Blev jag sist på Bulten?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Idag ryckte det lite för mycket i mc-tarmen, så jag bestämde mig för att ta en liten tur. Flickvännen ringde dock när jag var i garaget och tyckte att jag inte skulle stressa, ta det lungt å vara borta ett tag :va Så jag tänkte att det ju trots allt inte är varje år man kan köra hoj 16/12, så jag åkte söderut, svängde av 73'an vid Länna och sen gick det vidare mot Tungelsta, och Bulten. Nu hade jag ju iofs blivit lite försenad, så klockan var närmare halv fem, dvs kolsvart, så med igenimmat visir och 30 m upplyst vägbana framför hojen kan man ju säga att det gav Bulten ett helt nytt perspektiv :rolleyes:
På Rosenhill tittade dom lite konstigt när jag klev in med skinnställ, även om dom borde vara rätt så vana? :va Rullade hem över Södertälje, och därifrån blev det E4'an upp till Stockholm igen.
Förbannat skönt var det, även om det var lite svårt att se vars man körde, och jag förs inte en enda gång, skinnställ till trots! :tummenupp
Så frågan är ju nu, blev jag årets sista hojåkare på Bulten? :va

Lite ot men fyfaan vad skönt o höra fler som inte gett upp säsongen.
Har inte fått nåra snea blickar för att man kliver in med skinnställ.

Det går väl inte köra hoj den 24:e säkert men det skulle vara lite fräckt.
:tummenupp

Vi var på Rosenhill vid 14 idag.
Det var ju torrt ute, men mer grus än det borde.
Och däcken blev inte varma

Men handtagsvärme är inte dumt i december.
Sista gången förra året 14:e november.
Var verkligen det här sista gången för i år?

Bifogat

• julturen.JPG
    julturen.JPG
    45.5 KB · Visningar: 210
Jag gled Hägersten-Kungsängen-Bålsta-Hägersten idag.

Hur gör ni för att inte glida bakåt vid gaspådrag om ni har skidbyxor ovanpå stället? :D Knipövningar is the shit.

*DanTheMan* skrev:
2663311 Bra jobbat :tummenupp
Men det viktigaste av allt ,,,vad fick du för tid ???
En kvart eller så :hihi Såg ju inte vägen alls, i synnerhet inte i början med mörk asfalt :gnissla

ChristianSTHLM skrev:
2663373 Jag gled Hägersten-Kungsängen-Bålsta-Hägersten idag.

Hur gör ni för att inte glida bakåt vid gaspådrag om ni har skidbyxor ovanpå stället? :D Knipövningar is the shit.
Äh, det funkar alldeles utmärkt med vanligt skinnställ :fakta En jacka utanpå det bara så håller man värmen alldeles utmärkt. Fast händerna var desto svalare :rolleyes:

Last edited:
Nej du blev inte sist!

Nu blir det snart varmt igen, då ska jag dra en repa på bulten på julafton :)
Kanske oxå nyårsafton hehehe :yoparty

andrén skrev:
2663317 Lite ot men fyfaan vad skönt o höra fler som inte gett upp säsongen.
Har inte fått nåra snea blickar för att man kliver in med skinnställ.

Det går väl inte köra hoj den 24:e säkert men det skulle vara lite fräckt.
:tummenupp

De sades på nuheterna idag att de skall vara 8 grader varmt 24/12 - hur dom nu kan veta det när de inte ens kan pricka en eller två dagar framöver :hihi .//R

Du slog mig med ca 2 timmar. Klart varmare än man kan tro när man sitter hemma, skinnställ, två par underställ, en skidjacka, och jag svettades emellanåt... BMW var i alla fall klart överrepresenterat idag, är de tuffare än man tror, eller är det handtagsvärmarna som gör det? Men idag var sista dagen, lite jullov ska väl hojen få ha ändå.

rocketer skrev:
2663479 De sades på nuheterna idag att de skall vara 8 grader varmt 24/12 - hur dom nu kan veta det när de inte ens kan pricka en eller två dagar framöver :hihi .//R
hahahaha lite onykter nu men full tomtemundering ett styckke retta och helskägg 24:e vad sägs om det:)

Hoztic skrev:
2663305

Nej!
Iom denna tråd så kommer jag at köra bulten den 29/12 oavsett väder!
Och inte den 30 eller 31 för då är jag full! Men jag kommer att klämma bulte på max 8 minuter även med is underlag!!!!

Hoztic skrev:
2663305 Idag ryckte det lite för mycket i mc-tarmen, så jag bestämde mig för att ta en liten tur. Flickvännen ringde dock när jag var i garaget och tyckte att jag inte skulle stressa, ta det lungt å vara borta ett tag :va Så jag tänkte att det ju trots allt inte är varje år man kan köra hoj 16/12, så jag åkte söderut, svängde av 73'an vid Länna och sen gick det vidare mot Tungelsta, och Bulten. Nu hade jag ju iofs blivit lite försenad, så klockan var närmare halv fem, dvs kolsvart, så med igenimmat visir och 30 m upplyst vägbana framför hojen kan man ju säga att det gav Bulten ett helt nytt perspektiv :rolleyes:
På Rosenhill tittade dom lite konstigt när jag klev in med skinnställ, även om dom borde vara rätt så vana? :va Rullade hem över Södertälje, och därifrån blev det E4'an upp till Stockholm igen.
Förbannat skönt var det, även om det var lite svårt att se vars man körde, och jag förs inte en enda gång, skinnställ till trots! :tummenupp

Sist på bulten?!?!?! Knappast, snart åker dubbisarna på och sen börjar väntan på snö och is OCH SEN...!!!!!! Sen blir det åka av! Om inte annat så får man väl ta en repa med polarens Java med skidor!!!!!!
HEHEHEHE!!!!!
/Klabbe

edit: Gravt påverkad av öl vin och sprit!!!

Hoztic skrev:
2663305 Idag ryckte det lite för mycket i mc-tarmen, så jag bestämde mig för att ta en liten tur. Flickvännen ringde dock när jag var i garaget och tyckte att jag inte skulle stressa, ta det lungt å vara borta ett tag :va Så jag tänkte att det ju trots allt inte är varje år man kan köra hoj 16/12, så jag åkte söderut, svängde av 73'an vid Länna och sen gick det vidare mot Tungelsta, och Bulten. Nu hade jag ju iofs blivit lite försenad, så klockan var närmare halv fem, dvs kolsvart, så med igenimmat visir och 30 m upplyst vägbana framför hojen kan man ju säga att det gav Bulten ett helt nytt perspektiv :rolleyes:

Hmm .. frågan är:
Vad skulle tjejen göra eftersom hon var så angelägen om att du skulle vara borta en stund :rolleyes:

El Garto skrev:
2663967 Hmm .. frågan är:
Vad skulle tjejen göra eftersom hon var så angelägen om att du skulle vara borta en stund :rolleyes:
Jadu, det vill jag nog inte veta :rolleyes:

Verkar som det har blivit lite tävling att vara sist på bulten :tummenupp Vem kör 23:59 31/12? :va Roller kanske är sugen? :hihi

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back