Blaj blaj annonser - vilket skit

Palmas

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
Ingen
Jag har reagerat senaste tiden, ungefär sedan forumet fick en ny ägare, att en ny typ av annonsering har börjar dyka upp på startsidan. Annonsering som för mig personligen som forumbesökare/användare känns totalt irrelevant och jävligt irriterande.

Den annonsering jag hakar upp mig på är inte MC-relaterad utan det är datorer och spel och senast igår annonsering för julfoton och framkallning av bilder. Oftast ligger den precis ovanför köp/sälj-sektionen och stör.

Jag har absolut inget emot den MC-relaterade reklamen som kan ge ledtrådar till nya intressanta saker att köpa utan det är den reklam som dykt upp nu på slutet jag stör mig på. Jag har även full förståelse och vetskap om de ekonomiska faktorer som styr även en forumsida och de möjligheter till intäkter som det ger men likafullt är det jävligt irriterande.

Tänkte bara kolla om det är någon annan som har reagerat på liknande sätt eller om ni andra tycker det är helt ok? Intressant att höra Swedies åsikt om detta med naturligtvis.

Vad kommer härnäst? Reklam för underkläder, poker, tvättmedel och nätdejting? Nä jag höjer min röst för att hålla SH fritt från blaj blaj-reklam alá Aftonbladet....:hördu

Håller absolut med...!!

Men att SH skulle sjunka sååå lååågt som Aftonhoran måste vi se till att det
inte händer.....har inte varit in på den sidan sedan dom införde konsekvent
POP-UP reklam....finns det nått mer irriterande...!?

Den dag det "POPPAR UP" ett reklamfönster när jag öppnar SH.....
Då avregistrerar jag mig.

"HÅLL SH FRITT FRÅN OVIDKOMMANDE REKLAM!"

KentW

"jag har inget emot icke mc-relaterat bla bla" skriver du, men vad är det du HAR emot då?

Ska du sitta här och sladdra gratis, dag ut och dag in så blir det reklam.

Jag lovar, reklamen är det MINSTA jag irriteras av här;)

"jag har inget emot icke mc-relaterat bla bla" skriver du, men vad är det du HAR emot då?

Ska du sitta här och sladdra gratis, dag ut och dag in så blir det reklam.

Jag lovar, reklamen är det MINSTA jag irriteras av här;)

Om du tittar på startsidan till höger, precis ovanför privatannonserna är det just nu två annonser från PC-Gamer. Det är den typen av annonsering jag inte gillar (nu fick dom mer reklam dock :rolleyes: ). Igår var det annons för julfoton på samma ställe, (som du ser så upptäcker jag dem) och jag stör mig på dessa annonser för det är inte intressant. Eftersom detta är ett MC-forum där alla diskussioner skall vara MC-relaterade då borde annonseringen vara så också (enligt min personliga åsikt).

Klart jag vet att det kostar att driva detta forum och att jag sladdrar här gratis men jag upplever att förändringen har kommit med de nya ägarna.

Så du skulle kanske vilja ha en avgift för irrelevanta forumdeltagare då...? :tungan

Last edited:
Har inte tänkt på det heller. Reklam har ju funnits på SH hela tiden så vad är skillnaden? Vad är det som är så jobbigt med pc-reklam istället för Berras hojdelar i Lappetorp?

EDIT: Jag tar hellre lite reklam och hoppas att ägarna investerar några kronor av intäkterna på en snabbare server och uppkoppling än kör helt reklamfritt.

Gäller ej pop-up såklart. :mad:

Last edited:
Om du tittar på startsidan till höger, precis ovanför privatannonserna är det just nu två annonser från PC-Gamer. Det är den typen av annonsering jag inte gillar (nu fick dom mer reklam dock :rolleyes: ). Igår var det annons för julfoton på samma ställe, (som du ser så upptäcker jag dem) och jag stör mig på dessa annonser för det är inte intressant. Eftersom detta är ett MC-forum där alla diskussioner skall vara MC-relaterade då borde annonseringen vara så också (enligt min personliga åsikt).

