Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Idag ryckte det lite för mycket i mc-tarmen, så jag bestämde mig för att ta en liten tur. Flickvännen ringde dock när jag var i garaget och tyckte att jag inte skulle stressa, ta det lungt å vara borta ett tag
Så jag tänkte att det ju trots allt inte är varje år man kan köra hoj 16/12, så jag åkte söderut, svängde av 73'an vid Länna och sen gick det vidare mot Tungelsta, och Bulten. Nu hade jag ju iofs blivit lite försenad, så klockan var närmare halv fem, dvs kolsvart, så med igenimmat visir och 30 m upplyst vägbana framför hojen kan man ju säga att det gav Bulten ett helt nytt perspektiv 
På Rosenhill tittade dom lite konstigt när jag klev in med skinnställ, även om dom borde vara rätt så vana?
Rullade hem över Södertälje, och därifrån blev det E4'an upp till Stockholm igen.
Förbannat skönt var det, även om det var lite svårt att se vars man körde, och jag förs inte en enda gång, skinnställ till trots!
Så frågan är ju nu, blev jag årets sista hojåkare på Bulten?
Så jag tänkte att det ju trots allt inte är varje år man kan köra hoj 16/12, så jag åkte söderut, svängde av 73'an vid Länna och sen gick det vidare mot Tungelsta, och Bulten. Nu hade jag ju iofs blivit lite försenad, så klockan var närmare halv fem, dvs kolsvart, så med igenimmat visir och 30 m upplyst vägbana framför hojen kan man ju säga att det gav Bulten ett helt nytt perspektiv På Rosenhill tittade dom lite konstigt när jag klev in med skinnställ, även om dom borde vara rätt så vana?
Rullade hem över Södertälje, och därifrån blev det E4'an upp till Stockholm igen. Förbannat skönt var det, även om det var lite svårt att se vars man körde, och jag förs inte en enda gång, skinnställ till trots!
Så frågan är ju nu, blev jag årets sista hojåkare på Bulten?

Såg ju inte vägen alls, i synnerhet inte i början med mörk asfalt 
En jacka utanpå det bara så håller man värmen alldeles utmärkt. Fast händerna var desto svalare 
Jag cyklar nästan bulten på den tiden...