Bli av med uppbyggd stress och ilska

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hur gör ni? När man känner att huvudet kokar och blodtrycket når sjuka nivåer över struntsaker. Man är inte som man bör va liksom.

Fort jag behöver råd innan jag blir en bitterfitta på riktigt :skrämd

Sexråd är inte aktuellt..jag vet att det funkar men..:broken..det är inte läge.

Ge bra exempel nu! Dom måste inte vara lagliga men ingen annan får komma till skada..mycket iallafall :P
Funderar på att köpa en boxningspåse och banka på...eller ta lillebror..men han bankar tillbaka så jäkla hårt :rolleyes:

En tur på hojen brukar funka bra.
Det behöver inte gå hysteriskt fort heller. Lite luftombyte bara. En glass i Vaxholm eller nån skön grusväg i 70....

Bind fast lillebror innan :rolleyes:

Jag brukar försöka göra något fysiskt,träna (händer väl ovanligt sällan) eller spika på huset,bära sten osv.

Har man inget hus så får man träna :mattias

Jag hade en episod när jag var arg för ofta, bakhjulsträning funkade bra, man kom högre ju elakare man var. :)

Fullgasrepor funka oxå, men inte lika bra.

Ta en hyffsat snabb runda med moppen, eller kundvagnen eller dyl, öppna en flaska vin och laga lite mat och ta en cigg, slå på saker funkar faktiskt väldigt bra.

Det gäller väl i största mån att verkligen hitta vad som är det onda och att försöka ge sig fan på att konfrontera motstånden i detta. Att verkligen följa det onda ner till sin svartaste, geggigaste rot, lyfta fram kladdet med hull och hår, lägga det på bordsskivan framför sig i kökslampans sterila sken och titta på det. Studera det. Vrida och vända på det, och fundera varför denna lilla sörja ska få förstöra för dig, kanske till och med kan använda det i en kreativ process. Byta färg på kladdet.

Låter lättare än vad det, givetvis, men det kan vara en väg av många att börja.

Annars kan man alltid använda levande ting som mentala slaskhinkar för sin skit, grannens söta dvärgpudel kan få sig en rejäl utskällning på väg ut. Fungerar ypperligt!

Det gäller väl i största mån att verkligen hitta vad som är det onda och att försöka ge sig fan på att konfrontera motstånden i detta.

Det onda är alltid en sak som ska bort som inte går så enkelt som man vill, eller att man har fel verktyg till ändamålet:mad:

Antingen får hunden eller kärringen en smäll, lite skrika o ett raseriutbrott på närmaste sak, ibland en kudde o ibland tyvärr nåt lite hårdare :gnissla

Att vara lite destruktiv kan fungera. De finns få saker som går upp emot att gå loss med slägga eller kofot på t.ex. gamla vitvaror eller sanitetsporslin.

Så sänd Hurra Torpedo en tanke nästa gång du känner dig lite förgrymmad.
[YOUTUBE-ID]67n-D1NEH64[/YOUTUBE-ID]

Ut o ta en sakta promenad själv. Helst i något skogsområde eller lugn plats och försök att tänka på något annat än det som stressar upp dig just då.

Skit i ifall du har annat du måste eller har lovat att göra, bara ta den där promenaden direkt.

Skrika av sig lite är skönt när allt bara känns för mycket. Passa på när det ringer någon telefonförsäljare mitt i middagen. :tummenupp

En väninna till mig har en papperspåse som hon brukar andas i när hennes man trampat henne på nerverna lite väl mycket. :pannkyss
Finns faktiskt en hel del andningsövningar man kan göra använda sig av när allting rinner över... bara som tips. :tummenupp

Nu vet jag inte hur du fungerar, men jag trivs bäst när jag får vara lite småarg på saker och ting. Skrika lite på nån jävel i trafiken, ge någon onda ögat vid ett övergångsställe, skälla ut en praoelev på Ica för att han/hon inte vet vart de har tomatpurén, hota postkassörskan till livet när hon inte vet vart mitt paket är etc.
Min tjej tycker att det är jättejobbigt att jag är arg så ofta men jag försöker att låta bli att vara det när hon är med och då funkar det bättre.
Så gå ut på stan och ge dig på någon stackare som är van att få ta skit, tex en postkassörska. Gå in dit och fråga varför i helvete det är så jävla dyrt att skicka brev :mad:

Det är precis som med stress, utan det fungerar jag inte korrekt. Lagom är bäst såklart men lite ilska och lite stress och dagen är perfekt. Nu sitter jag och bygger upp litegrann här innan jag ska åka ut och lägga tak :D

Ta en hyffsat snabb runda med moppen, eller kundvagnen eller dyl, öppna en flaska vin och laga lite mat och ta en cigg, slå på saker funkar faktiskt väldigt bra.

Det där låter inte heller så tokigt faktiskt. Först en runda på moppen, sen en dunk vin och ett pkt cig.

Ut o ta en sakta promenad själv. Helst i något skogsområde eller lugn plats och försök att tänka på något annat än det som stressar upp dig just då.

Skit i ifall du har annat du måste eller har lovat att göra, bara ta den där promenaden direkt.

Bra råd..jag tar ju alltid med min hund som inte riktigt går som jag vill att han skall gå än..och då blir jag på dåligt humör direkt. får lämna honom hemma.

Att vara lite destruktiv kan fungera. De finns få saker som går upp emot att gå loss med slägga eller kofot på t.ex. gamla vitvaror eller sanitetsporslin.

Så sänd Hurra Torpedo en tanke nästa gång du känner dig lite förgrymmad.
[YOUTUBE-ID]67n-D1NEH64[/YOUTUBE-ID]

:D :rofl

Äh! Kolla in på den här sidan en stund så lugnar du ner dig.

http://www.misternicehands.com/

Fan jag blev helt harmonisk :) tack..det var en bra sida ;)

Det onda är alltid en sak som ska bort som inte går så enkelt som man vill, eller att man har fel verktyg till ändamålet:mad:

WORD!

Last edited:
När jag har väldigt mycket aggresioner uppbyggt när jag är hemma brukar jag åka ut till farsan o skjuta lerduvor, funkar bra bra för mig. Det rensar hjärnan och man koncentrerar sig på nåt helt annat, köra hoj funkar inte. Mina tankar vandrar iväg och jag glömmer bort att koncentrera mig på körningen.

Är jag ute och jobbar finns det en utmärkt boxningssäck på akterdäck att attackera hårt.

Nurse, skaffa en boxsäck. eller stick ner på storatorget å häckla teleförsäljare eller vilka nu som står där..:tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!