Blankslitna däck?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nyss köpt ny hoj och den verkar ha gått rakt sen den plockads ut. Så sidorna är i princip oanvända. Bakdäcket är i princip utslitet i mitten.

Va tror ni om att köra bana med det? Funkar det ett par varv på gelleråsen innan det kasseras?

Det är ett bridgestonetjosanfräsan, vet inte riktigt vad det heter.

Om det är i det närmaste platt i miten kommer det kännas väldigt underligt när du byter riktning från höger till vänster och vice versa. Ganska kass med andra ord.

Goodstuff skrev:
Om det är i det närmaste platt i miten kommer det kännas väldigt underligt när du byter riktning från höger till vänster och vice versa. Ganska kass med andra ord.

Alltså, helt platt är det ju inte. Bara poserkört :D

Det finns mönter kvar ovanpå, lite men ändå.

Hagster skrev:
Nyss köpt ny hoj och den verkar ha gått rakt sen den plockads ut. Så sidorna är i princip oanvända. Bakdäcket är i princip utslitet i mitten.

Va tror ni om att köra bana med det? Funkar det ett par varv på gelleråsen innan det kasseras?

Det är ett bridgestonetjosanfräsan, vet inte riktigt vad det heter.

Muhaha, akta dig för gubbkörda däck.
Är det orginalpuckarna som sitter på eller?

Bj.O.rn skrev:
Köpt Bingos hoj?

/B
Nehe du, min är på tok för fin för Hagster. Han nöjde sig med mina däck :mattias

@ Hagster Det är BT 014 som sitter på standard. Bra däck men inget att ha om de är platta på mitten. Kassera och köp nytt.

Goodstuff skrev:

Dessutom kan man drabbas av den där "tipp"-känslan när man viker in i böjarna, om däcker är för platt på mitten. Ooooobehagligt....

Jäjä, då får jag väl klämma på slicks och slänga skiten.... Iofs tänkte jag inte klämma några 1.12 tider (igen:D) utan bara testa hojen lite.

Hagster o bingo, är det jag lr är det ni som är cp? :confused: Verkar som om jag har missat nåt kul här på sh... :mad:

jag syftar på avaterna :näsblod :hihi :rofl

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...