Blev med Bandit idag...

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Bytte till mig en Bandit 600N idag... det är första MC'n på 5 år i min ägo. Har kört en del tidigare och närmaste cykeln innan var en R1100 -88
Banditen är en 95:a som verkar vara orginal bortsett från Micron kolfiber(look?) slipon och Öhlinare bak. Och så levererades orginalmotorn på sidan om... :D

Den verkar vara i gott skick i övrigt men behöver lite mer streetfighterstuk om än inte extremt. Sen märkte jag att den bara har ett signalhorn fram under lyser... ser lite "snett" ut... skall den ha ett eller två signalhorn?

Vad rekommenderar ni att man uppdaterar förutom ett annat styre och ev dubbeljus fram?
Vintern är lång så det borde hinna moddas lite...

/Maggy

1200n har två stycken iaf!

dubbelljus e fult! en diskret enduro lampa lr en dyr coolt fighter lampa från deutchland funkar!

/ Hannes

Jag kan bara gratulera!!!
Var det den med 89:ans gsx-r 750 motorn i så är ju bristen på effekt som 600:an lider av åtgärdad,sen att jag har för mig att det var ett trevligt pris på den gör ju inte saken sämre.
Och vad det gäller styling finns mycket att göra, ser ut som det behövs att vintern blir lång för att jag ska hinna göra allt jag vill, men att rensa bort bakskärmen och byta ut mc-världens kanske största blinkers bör ju göras.
men sedan kan ju listan göras hur lång som helst.

Du kan ju börja spåna lite på www.s-racing.com

Och grattis till en cool båge!

såg faktist den på blocket o tänkte fan den skulle man ha, haha avundsjukan steg ett par snäpp här :)

Ska bli kul o se hur den ser ut i vår efter ombygnation, du får updatera med lite bilder o skriverier!

Tackar... jo det är den med 750R motor från Boden.
Kanske inte blir värsta fightern men lite åt det hållet iallafall. :banana
Planer so far är kromat dubbellyse (passar bra ihop med mätarna), små kromade blinkers(miniblinkers var det redan men jag har sett mindre!), riser bak och ev en magspoiler. Och så eliminering av bakskärm då förståss.
Det satt redan Öhlinare på den! :)
Bilder kommer så småningom men just nu är det inte så mycket att se.

Kollas motornr på besiktningen förresten? Iofs mer än ett år bort men om det kollas så måste jag byta tillbaka motorinnan bes.

/Maggy

Maggy skrev:
eliminering av bakskärm då förståss.

Kollas motornr på besiktningen förresten? Iofs mer än ett år bort men om det kollas så måste jag byta tillbaka motorinnan bes.

/Maggy

Köp en undertail istället för att göra sönder orginalbakskärmen, både snyggare och bra att ha kvar orginalen vid försäljning.

Om dem vill gör dem det, men dem är nog snälla mot dig.

Maggy skrev:
Kollas motornr på besiktningen förresten?/Maggy

Det ska mycket till innan de kollar motornumret. Jag har aldrig varit med om det men det kan ju hända. Men det väl bara att byta motor efteråt om de kollar och besikta om sedan.

hoj

har en 1200 själv den satte jag på ett lyse från acerbic som är god känt .det är cyclops den styr undan vinden bra sen dreva ja den då blir det jävligt kul :rofl

NakenBandit skrev:
Det ska mycket till innan de kollar motornumret. Jag har aldrig varit med om det men det kan ju hända. Men det väl bara att byta motor efteråt om de kollar och besikta om sedan.

Motornummret har jag för mig används enbart för att göra det möjligt att spåra stulna hojar. Mitt nya motornummer skrev de in utan protester.

Eller så tar du bort tutan och sätter den under tex sadeln, så slipper du se skiten, har gjort det på min funkar utmärkt :tummenupp

:jisses WOW!!! :jisses
Herrejösses vilken PUTS!!! :Bugar
Snygg undanläggning av signalhornen dock... lättare för mig... jag har ju bara ett!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla