blata kopia

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Någon som har erfarenhet av minimoto centers, birka imports eller riskoks blata kopior???

Julius skrev:
Någon som har erfarenhet av minimoto centers, birka imports eller riskoks blata kopior???

Har erfarenhet av minimotocenters. Kan inte säga annat att det är fruktansvärt kul för pengarna. Visst, kopplingen tar slut lite fort(följer med 1st extra), däcken är lite hala och slits lite för fort och har lite lätt för att koka. Men har man bara lite koll på grejerna så kommer du att få mycket kul.

Rekomenderas starkt om man inte vill lägga pengar på en äkta blata.
min gick på bakhjulet på gasen och toppade ca 90km/h.

Mvh Joakim :tummenupp

peter_anders skrev:
Enda jag skulle tro är att dom kommer från samma ställe

Jag läste på Blata fabrikens hemsida (www.blata.com) om hur de hade stoppat en container med Blatakopior från att nå en Tysk importör. Tror någon att detta kan ske här också, det gäller kanske att sno sig på att köpa medans det finns.

6008pro skrev:
Jag läste på Blata fabrikens hemsida (www.blata.com) om hur de hade stoppat en container med Blatakopior från att nå en Tysk importör. Tror någon att detta kan ske här också, det gäller kanske att sno sig på att köpa medans det finns.

Detta gäller endast Quadard kopior , då detta är en mönsterskyddad modell och varumärke, Origamin är inte skyddad av detta.
Origamikopian är en ganska bra hoj, men man måste som på alla hojar gå över allting på hojen noga då den bara är förmonterad vid leverans.
Alla modeller har sina svagheter , men inget som är svårt att rätta till.

MVH Leif

Viglo skrev:
Detta gäller endast Quadard kopior , då detta är en mönsterskyddad modell och varumärke, Origamin är inte skyddad av detta.
Origamikopian är en ganska bra hoj, men man måste som på alla hojar gå över allting på hojen noga då den bara är förmonterad vid leverans.
Alla modeller har sina svagheter , men inget som är svårt att rätta till.

MVH Leif
Enligt Blatas press release så skulle det gälla alla deras produkter. Så läser åtminstånde jag deras artikel.

Hörde en kul sak igår...
Blata skall tydligen själv ha kopierat andra italienskafabrikat....

Vet inte hur mycket sanning det ligger i det,... Men om så är fallet så är det ju lite lustigt... :tummenupp

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back