Bli funktionär helt gratis

Kan endast Lördagen den 12/3 kl 10,00-16,00
1
2
3
4

Kan endast Lördagen den 19/3 kl 10,00-16,00
1. pjohan
2
3
4

Kan Båda datum
1. Alex
2. *Superlight*
3. Ducati Girl
4. Nexor

Hmmm... inga bra datum för mig...

Men ev den 12:e. Jag jobbar dock natt mellan fredag och lördag och slutar kl 07.30, och är inte så pigg vid kl 10. Får se hur jag gör. :fatta! *vakna*

Blir det några fler kurser senare under våren?

Kan endast Lördagen den 12/3 kl 10,00-16,00
1
2
3
4

Kan endast Lördagen den 19/3 kl 10,00-16,00
1. pjohan
2. AleX
3
4

Kan Båda datum
1.
2. *Superlight*
3. Ducati Girl
4. Nexor

Vi har anmält oss, jag fick ett mail igår att Maria och jag hade fått plats 19/3

Jag får hoppas att det ev kommer fler dagar. Jag pallar inte sitta i "skolbänken" direkt efter att ha jobbat natt i natt och nästa helg åker vi till norrland.

1. pjohan
2. AleX
3. *Superlight*
4. Ducati Girl
5. Nexor
6. Mr K
7.
8.
9.

Lördagen den 19/3 kl 10,00-16,00

Kurserna hålls på Ringknutstorp

Du anmäler Dig till
Anders Ek
Tel. 046-373660, 0702-524398
Anders.ek6@comhem.se

OBS! anmälningar Snarast

Ring och anmäl er asap :tummenupp

Med tanke på den trevliga "laguppställningen" så kan man ju inte annat än hänga på!
Har mailat till Anders och hoppas han bekräftar snarast.

Lördagen den 19/3 kl 10,00-16,00

Kurserna hålls på Ringknutstorp

1. pjohan
2. AleX
3. *Superlight*
4. Ducati Girl
5. Nexor
6. Mr K
7. Maverick_ou812
8.
9.

Organiserar vi nån samåkning?
Oxie - Staffanstorp - Lund - Knudan verkar vara en vettig rutt.
pjohan, Mr K, AleX?

jag kan ta hojen upp.. emn vetefan farför jag ska dra med den... den går ju inte o köra med ändå så:-P

mjo.. men sammåkning låter fin fint
Jag kommer dock inte gå riktigt samma kurs som ni.. :arsele

Ok, två dumma frågor.

Hade egentligen fått förhinder... men så läste jag tråden igen, blev väldigt sugen och såg till att trockla om lördagen för att kunna hänga på (fyller år och familj ville fira men vad fan, det är ju inte ens jämnt :) ). Mailade sedan Anders och fick till svar:

"Hej Johan
Vilken av kurserna är det som du vill gå på? & vilken klubb till hör du?
Anders Ek"

Blev lite förvirrad. Finns det fler kurser? Är själv inte medlem i Hyllinge men det gjorde väl inte samtliga av de andra som är intresserade i denna tråden? Eller räcker det att skriva att det är för Hyllinges räkning? På Hyllinges hemsida (http://www.hyllingems.nu/index.asp?M=351) står det att man av försäkringsskäl måste vara med i Svenska _Bil_sportsförbundet vilket jag antar att tex Sydskånes Emse inte är (vilket jämte SMC är den enda motorförening jag är med i). Och vilken kurs är det som det gäller (fick inte reda på vilka som går)?

Så hjälp en trött och förvirrad människa. Vad svarar jag vår gode Anders?

pjohan skrev:
Ok, två dumma frågor.

Hade egentligen fått förhinder... men så läste jag tråden igen, blev väldigt sugen och såg till att trockla om lördagen för att kunna hänga på (fyller år och familj ville fira men vad fan, det är ju inte ens jämnt :) ). Mailade sedan Anders och fick till svar:

"Hej Johan
Vilken av kurserna är det som du vill gå på? & vilken klubb till hör du?
Anders Ek"

Blev lite förvirrad. Finns det fler kurser? Är själv inte medlem i Hyllinge men det gjorde väl inte samtliga av de andra som är intresserade i denna tråden? Eller räcker det att skriva att det är för Hyllinges räkning? På Hyllinges hemsida (http://www.hyllingems.nu/index.asp?M=351) står det att man av försäkringsskäl måste vara med i Svenska _Bil_sportsförbundet vilket jag antar att tex Sydskånes Emse inte är (vilket jämte SMC är den enda motorförening jag är med i). Och vilken kurs är det som det gäller (fick inte reda på vilka som går)?

Så hjälp en trött och förvirrad människa. Vad svarar jag vår gode Anders?
Ähh det är bara att gå dit, det löser sig på plats :tummenupp

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
Ähh det är bara att gå dit, det löser sig på plats :tummenupp

/Micke HMS
Ok, då kör jag på det :tummenupp (anmäler du att det kommer en till via HMS eller har ni fritt att plocka in?)

Är intresserad av samåkning så om inte tåget hade annan anledning att passera Lund så får ni gärna göra det nu, jag finns i norra Lund (närheten av Statoil på norra ringen) men kan ju givetvis ta mig till annan plats. Hoj eller bil avgörs av vädret (är det bil så samåker jag gärna med andra även om jag har egen).

Jag ska köra, hoj eller bil och Lund ligger "i vägen" i vilket fall som helst så jag hämtar.
eftrsom du fyller år så förväntar jag mig tårta som färdkost! :födelseda

Det där med att behöva vara medlem i någon har jag missat helt? Är det så? Då får vi väl gå med i Hyllinge? Eller? Inte vet jag men det får väl lösa sig. Om inte så hade det varit bra om nån varnade i denna tråden. Så att man inte åker upp i onödan.

Maverick_ou812 skrev:
Jag ska köra, hoj eller bil och Lund ligger "i vägen" i vilket fall som helst så jag hämtar.
eftrsom du fyller år så förväntar jag mig tårta som färdkost! :födelseda

Det där med att behöva vara medlem i någon har jag missat helt? Är det så? Då får vi väl gå med i Hyllinge? Eller? Inte vet jag men det får väl lösa sig. Om inte så hade det varit bra om nån varnade i denna tråden. Så att man inte åker upp i onödan.
Åk nu upp på lördag så ska ni se att det löser sig, man behöver inte vara medlem för att gå själva kursen, däremot måste man vara medlem i en Svemoansluten klubb för att kunna lösa ut licensen, tex HMS eller SydskanesEmse :tummenupp

Välkommna :banana

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...