Klart jag vet att det kostar att driva detta forum och att jag sladdrar här gratis men jag upplever att förändringen har kommit med de nya ägarna.

Så du skulle kanske vilja ha en avgift för irrelevanta forumdeltagare då...? :tungan

Lite som att om du är på en bögsida så vill du inte se reklam för heterosexuellt sex?

Jag har påpekat i ett tidigt skede, innan jag sålde sajten att jag inte vill se reklam på SH som inte är relaterade till sajten.

Men det som uppstått (1 vecka sedan) är att det enbart är 1 annonsplats som visar sådana annonser som inte är direkt MC-relaterat, men kan vara intressant då gruppen människor på denna sajt troligen är tekniskt intresserade, eller lite av datanördar som kan tycka det vore intressant att se vad t.ex PC Gamer erbjuder.

Att man kan bli så bestört av 1 annons av så många andra, är i sig rätt irriterande från min sida oxå. Allt annat på sajten då? Det viktiga i allting är att SH blir bättre som sajt, snabbare och finns kvar. Och om du då måste bläddre förbi 1 annons för detta, är det ett så stort problem egentligen.

Popup-fönster kommer jag INTE tillåta. Det är med 100% säkerhet!

Har inte tänkt på det heller. Reklam har ju funnits på SH hela tiden så vad är skillnaden? Vad är det som är så jobbigt med pc-reklam istället för Berras hojdelar i Lappetorp?

EDIT: Jag tar hellre lite reklam och hoppas att ägarna investerar några kronor av intäkterna på en snabbare server och uppkoppling än kör helt reklamfritt.

Gäller ej pop-up såklart. :mad:
PC-reklam och annonser för julfoton är kanske bara början, vad kommer sedan?

Eftersom jag är intresserad av MC tycker jag det är helt ok med den MC-relaterade reklamen och tycker därför inte att den är irriterande.

välkommen till kommersialismen.
Som jag skrev i första inlägget så är jag fullt införstådd i de kommersiella villkoren men jag uttrycker min rätt att ha en åsikt.:rolleyes:

Allt på forumet går hand i hand, ingen reklam - inga pengar att driva forumet, inga medlemmar - ingen anledning att annonsera, avgift för medlemskap - inga/färre medlemmar - ingen intäkt för Swedie/Motorrad - inga annonser - inget forum.

jag kan inte se en enda annons:va

Jag har påpekat i ett tidigt skede, innan jag sålde sajten att jag inte vill se reklam på SH som inte är relaterade till sajten.

Men det som uppstått (1 vecka sedan) är att det enbart är 1 annonsplats som visar sådana annonser som inte är direkt MC-relaterat, men kan vara intressant då gruppen människor på denna sajt troligen är tekniskt intresserade, eller lite av datanördar som kan tycka det vore intressant att se vad t.ex PC Gamer erbjuder.

Att man kan bli så bestört av 1 annons av så många andra, är i sig rätt irriterande från min sida oxå. Allt annat på sajten då? Det viktiga i allting är att SH blir bättre som sajt, snabbare och finns kvar. Och om du då måste bläddre förbi 1 annons för detta, är det ett så stort problem egentligen.

Popup-fönster kommer jag INTE tillåta. Det är med 100% säkerhet!
Då har jag fått svar på min fundering. Att det just nu är en annons som inte är MC-relaterad är helt ok, frågan var om utvecklingen skulle gå åt att det blir fler och fler annonser av samma typ, kan ju vara mer lönande än nuvarande annonser, och därmed skulle det bli mer likt tex Aftonbladets annonsering. Det brukar börja med en liten förändring för att sedan följas av fler.

Du skriver att det viktiga är att sajten utvecklas och blir kvar och det håller jag med om. Jag läste dock Aftonbladets hemsida rätt frekvent för några år sedan men när den helt drunknade i annonser så slutade jag läsa den. Det var för jobbigt att hitta fram till det jag ville läsa så jag slutade gå in där istället. SH är min favoritsajt men jag vill inte att det blir samma sak här, det var min oro.

