Bli mc-bud

Shadow

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tjena, säkert finns det massa trådar om detta. Men pallar inte leta.

Jag håller på att söka som mc-bud här i hufudstaden och var nyss inne på mcbud.nu och skickade in en ansökan.

Saken är ju bara att jag har Mellanklass i ett år till, vilket jag självklart skrev på ansökan, och de skriver såhär på deras hemsida:
Obegränsat A-körkort är (nästan) alltid ett krav.

Så jag undrar, vet någon här om hur ofta de anställer MC-bud med begränsade hojar? För jag behöver fan kneg nu alltså!

Sen om man är smidig och lite påhittig borde det väll inte vara så jätte stor skillnad på hur fort man tar sig fram?

Jag tänkte självklart söka vanligt bilbud också.. men jag saknar så jävla mycket att köra hoj så att få köra lite motard skulle inte alls sitta fel!

hahah, om jag bodde i Stockholm hade jag lätt sökt till det jobbet, hade nog inte hittat för fem öre men sådant lär man väl sig. :P

Känns som att de har vissa krav på lokalkännedom och olokal för den delen =) Tycker det är imponerande av dom som lyckas försörja sig på det med hälsan i behåll med tanke på trafiksituationen o allt vad det innebär. Inget drömyrke för egen del, jag vill att det ska vara kul att köra mc :tummenupp

Om man får köra med moppe (125:a) så borde man väl få köra begränsad hoj med dito körkort? Dock kan jag tänka mig att du får stå för hojen själv men att de betalar för slitage. Vissa kör vad jag vet strypta hojar, men de är inte registrerade utan enbart för att det skall slita mindre på motorn.

(bilder är något redigerad...)
attachment.php

Behöver man inte ha en firma reggad, egen hoj och f skattesedel ?

Om man får köra med moppe (125:a) så borde man väl få köra begränsad hoj med dito körkort? Dock kan jag tänka mig att du får stå för hojen själv men att de betalar för slitage. Vissa kör vad jag vet strypta hojar, men de är inte registrerade utan enbart för att det skall slita mindre på motorn.

Ok, aja som sagt får se om jag får något svar om de är intresserade och om de isf har en hoj, för jag har inget motard själv.

Behöver man inte ha en firma reggad, egen hoj och f skattesedel ?

Nej man är anställd av en firma.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back