Blev byte av hoj i dag

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
byte bort min Kawasaki er6f års mod 09
mot en Honda vtr 1000 firestorm i dag,helvete det var skillnad på vrid :D
fick med dubbla LEO-VINCE slip-on så den mullrar gött ,kört runt 15 mil måste säga att den har en skön körställning, fast kawan var lättare att köra kurvor med,blir till att lära sig igen ,väldigt nöjd med hondan

Coolt!

Surt att hösten är här bara..... Att hojen känns trögstyrd kan ligga i däcken, kolla lite innan du byter första gången.

Som att gå från trampbil till månraket va! ;)

Ja det kan man säga fan kawan fick jag pressa upp i 200,hondan fan gick lätt upp i 200 mycket mer vrid samt stark motor låg i 110 på sexan i 3500 varv var nästan så jag petade i 5 an för tyckte motorn knappt arbetade på 6 ans växel ,det var skillnad, samt gasade lite för hårt på 1an mitt i stan den spann på asfalten hehe då började jag fundera på att gasa lugnt:)

Coolt!

Surt att hösten är här bara..... Att hojen känns trögstyrd kan ligga i däcken, kolla lite innan du byter första gången.

Är inte van vid styret på Hondan är mer race styre är van vid er6f sitta upprätt inget krökt styre som hondan hade

:mad:
Tackar! :)

på gång :tummenupp

Helvetes datan krånglar vill inte ladda upp bilden på hojen :mad:

Last edited:
Kul. Såg den på blocket, såg fin ut. Tibro begärde att rätt bra pris också, sonderade marknaden konstant i två år innan jag köpte min förra året.

Nu är det dags att ändra om! Börja med det enkla:

T-rex kraschpuckar.
Pyramids magkåpa.
Techspec gripster pads.
Solo-cut.
Dreva ned fram, eller upp bak (+speedohealer)

Kul. Såg den på blocket, såg fin ut. Tibro begärde att rätt bra pris också, sonderade marknaden konstant i två år innan jag köpte min förra året.

T-rex kraschpuckar.
Pyramids magkåpa.
Techspec gripster pads.
Solo-cut.

Ja fan 55000 var det rätt mycket köpte den på Tibro mc sevice men byte med min kawa,samt fick 1200 mil servicen för halva priset, sen byter dom bromsbackar fan bak var nästan slut, får betala för backarna men dom gör arbetet,stog även nya däck men fan dom var inte helt nya var ioförsig pilot road däck,men dom ska inte skriva nya däck i annonsen,blev iriterad men tänkte ska jag behålla kawan fortfarande sukta efter en 1000 kubikare efter en andra provkörning slog jag till

T-rex kraschpuckar.
Pyramids magkåpa.
Techspec gripster pads.
Solo-cut.

var köper man en bra billig snygg magkåpa som täcker det mesta nertill?

Grattis till en skön nyförvärv.

Köpte min tidig vår som första hoj, kan säga att den kändes lagom denna år.

Tills.. jag råkade testa en R1,då jag insåg att det fattas en 50 hästar :) så nu blir det byta hoj till nästa år.

Har spanat efter en gsxr1000-01-02 och tror att det ska bli nästa års leksak.

Men elstormen är rolig och jag är nöjd med den i sin helhet, du kommer helt säkert va nöjd med den.

Grattis till en skön nyförvärv.

Köpte min tidig vår som första hoj, kan säga att den kändes lagom denna år.

Tills.. jag råkade testa en R1,då jag insåg att det fattas en 50 hästar :) så nu blir det byta hoj till nästa år.

Har spanat efter en gsxr1000-01-02 och tror att det ska bli nästa års leksak.

Men elstormen är rolig och jag är nöjd med den i sin helhet, du kommer helt säkert va nöjd med den.

ja är skillnad mot er6,fan gasade ordentligt i dag är bra tryck i motorn
blir nog ingen ren sporthoj för mig är nöjd med vridet i firestormen vill ju ha kvar körkortet med :tummenupp

Välkommen till twin-träsket!:tummenupp

Kom ihåg bara att det tjänar inget till att ligga på varvstopp med en twin, lär dig använda vridet istället.

Ett tips till; Vill du spara bakdäck så använd motorbromsen så lite det går. Den gör att dom käkar såna.

Lycka till!

Last edited:
Känner igen effektbytet i alla fall. Jag gick från ostrypt 125a till R1a, och det var nästintill att gå från trampbil till månraket :yoparty

Välkommen till twin-träsket!:tummenupp

Kom ihåg bara att det tjänar inget till att ligga på varvstopp med en twin, lär dig använda vridet istället.

Ett tips till; Vill du spara bakdäck så använd motorbromsen så lite det går. Den gör att dom käkar såna.

Lycka till!

tack för tipset ska tänka på det :)

Grattis till en schysst hoj:tummenupp. Hämtade ut en flong ny -05. Såldes innan 1000 mil. Kanske att jag ångrar det lite... Blir kanske en twin igen nån gång.

Grattis till hojköpet,:tummenupp,sen till våren så provar du lite banåka
också,så blir det ännu lite roligare+en säkrare förare på köpet.

:D
Grattis till hojköpet,:tummenupp,sen till våren så provar du lite banåka
också,så blir det ännu lite roligare+en säkrare förare på köpet.

Körde bana på risk 2 an Fan vad kul det var:D
ja jag skulle testat nån kurs i år men blev aldrig av
men känner att jag behöver gå nån typ knix kurs med denna hojen er6 an var mycket lättare att köra kurvor med, sen fan märker man ju inte hur fort man egentligen kör med firestormen ser en kurva tittat på hastighetsmätaren tänker FAN nu går det för fort känns inte som att man kör så fort som man gör med den hojen :D

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back