Speciellt bestört är jag inte men jag ville få igång diskussionen. Klart du får bli irriterad för att jag reagerar och tar upp det i forumet men det var som sagt utvecklingen jag ville veta. Nu har jag fått svar på det och då är jag nöjd.

Som du ser är det inte speciellt många som håller med mig utan tycker det är löjligt så då är det väl lugnt?

Du kan stänga tråden om du vill för jag har fått ett bra svar av dig.

Då har jag fått svar på min fundering. Att det just nu är en annons som inte är MC-relaterad är helt ok, frågan var om utvecklingen skulle gå åt att det blir fler och fler annonser av samma typ, kan ju vara mer lönande än nuvarande annonser, och därmed skulle det bli mer likt tex Aftonbladets annonsering. Det brukar börja med en liten förändring för att sedan följas av fler.

Du skriver att det viktiga är att sajten utvecklas och blir kvar och det håller jag med om. Jag läste dock Aftonbladets hemsida rätt frekvent för några år sedan men när den helt drunknade i annonser så slutade jag läsa den. Det var för jobbigt att hitta fram till det jag ville läsa så jag slutade gå in där istället. SH är min favoritsajt men jag vill inte att det blir samma sak här, det var min oro.

Speciellt bestört är jag inte men jag ville få igång diskussionen. Klart du får bli irriterad för att jag reagerar och tar upp det i forumet men det var som sagt utvecklingen jag ville veta. Nu har jag fått svar på det och då är jag nöjd.

Som du ser är det inte speciellt många som håller med mig utan tycker det är löjligt så då är det väl lugnt?

Du kan stänga tråden om du vill för jag har fått ett bra svar av dig.
Jag är själv en "vanlig" användare av forumet. Jag har dock mer kontroll över vad som ska synas och inte synas. Jag vet vad som är gränsen för när folk börjar lämna sajten pga för mycket annonser som stör läsningen.

Jag tror dock inte att som det är nu, att det vore "skadligt". Just nu vill bara de nya ägarna säkra sig om att SH kan drivas vidare. Därmed behövs en sådan här s.k "in house"-banner som gör reklam om det egna nätverket (och ibland annat junk).

Jag förstår din oro, men kan försäkra dig om att jag gör allt jag kan för att SH ska bli så bra som möjligt för medlemmen, och därefter ägaren. Som du säger, utan glada medlemmar så kommer SH vackla.

Håller tråden öppen så andra kan läsa och ställa frågor om det behövs. Säkert fler som funderar.

Det finns en uppsjö program som du kan använda dig av istället så slipper du se det ;)

Men att SH skulle sjunka sååå lååågt som Aftonhoran måste vi se till att det
inte händer.....har inte varit in på den sidan sedan dom införde konsekvent
POP-UP reklam....finns det nått mer irriterande...!?

Den dag det "POPPAR UP" ett reklamfönster när jag öppnar SH.....
Då avregistrerar jag mig.

"HÅLL SH FRITT FRÅN OVIDKOMMANDE REKLAM!"

KentW

firefox + adblock plus, sen är allt surfbart, tillomed aftonhoran :D

dock är ju det både + och - med adblockers, sajterna vill ha reklam för att få in pengar och de som köper reklamplats vill synas... sen väljer användarna bort reklamen som gör att sajten får in pengar och kan drivas vidare...
moraliskt dilemma också... men men

//håkan

Det lustiga med dessa annonser är att de har blivit så vanliga att jag aldrig märker /klickar på dom och jag blir alltid lika förvånad när någon läser kvällspress!

Tror att detta fenomen är ganska vanligt då mer än några trådar skulle kunna undvikas om personen i fråga bara kollade annonserna på sidan(eller använde google)!

Sen håller jag med lite när det gäller att det helst ska vara mc relaterade annonser på SH men som sagt så är det bortkastat med andra annonser på mig då jag skiter totalt i dom!

EDIT: Ville bara tillstå att de nya annonserna som kommer upp som en helsida och kan klickas bort först efter 5sek är OTROLIGT irriterande och får mig att inte besöka sidan igen!

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...