Blandade frågor, till min R1?

Ulvheden

Äntligen med hoj igen :)
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
hemmalagad R1-00*såld* CB1000ra -12 gsx-r 600 -01 *skrotad*
Något som vet var man kan beställa vit bakgrunds dekor till varvräknaren, till en R1??? :confused:

Sedan så har jag en fråga... kanske lite dum men ändå... kopplings- & bromshandtag, är det samma alla årsmodeller? :rodnar

Sedan... sista frågan, någon som har pejl på om det finns någon som kan pulverlacka ramen till ett vettigt pris? Gärna då i trakterna kring Malmö eller Ystad! :tummenupp

Ingen som har några tips eller svar?? :confused:

Mätartavlan kan man väll göra själv?

Scanna in den gammla o invetera färgerna o trixxa om lite så det blir snyggt, se skriver du ut den på fotopapper... Jag, och säkert många andra kan hjälpa dig med photoshop-biten ifall du inte kan...

Njaa.... borde väl finnas något färdigt som man kan köpa!

Har sett någon som haft annonser med blå & röda mätartavlor.... men jag vill ha en vit!! :)

NSR_Martin skrev:
Mätartavlan kan man väll göra själv?

Scanna in den gammla o invetera färgerna o trixxa om lite så det blir snyggt, se skriver du ut den på fotopapper... Jag, och säkert många andra kan hjälpa dig med photoshop-biten ifall du inte kan...

Ulvheden skrev:
Njaa.... borde väl finnas något färdigt som man kan köpa!

Har sett någon som haft annonser med blå & röda mätartavlor.... men jag vill ha en vit!! :)

Men om du gör själv kan du ju få dom precis som du vill :) Billigare med...
Du kan ju ha en fin tjej i bakgrunden :) eller en hoj...

Åhhh,jag kommer fan inte ihåg vad jag köpte min vita mätartavla till min gamla Retta.Det va ett Norsktföretag,jaja nån kanske vet??Den kostade ialf en 500hundring med frakt,det blev skitbra...Jag återkommer...

Kolla med Mitonga.se angående ramlackering, de gör INTE det med det vet säkert vem..

Snackade med en kille igår, Streetfighter-Mats (R1) som gjort det men jag frågade inte var han lämnat in den..

Ajdå..... då ger det sig ifall de jag carbon handtagen jag köpte på ebay igår passar eller inte..... :)

500kr.... låter ju som hittat! Det här måste jag kolla upp mera!! :D

Super-Henkan skrev:
Handtagen är inte samma... det byts från -00

jag betala 500 kr för ram och sving....

du måste blästra ramen...

//Henrik

Ok.... får kolla med dem! :tummenupp

Kanske rent av slänga iväg ett pm till Streetfighter-Mats.....

bo$ken skrev:
Kolla med Mitonga.se angående ramlackering, de gör INTE det med det vet säkert vem..

Snackade med en kille igår, Streetfighter-Mats (R1) som gjort det men jag frågade inte var han lämnat in den..

Jag fick just en ide... ska nog titta på att tillverka såna här för SH's medlemmar. Börjar nog med 02 R1, då jag själv har en sån. Har just nu en hemmagjord sånhär.

Ulvheden skrev:
Något som vet var man kan beställa vit bakgrunds dekor till varvräknaren, till en R1??? :confused:

Sedan så har jag en fråga... kanske lite dum men ändå... kopplings- & bromshandtag, är det samma alla årsmodeller? :rodnar

Sedan... sista frågan, någon som har pejl på om det finns någon som kan pulverlacka ramen till ett vettigt pris? Gärna då i trakterna kring Malmö eller Ystad! :tummenupp
Va jävligt försiktig med bromshantaget det kan skilja även om dom säjer att det inte gör det fråga Liwa1 och Nitrous skiljer 2 mm eller va det va inget som man ser men tar tvärstopp när bromsarna blir varma

Last edited:
Ja, det är nog ingen dum ide!!

Swedie skrev:
Jag fick just en ide... ska nog titta på att tillverka såna här för SH's medlemmar. Börjar nog med 02 R1, då jag själv har en sån. Har just nu en hemmagjord sånhär.

Ajdå.... ja, får väl be någon kunnig kolla upp det där innan jag monterar!! :näsblod

Hornet skrev:
Va jävligt försiktig med bromshantaget det kan skilja även om dom säjer att det inte gör det fråga Liwa1 och Nitrous skiljer 2 mm eller va det va inget som man ser men tar tvärstopp när bromsarna blir varma

Nyheter
Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R