Blev tagen av sheriffen

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
.
Jag var o körde inne i stan igår, jag var på bushumör och körde runt o wheela överallt...

Jag står o väntar vid ett rödljus bakom en bil och så ser jag att det kommer en polisbil från andra hållet... alltså mötande... han tvärnitar bredvid mig... 2 poliser hoppar ut o börjar springa mot mig.. shit tänkte jag, nu är det ju kört.
Jag har ju prövotid kvar på både bil och mc, och måste ha det för att ta mig till jobb.

En av poliserna var en ung :tuttar blondin o såg jävligt bra ut faktiskt :hihi
men iaf.. Dom kommer upp till mig o säger att om jag ska åka MC något mer så är det med båda hjulen på asfalten. Nu stod både jag och sheriffens bil jävligt dåligt.. vi blockerade båda körfälten i båda riktningarna..

Antagligen så var det därför som han inte äns kolla körkort eller något.. (och jag hade skylten inne i hjulhuset också + en trasig baklampa) men han sa det att nästa gång är det vårdslöshet i trafik, indraget körkort och böter.. :död

Men något som jag reagera lite till var att han sa att OM man ska köra på bakhjulet så finns det lämpligare ställen än här mitt inne i stan.. "det finns bättre vägar att köra på bakhjulet på" :va

Sen höll jag 45 på 50 vägen hela vägen hem :hihi

Last edited:
Ja de är väl inte så lämpligt att whiiiiillllaaaaa i centrum, kanske en flygraka nånstans?!?! :rolleyes: :tummenupp

Snäll polis iallafall!!! :banana

PIX skrev:
Ja de är väl inte så lämpligt att whiiiiillllaaaaa i centrum, kanske en flygraka nånstans?!?! :rolleyes: :tummenupp

Snäll polis iallafall!!! :banana

Dagens problem:
Ha kul i centrum = publik men också risk att köra på någon.
Ha kul på en flygraka = ingen publik och ingen risk att köra på någon.

Enligt förnuftet vinner flygrakan, men......

johan.simonsson skrev:
Dagens problem:
Ha kul i centrum = publik men också risk att köra på någon.
Ha kul på en flygraka = ingen publik och ingen risk att köra på någon.
Enligt förnuftet vinner flygrakan, men......
Vem vill ha publik?
Brukar ni färga håret också för att synas bättre? :hihi

BonO skrev:
Frågade du inte efter hennes telefonnummer :hihi

Du skulle gjort anmälan för förargelseväckande beteende genom att vara polis och se så bra ut! På så sätt hade du fått veta alla personuppgifter :hihi

Hände samma sak för mig, men jag var lite klantigare bara.

Skulle köra genom stan, går upp på bakhjulet och möter polisen. Blev stoppad ungefär vid Åhlens. Pinsamt mycket folk i rörelse.. men men (Körde inte på bakhjulet där, utan polisen väntade där på mig) bakhjulskörningen var ett par stenkast längre ner på gatan, utan mycket folk...

Efter 10-15 min i polisbilen får jag köra vidare. Det kunde gå illa. Inget bakljus, skylten i hjulhuset syntes dock ej, slicks bakhjulskörningen, fortköring, ej godkännt framljuse och inga blinkers.

Poliserna är snälla här i Lund :tummenupp

Last edited:
Mr R skrev:
Hände samma sak för mig, men jag var lite klantigare bara.

Skulle köra genom stan, går upp på bakhjulet och möter polisen. Blev stoppad ungefär vid Åhlens. Pinsamt mycket folk i rörelse.. men men (Körde inte på bakhjulet där, utan polisen väntade där på mig) bakhjulskörningen var ett par stenkast längre ner på gatan, utan mycket folk...

Efter 10-15 min i polisbilen får jag köra vidare. Det kunde gå illa. Inget bakljus, skylten i hjulhuset syntes dock ej, slicks bakhjulskörningen, fortköring, ej godkännt framljuse och inga blinkers.

Poliserna är snälla här i Lund :tummenupp

haha fiifan.. vid åhlens? där får man ju inte äns köra.. det är väl bara bussar o taxi bilar?

Jag har ju oxå slitna däck.. fram är inte lagligt längre.. icke godkänt framljus, trasig baklampa, skylten inne i hjulhuset..

men men :) ja poliserna i Lund är snälla :tummenupp

flipm0de skrev:
haha fiifan.. vid åhlens? där får man ju inte äns köra.. det är väl bara bussar o taxi bilar?

Man får köra där om man skall till någon gata, äää det är bara att köra så många konsiga regler i lund. :kocko Där jag kommer ifrån har vi inga rondeller eller trafikljus :rofl nä vänta jo en rondell fick vi för två år sedan...

Mr R skrev:
Man får köra där om man skall till någon gata, äää det är bara att köra så många konsiga regler i lund. :kocko Där jag kommer ifrån har vi inga rondeller eller trafikljus :rofl nä vänta jo en rondell fick vi för två år sedan...

var e din 525'a? tycker det är mkt snack o lite verkstad :7peta

ceasar skrev:
Jag stuntar enbart för att imponera på folk, tycker det är skittråkigt att köra hoj, men vad gör man inte för att vara cool...
Det var väl det jag visste :hihi

flipm0de skrev:
var e din 525'a? tycker det är mkt snack o lite verkstad :7peta

Det är svårt att köpa något som inte finns till salu. Har beslutat att köpa beg...Fick inte något bra pris på en ny

Fanns en 04 här i Lund när jag skulle provköra den så ringer annonsören kvällen innan och säger att motarden är såld dessutom blev det budgivning på maskinen :huvet

Dessutom så sticker jag snart ifrån denna stad, hem till Dalarna och piska grus med crossen...

Jag har iallafall införskaffat en motard tills hösten....

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman