Bli-bättre-på-sporthoj-kurs för tjejer!!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Tjejer!

Nu är det dags att lära sig åka hoj lite bättre och lite snabbare än innan!!
Vi kommer att ha en tjejgrupp i succén från några år tillbaka, -HW's "körafortkurs".

Den anordnas i år som en SMC Sporthojskurs- Steg 4. (individuell coaching)
Denna grupp riktar sig speciellt till tjejer och det finns 1-2 instruktörer på 3-6 tjejer.

Datum: 20 Juli
Plats: LMS- Linköpings MotorStadion

Anmäl er snarast, för antalet platser är begränsat!!! :yoparty

http://kurser.svmc.se/shk/

/Sara

Detta innebär såklart inte att ni redan måste vara supersnabba! :D
Instruktörerna är kanonbra och man får mycket individuell coaching.

Det finns lite platser kvar för de som är intresserade!

/Sara

Jag ska anmäla mig med....ska kolla med den andra delen i mitt äktenskap om han vill köra då med. I så fall kommer vi.

Skulle lätt vilja utan tvekan.. Men finns inte en möjlighet till att man klarar av steg 1-3 innan dess, för det måste man va? :näsblod Får bli vid ett senare tillfälle :(

Skulle lätt vilja utan tvekan.. Men finns inte en möjlighet till att man klarar av steg 1-3 innan dess, för det måste man va? :näsblod Får bli vid ett senare tillfälle :(

Nej det är inget krav i tjejgruppen. Du skall kunna åka hoj och hålla ett relativt konsekvent spårval på banan. Resten kommer du få lära dig under dagen. (inte allt, men mycket!)

Ps. Det går att klara 1-3 innan. Det är sh-kurser 6:e, 7:e, 8:e juli på samma bana. ds.

/HW

Nej det är inget krav i tjejgruppen. Du skall kunna åka hoj och hålla ett relativt konsekvent spårval på banan. Resten kommer du få lära dig under dagen. (inte allt, men mycket!)

Ps. Det går att klara 1-3 innan. Det är sh-kurser 6:e, 7:e, 8:e juli på samma bana. ds.

/HW

Jag borde få komma och köra det som en fortbildningsdag om det finns platser kvar tycker jag:tummenupp

:hjälm :wiggle
Eeehhh,
jag har precis anmält mig. Det passade bra med min kalender och så var jag lite less för att jag inte kan vara med på tjej-b&k i början på augusti. Och jag vet inte ens om min hoj räknas som en "riktig" sporthoj!? Får väl fixa en annan i värsta fall... Får jag vara med?

Är det som vanligt, att jag är både blind, döv och dum?!? :va Blir man automagiskt anmäld till tjejgruppen om man är tjej och anmäler sig till Linköping 20/7 steg 4 eller är det en helt annan kurs eller what?!? :confused:

Eller har jag missuppfattat allt och måste gå kurs i att anmäla sig på SMC:s hemsida?!? :gnissla

Är det som vanligt, att jag är både blind, döv och dum?!? :va Blir man automagiskt anmäld till tjejgruppen om man är tjej och anmäler sig till Linköping 20/7 steg 4 eller är det en helt annan kurs eller what?!? :confused:

Eller har jag missuppfattat allt och måste gå kurs i att anmäla sig på SMC:s hemsida?!? :gnissla

Du är född tjej, oavsett hur / vart du anmäler dig. :D

/HW

Det går med Automagi! :tummenupp (om inte nån tjej anmäler sig med ett mans-namn då förstås.... :rolleyes: )

...och jag vill förtydliga att i tjej-gruppen är det inte några tävlingstider som gäller! :tummenupp

Alla tjejer som har körkort, håller sitt spår och kan framföra hojen på ett säkert sätt kan anmäla sig!

En fråga, vad är det tänkt att vara för instruktörer i tjejgruppen? Ni kanske inte har utsett dem än, men ni har säkert en aning om det... *nyfiken*

Snigeln

...och jag vill förtydliga att i tjej-gruppen är det inte några tävlingstider som gäller! :tummenupp

Alla tjejer som har körkort, håller sitt spår och kan framföra hojen på ett säkert sätt kan anmäla sig!

Det låter bra! Jag har kört på Gotland Ring nu och det gick fint (fast inte så fort). Jag vågar komma med. :) Hoppas på att få lära mig att gasa lite mer.

En fråga, vad är det tänkt att vara för instruktörer i tjejgruppen? Ni kanske inte har utsett dem än, men ni har säkert en aning om det... *nyfiken*

Det är hemligt, men de är väldigt duktiga! :tummenupp

Det låter bra! Jag har kört på Gotland Ring nu och det gick fint (fast inte så fort). Jag vågar komma med. :) Hoppas på att få lära mig att gasa lite mer.

Vad kul!
Du kommer att få lära dig mycket! :)
Jag ska själv vara elev denna gång....

Välkommen!

Last edited:
Är det inte fler brudar som vill lära sig köra lite bättre, säkrare och snabbare? :va :tuttar

Det är faktiskt över 10 tjejer som anmält sig! :tummenupp :yoparty

Det är faktiskt över 10 tjejer som anmält sig! :yoparty

Jag har fixat så att boende på banan ingår i mån av plats för dem som vill!
V.v. maila: poolhajen "at" delete.nu om ni vill ha sovplats... :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back