Bli utbildad funktionär helt gratis

Är funkis sen 13 år tillbaks på Knutstorp. Kan intyga att det är jäkligt trevligt. Och som sagt. Man har ofta dom bästa platserna. Får vara med där det händer :tummenupp

Låter vettigt, dessutom bör klubbar gå ut redan nu och försöka intressera lokalt folk för att agera funktionärer, både under träning och tävlingar för kommande säsong. Åtminstone dom som har extremt svårt att hitta funktionärer när de behövs. Borde exempelvis inte fordonsgymnasium och dylika utbildningsanstalter vara vettiga platser att finna hjälp hos?

Jag och många av mina polare skulle gärna bli det om banchefen kunde svara på de mail han får.... Jag skickade i typ slutet på dec 2004.

Nexor skrev:
Jag och många av mina polare skulle gärna bli det om banchefen kunde svara på de mail han får.... Jag skickade i typ slutet på dec 2004.
Skicka ett nytt mail, jag kommer att vara med och bevaka detta hos Hyllinge. :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Hyllinge behöver dig, inga förkunskaper krävs och dessutom får ni många förmåner och gratis inträde till dom bästa platserna på banan.

http://www.hyllingems.nu/index.asp?M=351 :tummenupp

Skitbra! Vi är några stycken häruppifrån som har funderat på att åka ner och jobba, också... Om nu bara LMS kunde fixa någon licenskurs, men jag har då inte hört något. Lite långt att åka till Knudan bara för att få licensen..... :4skrika

Syss skrev:
Skitbra! Vi är några stycken häruppifrån som har funderat på att åka ner och jobba, också... Om nu bara LMS kunde fixa någon licenskurs, men jag har då inte hört något. Lite långt att åka till Knudan bara för att få licensen..... :4skrika
Det kommer nog, funktionärer är dom viktigaste människorna på banan, utan funkisar så blir det ingen RR.

Nexor skrev:
Har du provat att maila en gång till.

GSXR1100R skrev:

Jag får det inte att gå ihop, så hjälp gärna min förvirrade hjärna att reda ut det här: På sidan står det att man ska vara med i en klubb ansluten till SBF? (Svenska BilsportsFörbundet)
Jag har redan funktionärslicens (tävl.ledning C och teknisk B) vilket ger mig rätt att jobba som t.e.x. teknisk chef på en rallytävling. Men det ger mig väl inte rätten att göra det samma på typ en RR-tävling? Eller är jag helt ute och cyklar?

I vilket fall är jag på väg att bli medlem i (ännu) en SVEMOansluten klubb, och ska iväg på besiktningskurs i mars om allt går som det ska..

Anneli skrev:
Jag får det inte att gå ihop, så hjälp gärna min förvirrade hjärna att reda ut det här: På sidan står det att man ska vara med i en klubb ansluten till SBF? (Svenska BilsportsFörbundet)
Jag har redan funktionärslicens (tävl.ledning C och teknisk B) vilket ger mig rätt att jobba som t.e.x. teknisk chef på en rallytävling. Men det ger mig väl inte rätten att göra det samma på typ en RR-tävling? Eller är jag helt ute och cyklar?

I vilket fall är jag på väg att bli medlem i (ännu) en SVEMOansluten klubb, och ska iväg på besiktningskurs i mars om allt går som det ska..
Vet inte kära du men jag ska kolla.

Anneli skrev:

Är du medlem i en SBF-ansluten klubb är chansen väldigt stor att den är SVEMO-ansluten, i alla fall om ni har kör banracing.

Bollox skrev:
Är du medlem i en SBF-ansluten klubb är chansen väldigt stor att den är SVEMO-ansluten, i alla fall om ni har kör banracing.

Ja jo men att jag har teknisk behörighet för att besikta bilar betyder inte att jag samtidigt blev utbildad på motorcyklar.. de var där frågan låg, ber om ursäkt om jag var luddig.. :näsblod

MostWanted skrev:
låter bra tills du får arbeta arslet av dig =) eller iaf om man ska va med som frivillig i RR depån...
Nu hade du otur igen när du tänkte, funkisar är guld värda och skall vårdas mycket ömt, men depåslavar som riggar tält skall fostras hårt.

:tungan

Alla sporter* som körs på bana är kanon att vara funkis på (folkrace, rallycross och mc tävlingar), man får kanonplatser mitt i centrum.

Att vara funktionär på rally suger gigantiskt, det är bara stressigt, och i bästa fall får man se en start eller målgång, något som oftast är tråkigt och odramatiskt.

Att vara DEPÅSLAV i rally suger ändå fetast, man får arbeta arslet av sig och hinner inte se ett skit.

//GuW Depåslav i rally....

*Sport luktar bensin, Idrott luktar svett!

NU är det dags för funktionärs för road racing

Lördagen den 12/3 kl 10,00-16,00

Eller

Lördagen den 19/3 kl 10,00-16,00

Kurserna hålls på Ringknutstorp

Dessa kurser har identiskt innehåll, d v s Du kan välja den kurs, som passar Dig bäst.

Du anmäler Dig till
Anders Ek
Tel. 046-373660, 0702-524398
Anders.ek6@comhem.se

OBS! anmälningar Snarast

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...