Blick på CBR600RR '05

fler bilder ...
 

Bifogat

  • honda-cbr600-05-bikepics-208914.jpg
    honda-cbr600-05-bikepics-208914.jpg
    99.7 KB · Visningar: 56
  • honda-cbr600-05-bikepics-213226.jpg
    honda-cbr600-05-bikepics-213226.jpg
    106.6 KB · Visningar: 54
  • honda-cbr600-05-bikepics-213624.jpg
    honda-cbr600-05-bikepics-213624.jpg
    120 KB · Visningar: 57
  • honda-cbr600-05-bikepics-221094.jpg
    honda-cbr600-05-bikepics-221094.jpg
    65.8 KB · Visningar: 63
  • honda-cbr600-05-bikepics-221096.jpg
    honda-cbr600-05-bikepics-221096.jpg
    61.5 KB · Visningar: 76
Freddeboy skrev:
hehehe Jorden, du då?
Faktiskt samma :)

Freddeboy skrev:
1.Förlåt för felstavningen.
Ingen fara. Bråkade mest. :)

Freddeboy skrev:
2.Klart det inte är kawasaki som genomför testerna. Tycker det är synd att dom inte kör med sin "600" för då hade det varit fair game och då hade testerna kanske sett helt annorlunda ut. Att kawan är en bra hoj det är det inge snack om men dom 36 kubiken som den har tillgodo på sina konkurenter i testerna har betydelse för utgången.
Well, då får du klaga på din favoritMCblaska isf. För det är ju dom som gör testerna. Man kan utan problem ställa upp med ZX6RR istället, men då ställer du upp med en cykel som är producerad enbart för racing. Hur tror du den står sig på gatan?

Freddeboy skrev:
Om Suzuki hade ställt upp med sin 750 så hade den vunnit 9/10 tester tror jag.
Suzukis 750 vinner många tester. Det beror på att det är en otroligt kompetent cykel. Ditt resonemang säger dock att fler kubik vinner tester. Det är fel.

Freddeboy skrev:
Alla har olika åsikter och tycker fortfarande det är lite dåligt att jämnföra 600 kubikare när en har 636 kubik och resten 600. Är det så svårt att fatta!!

Det står dom andra märkena fritt att ha hur många kubik dom vill i sin "600". Om det visar sig att 36cc extra är det ultimata för att köra på gata varför inte ha det då? Varför begränsa sig efter tävlingsregemente på gathojar??? Vad vinner DU på det??? Berätta nu...
 
Jag misstänker att nya Daytonan kommer att vara med i "600-klassen" nästa vår/nu i vinter. Och det är väl inget problem för alla gatåkare, om just DU har blivit avhängd och sedan skyllt på att du har 150cc mindre än den andra som körde ifrån dig så är det ganska löjligt.
 
CorbenDallas skrev:
Det står dom andra märkena fritt att ha hur många kubik dom vill i sin "600". Om det visar sig att 36cc extra är det ultimata för att köra på gata varför inte ha det då? Varför begränsa sig efter tävlingsregemente på gathojar??? Vad vinner DU på det??? Berätta nu...
Vi får rättvisare tester om alla hojar håller sin inom en viss gräns.
Svårare än så är det inte.
 
sandstream skrev:
Vi får rättvisare tester om alla hojar håller sin inom en viss gräns.
Svårare än så är det inte.
håller med och gränsen kommer vara 749 kubik :D

- Yamaha R6 (599)
- Honda CBR 600 RR (599)
- Suzuki GSX-R 600 (599)
- Kawasaki ZX6-R (636)
- Triumph Daytona 646 (646)
- Ducati 749 R (749)

dessa hojar brukar ingå i Supersport tester ...
 
brinckis skrev:
håller med och gränsen kommer vara 749 kubik :D

- Yamaha R6 (599)
- Honda CBR 600 RR (599)
- Suzuki GSX-R 600 (599)
- Kawasaki ZX6-R (636)
- Triumph Daytona 646 (646)
- Ducati 749 R (749)

dessa hojar brukar ingå i Supersport tester ...
Vad har Ducatin där att göra? Den borde ju testas mot R750.
Eller är italienaren så sunkig att den inte klarar en sån test :rolleyes: :D
 
sandstream skrev:
Vad har Ducatin där att göra? Den borde ju testas mot R750.
Eller är italienaren så sunkig att den inte klarar en sån test :rolleyes: :D
Eftersom Ducatin tävlar i Supersport tillsammans med 600orna...
Gatcyklar måste ju absolut delas in som man gör när man tävlar, det är bäst o mest rättvist så eller hur??? :7peta
 
CorbenDallas skrev:
Eftersom Ducatin tävlar i Supersport tillsammans med 600orna...
Gatcyklar måste ju absolut delas in som man gör när man tävlar, det är bäst o mest rättvist så eller hur??? :7peta
Nej, vem har påstått det? :confused:

Du har missat hela poängen, i en 600-test ska det vara cyklar som ligger under 600cc eller exakt på 600cc, ingen 636 eller 749, de kan vara med i ett 750-test :fatta! :pannkyss

Kan inte Ducati bygga en 600 som håller jämna steg med japsarnas 600:or?
 
sandstream skrev:
Nej, vem har påstått det? :confused:

Du har missat hela poängen, i en 600-test ska det vara cyklar som ligger under 600cc eller exakt på 600cc, ingen 636 eller 749, de kan vara med i ett 750-test :fatta! :pannkyss

Kan inte Ducati bygga en 600 som håller jämna steg med japsarnas 600:or?
Visst kan man jämföra efter kubik oavsett motortyp, rad eller V. Men ger ett sånt test mer? Lite svårt(dyrt) o bygga en V-motor med samma kubik som kan jämföras med rad på samma kubik.
 
sandstream skrev:
Nej, vem har påstått det? :confused:

Du har missat hela poängen, i en 600-test ska det vara cyklar som ligger under 600cc eller exakt på 600cc, ingen 636 eller 749, de kan vara med i ett 750-test :fatta! :pannkyss

Kan inte Ducati bygga en 600 som håller jämna steg med japsarnas 600:or?
Om du inte vet det är kubikgränserna i SS600 600cc för fyrcylindrigt, och 750cc för tvåcylindrigt. I WSBK var motsvarande gränser 750cc respektive 1000cc, men det är ändrat till 1000cc oavsett motor nu.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top