Blev torsk i fartkontroll idag, vad gäller??

Vill även passa på att varna, polisen kör som vanligt för högtryck med kameror och laser när det är skolstart
Speciellt vanligt vid skolor nu ett tag.

Låter inte som det här var i Sverige. I Sydafrika kör folk på rött på nätterna på sina ställen. De stannar inte i korsningar av rädsla för att bli rånmördade eller åtminstone utsatt för våld i samband med rån.

Skulle lämna en marina i Durban och bara gå rakt över vägen till en bankomat. Vakten lät mig inte göra det själv utan skickade med en beväpnad vakt som gick med mig:död

Hårt ställe det där..

Vart på Färingsö sköt dem med laser?
Ser ovanligt många polisfordon omkring bromma/ekerö nu samt essingeleden.
2-3 mcpoliser och minst 2 polisbilar varje dag mellan hemmet och jobbet.. Sen ska vi inte glömma de "pimpade" saabarna och volvos med vita minilampor, 34 antenner och 8 extra-sidospeglar som smyger fram oftast tidigt på morgonen.

Det är fartveckan nu :fakta

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?257386-Varning-fartkontroller-n%E4sta-vecka-%28v34%29

Det finns ingenting som heter varning. Antingen får man en bot eller en så kallad rapporteftergift(man klarar sig för att man kanske inte käftar emot eller att polisen som stoppar en inte jobbar på trafik avdelningen osv).
Gör man sig skyldig till trafikbrott som innebär indragning av kortet kan man INTE få rapporteftergift. Det finns inga regler på exakt hur många böter man får innan kortet dras men tumregeln är tre trafikbrott under kort period eller två trafikbrott gränsande till körkortsindragning. Slutsats om ni blir stoppad säg inte att polisen borde leta efter Palmes mördare istället var ödmjuk och säg att ni inte hade huvudet med er och att ni ska aldrig göra om det :)

Skulle lämna en marina i Durban och bara gå rakt över vägen till en bankomat. Vakten lät mig inte göra det själv utan skickade med en beväpnad vakt som gick med mig:död

Hårt ställe det där..

Hårt är bara förnamnet. Ens liv är inte värt ett skit. Det inser man rätt fort. Man kan bli mördad av ingen särskild anledning. Stannar man på fel plats vid fel tillfälle kan man nog räkna med att man blir ett offer i statistiken. En jag talade med hade en Colt pistol i handfacket på sin bil och han stannade så gott som aldrig vid korsningar eller trafikljus i Johannesburg.

Ofan, så det finns poliser där ute? Vilken tid körde du ungefär?

Var där själv i förrgår och åkte runt lite..

Vill även passa på att varna, polisen kör som vanligt för högtryck med kameror och laser när det är skolstart
Speciellt vanligt vid skolor nu ett tag.

Även fartkamerorna är igång som aldrig förr märkte jag när jag i tisdags kväll vid 23 tiden svepte ner längs E20. Jädrans vad det blixtrade, var faktiskt så pass irriterande i mörkret att jag sänkte farten förbi kamerorna ;)

Det får blixtra hur mycket som helst...de e lungt för du körde väl hoj iom postad i det här forumet :brynad

Det får blixtra hur mycket som helst...de e lungt för du körde väl hoj iom postad i det här forumet :brynad

Klart jag körde hoj, problemet på vissa sträckor på E20 är att det är ganska tätt mellan kamerorna och man blir hyfsat bländad av blixten när det är mörkt ;)

Att en massa hojar fastnar på fartkamerabilder gör ju inte att beslutsfattarnas önskan om regskylt fram minskar direkt...

Att en massa hojar fastnar på fartkamerabilder gör ju inte att beslutsfattarnas önskan om regskylt fram minskar direkt...

Jag är absolut ingen moraltant men här är jag benägen att hålla med, kamerorna brukar även vara placerade vid sträckor som historiskt sett varit olycksdrabbade så att hålla igen där kan ha sin poäng.:fakta

Jag skulle verkligen hata en reg-skylt fram...:zpy

Åkte dit för 99km/h på 70-sträcka då fick jag hem ett fint litet brev som berätta att jag fått en varning. Åker man då dit igen inom 2år även om det är för en längre hastighet så ryker lappen. :tummenupp

Jag blev av med mitt körkort 2 ggr på 1 år. Sedan när jag fick tillbaka det åkte jag dit för 24 Km/h hastigetsöverträdelse 3 v efter jag fått tillbaka kortet. Men jag fick behålla det.
Tror det är lugnt!

:( Min tur idag också, körde lite för snabbt på örbyleden mot en e55a... Dom sprang ut vid nästa rödlyse o tog tag i mig... Dom skrev ner det till 30, hoppas man får behålla kortet.:huvet

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026