Blata vs grc

Billson skrev:
Hur är kvalitén på kopiorna om man gämför med orginal och de billiga 2500:- varianterna?

Dom som kostar 2500 -3000:- är bra leksaker för 7-10 åringar, men dom får räkna med att bli duktit ifrånåkta av dom 7 åringar som åker på en italiensk 4,2 hk

ska man ha nått roligt som är billigt så ska man satsa på dom cyckler som har motorer som är kopior på polini motorer.
 
CarMan skrev:
Dom som kostar 2500 -3000:- är bra leksaker för 7-10 åringar, men dom får räkna med att bli duktit ifrånåkta av dom 7 åringar som åker på en italiensk 4,2 hk

ska man ha nått roligt som är billigt så ska man satsa på dom cyckler som har motorer som är kopior på polini motorer.

kinamotos är för undomar från ca: 11 år och uppåt, säljer själv kinamotos och sålt många kinamotos till 7 - 10 års ungar. Efter att morsorna har betalt så ska de ju genast proköras av dom, vi tilåter att dom kör på våran P-plats och de finns inte en enda 7 - 10 åring som har klarat att åka en kinamoto utan att dom har ramlat och repa lacken och börja lipa

rekomenderar inte att en 7 - 10 åring ska köra en kinamoto/minimoto utan övning först :tummenupp

sejer inte att alla 7 - 10 åringar inte kan köra. Men om dom aldri har hållt på me motorsport och intresset kom som en blixt och inte har någon erfarenhet så rekomenderar ja de inte!!!!
 
Last edited:
Firewheel skrev:
kinamotos är för undomar från ca: 11 år och uppåt, säljer själv kinamotos och sålt många kinamotos till 7 - 10 års ungar. Efter att morsorna har betalt så ska de ju genast proköras av dom, vi tilåter att dom kör på våran P-plats och de finns inte en enda 7 - 10 åring som har klarat att åka en kinamoto utan att dom har ramlat och repa lacken och börja lipa

rekomenderar inte att en 7 - 10 åring ska köra en kinamoto/minimoto utan övning först :tummenupp

sejer inte att alla 7 - 10 åringar inte kan köra. Men om dom aldri har hållt på me motorsport och intresset kom som en blixt och inte har någon erfarenhet så rekomenderar ja de inte!!!!

jag kunde heller inte cyckla utan att öva...

jag bara ville ge en liten referens så dom som ska köpa köper rät hoj.
som 7 åring får man börja att tävla i minimoto & då får man endast tävla med maskiner som har 4,2 hk
vid 10 år ålder får man åka på 6,5 hk maskiner
när man är 14 får man åka på 10 hk maskiner.

som ni förstår så kanske det inte är så kul för en 20 åring att åka på någon av dom billigara kinahojarna, dom har bara 2,5 till 3 hk. även om det står nått annat på hemsidorna.
 
tack för alla svar,

nu har jag i alla fall köpt en blata, tog lite dåligt i kopplingen, men jag stälde ner kopplingen något under den skall stå (20,80mm)då blev det lite trevligare att köra, dom går som skållade råttor, har en billig mini åxo och jag kan säga att det är en grymm skillnad i ryckstarten som jag har bytt 4 gånger på min billiga för den delen startar den inte häller förän 20 min ryckande i bästa fall, blatan startar på första rycket(när den är riktigt svårstartad så får man rycka 2 gånger)mycket bättre bromsar som inte ligger på hela tiden men tar som as, inga problem med att göra stoppie, helt enkelt kan jag säga att köra blata kopia är bättre än villiga bruda :tuttar
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top