Bladen bäst i första grupptestet!!

Det blir ju som dom flesta säger...en smaksak...

Honda brukar ju lyckas väldigt bra med helhetsintrycket, och vinner ju på det också.
 
Bj skrev:
Det blir ju som dom flesta säger...en smaksak...

Honda brukar ju lyckas väldigt bra med helhetsintrycket, och vinner ju på det också.
Ajabaja, helhetsintrycket får inte vara bra, då är det tveklöst touring.
 
BLUERIDER skrev:
:hihi Bra talat !! Det är så man upplever honda !! Skitbra men lite
tråkiga !! :tungan

Konceptet sport och komfort funkar bra för mig. Brukar inte bli ifrånåkt för det så att säga. :D
 
Mr. Dante skrev:
Det är ju inte ett svenskt test där dom bara går på högst topp effekt = bäst
Utan ett test på vilken som är bäst överlag, därför vinner Hondan inte oväntat..

Enligt dig är ju Hondan bäst oavsett vad som skrivs i tidningarna.
 
Jag håller på honda :tummenupp

Det är definitivt en fin maskin :fakta
 
Men är det ändå inte så att alla 1000-hojarna nu är så lika varandra att det för en vanlig användare är lite som att ställa in bordsfläkten i helvetet - en marginell gradskillnad?

Jag garanterar att 95% av alla dagens 1000-ägare kommer anse att den nya versionen av just deras hoj minsann är bäst och att test som påstår annat är skrivna av apskaft. Känns som att det varit så alla tidigare år iaf.

Eller har jag fel? Kan man verkligen känna någon större skillnad? Har bara testat R1:an (äldre snitt, dessutom) av de stora så jag kanske fått det här om bakfoten?

Minns förresten ett test i engelska Bike (tror jag) där några mc-förare från gatan fick testa maskerade hojar. Roligast var en kille som trodde sig sitta på en GSX-R1000 när han i själva verket satt på en GSX600F :) En annan gissade Ducati 916 sittandes på en Buell! Hade varit roligt med ett sånt test i svenska Bike. De som påstår jag har fel ovan kanske skulle kunna ställa upp som testare ;)

/W
 
BLUERIDER skrev:
:hihi Bra talat !! Det är så man upplever honda !! Skitbra men lite
tråkiga !! :tungan

Exakt VAD är tråkigt men en 954? Coolaste hojen som finns på marknaden enligt mig om man räknar bort alla 04.
 
Spettan piskar dom allihop, 300 hk bakom hjulet och vägger mindre än föraren själv :fakta
 
Att köra Honda är som att k....a sin polare i röven. Det är säkert skönt, men man gör det bara inte.


:arsele
 
Silwer skrev:
exakt jag håller med dig. det snackas för mycket.
fast jag fattar inte hur man ska kunna köra en hoj utan att se vilken det är.

De maskerade dem ganska hårt med något aluminiefolieliknande material och papp framtill. Killarna brev sen framledda till hojarna och fick av sig bindeln när de satt på. Cockpitvyerna visar att de gjort ett bra jobb. Omöjligt att se vad det är för hoj.

Det var inte Bike, utan Ride (09/02). Plockade fram den igen. Väldigt roligt att läsa. Två av tre gissade på 150hk för Triumph TT. En trodde det var en R1:a, en annan gissade på Fireblade. Att en kille vidare misstog en CBR600 för en Ducati visar kanske att det inte är superinsatta killar som testar (ljudet maskerades av förklarliga skäl inte). Synd man inte har scanner.

Men det är lätt att grina när man sitter på den här sidan :)

/W
 
Har varit lite sugen på Hondan ett tag nu.
Ska ta ett par varv med den nu till våren.
Cykeln jag har nu ska ju bytas och det vore inte dumt med något som är lite snabbare runt banorna.
Håller nog på Honda.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top