Blev man polisanmäld nu?

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag är mest förvånad över att ingen reagerar på hur det gick för flickebarnet..
Kunde ju blivit en rejäl jävla tragedi, men vad det verkar så klarade hon sig undan oskadd..
Tråkigt att hon ska behöva lära sig den vägen att de flesta bilister är dumma i huvudet..

Det är lungt, har talat om för barnen att det är fullt av idioter trafiken flera gånger. Till saken hör att jag själv busar som fan med barnen i bilen. Sladdar och tjuter däck i 100 knutar, kastar in bilen i snabba rondeller som en jävla räserförare så ungarna hänger i bältet och tjuter av skratt och ropar efter mer. Så man kan ju säga att jag är inte bättre själv med den skillnaden att när jag kör bil så är det alltid med kontinuerlig riskbedömmning och inget annat fokus än att köra bil.
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Det är lungt, har talat om för barnen att det är fullt av idioter trafiken flera gånger. Till saken hör att jag själv busar som fan med barnen i bilen. Sladdar och tjuter däck i 100 knutar, kastar in bilen i snabba rondeller som en jävla räserförare så ungarna hänger i bältet och tjuter av skratt och ropar efter mer. Så man kan ju säga att jag är inte bättre själv med den skillnaden att när jag kör bil så är det alltid med kontinuerlig riskbedömmning och inget annat fokus än att köra bil.

Äh så kan man köra och själv kan jag ha en lur vid örat om jag av någon anledning inte har igång bluetooth.
Skillnaden är att man kan hantera det och inte nästan kör över 10-åringar.

Lag är svart och vitt men verkligheten är inte det.
 

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Bra. Hon väntade 30 meter bort tills jag var "klar" sen frågade hon vad jag hade sagt...

Drillad tjej.

Bästa i ett sådant här läge är att själv ta sig tiden att åka ner till närmsta polisstation och göra en anmälan som speglar det du vet och kan beskriva.
Värdet av den är närmast noll och intet vad gäller dina chanser att gå till ett case gentemot motparten, men är absolut ovärderligt om hon gör sak av det hela. Det är som alla vet tragiskt vattentäta skott mellan olika avdelningar inom rättsväsendet, men skulle du bli kallad till förhör - och kan visa upp en egen anmälan mot tanten för samma incident, och gärna daterad innan hennes, så faller det mesta motparten har att säga.
 
Last edited:

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Jag har faktiskt slutat med det, helt.
Svarar inte när jag kör bil och stannar när jag ska ringa upp, har kommit på mig själv med att inte ens veta vilken väg jag åkt när jag pratar i telefon.

@TS, jag hade gjort likadant.

Samma här, och jag tar det som ett ålderstecken på sätt o vis. Märker i alla fall att jag inte kan koncentrera mig på bilkörning om jag pratar i mobilen.

Rätt eller fel ; Jag hade säkert reagerat likadant som FSN,,,:mad:
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Drillad tjej.

Bästa i ett sådant här läge är att själv ta sig tiden att åka ner till närmsta polisstation och göra en anmälan som speglar det du vet och kan beskriva.
Värdet av den är närmast noll och intet vad gäller dina chanser att gå till ett case gentemot motparten, men är absolut ovärderligt om hon gör sak av det hela. Det är som alla vet tragiskt vattentäta skott mellan olika avdelningar inom rättsväsendet, men skulle du bli kallad till förhör - och kan visa upp en egen anmälan mot tanten för samma incident, och gärna daterad innan hennes, så faller det mesta motparten har att säga.

Nog sant men jag kommer inte att göra det.

Polisanmälde en busschaffis som körde på mig när jag gick på ett övergångställe och det urartade till en ganska tråkig historia. Bussen jagades ikapp av bussbolagets representant och snuten och han togs ur trafik och det blev ett jävla ståhej. Det var december 2014 om jag inte minns fel. Har inte hört ett skit sen dess mer än busschaffisens fackrepresentant som nån månad senare ringde och gnällde på mig om att dra tillbaka anmälan.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Frugan kom hem och var jättelessen, nån hade skällt på henne, viftat sönder hennes sista cigg och dessutom kastat hennes mobiltelefon.
Var det du som kränkte henne så?
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Tur att dottern klarade sig. Bra val att sula telefonen genom sidorutan istället för kärringen som kanske varit förstahandsvalet om det hänt en själv.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Själv tycker jag det är helt jävla underbart att komma hem från krogen och läsa om annat än hur man rengör förgasare (vad i helvete är förgasare?) hur man tar A2-kort (va fan är det?) eller power commander? Finns det någon som blivit nöjd? Varför inte köpa en motorcykel med tillräckligt med kraft från början? Eller köpa en Ninja direkt?
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Frugan kom hem och var jättelessen, nån hade skällt på henne, viftat sönder hennes sista cigg och dessutom kastat hennes mobiltelefon.
Var det du som kränkte henne så?

Det är lugnt.... Jag jobbar på SÄPO, berätta det inte för någon, det är hemligt...

Vi har fått in en rapport om FSN. Alla tillgängliga enheter är efter han.
Din fru ska få betalt för ciggen!

maxresdefault.jpg


OnT :

FSN, du kan känna dig lugn... Morsan blev anmäld för nitat en kille... Polisen skratta lite och rev anmälan :yoparty

:D :D

Själv hade man säkert också reagerat så!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Det är lugnt.... Jag jobbar på SÄPO, berätta det inte för någon, det är hemligt...

Vi har fått in en rapport om FSN. Alla tillgängliga enheter är efter han.
Din fru ska få betalt för ciggen!

View attachment 433533


OnT :

FSN, du kan känna dig lugn... Morsan blev anmäld för nitat en kille... Polisen skratta lite och rev anmälan :yoparty

:D :D

Själv hade man säkert också reagerat så!

Lägg genast upp en bild på morsan.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Cigg i munnen, 55-60 bast och kör vårdslöst!
Den kärringen kan garanterat suga!:hihi
Nästa gång tar du hennes telefonnummer innan du solar iväg telefonen genom rutan!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Frågan för mig är väl snarare så här. Hade jag betett mig likadant oavsett hur hon såg ut med ciggen i munnen och mobiltelefonen vid örat.

Jag tar ett par exempel.

För enkelhetens skull väljer jag en bild på en äldre dam som är ganska lik svärmor (hittade inget kort som var så anskrämligt fult, men tog ett som var ganska likt). Och ett som är ganska lik min fru (hittade ingen som var lika snygg, men tog det som var närmast). Nu röker ingen av dem.....men här var det viktigt att få till känslan av någon som "rökte bakom ratten".


Här hade jag inte haft några problem att göra som TS gjorde

Ugly-oh-yeah.jpg


Här hade jag nog varit lite lenare i rösten, men ändå inte vänlig.

Pretty-oh-yeah.jpg
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Cigg i munnen, 55-60 bast och kör vårdslöst!
Den kärringen kan garanterat suga!:hihi
Nästa gång tar du hennes telefonnummer innan du solar iväg telefonen genom rutan!

Kan hon säkert. Såg lite så där "Kicki Danielsson fylleplufsig" ut och var så jävla rökskadad att hon inte fick rent i halsen. Lät som en jävla kaffekokare precis när vattnet tar slut om du förstår vad jag menar..... nu putar det bra i brallan eller? :tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top