Blanda licens och gatåkare

jag tyckat att allt snak om att försäkringen ska täcka om man krascher under en bandag är helt fel. här ´lekar´ vi på bana o risken för att köra omkull är jätte mycket störe än när man kör till korvmojan. har själv flera gathojar o kan inte fatta att mina premier ska vara med o täcka folks skador när dom lekar på bana. att porsche ägaren har fått betalt av trygg hansa är sjukt det mina-våra försäkrings pengar dom har slängt utt för att han ville leka på bana. har man get sej in i leken får man leken tåla

det beror väl på hur man använder ordet leka, eller?... leka = att ha skoj. men man kan oxå vidre utveckla sej gennom lek. viket görs på dagis, i skolan o på sånna har management kurser (heter det så ?) men fortsätt du märka ord det bjuder jag på
Jag märker inte ord, du deklarerade tydligt att du ser våra övningar på banan som lek, inte som utbildning.
Läs ditt eget inlägg, "här´lekar´ vi på bana o risken för att köra omkull är jätte mycket störe än när man kör till korvmojan" och "har man get sej in i leken får man leken tåla"

Jag tycker definitivt inte jag "leker av mig" på banan utan jag kör med god marginal utan att ta risker och tror FB generellt hade haft massor att vinna på att få folk med gathojar att köra mer bana för att utbilda sig och lära känna sina och hojens gränser. Som flera sagt, plast och metall är billigt jämfört med personskador och dessa är vi tack o lov förskonade från. Ett definitivt hinder för denna möjlighet är att vi blandar reggade- och oreggade hojar.

Tyvärr vet jag också att det är fullständigt omöjligt att vid incheckningen kontrollera om en hoj är reggad och försäkrad vilket leder till att vi måste se alla som oförsäkrade.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top