Bladebromsar

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
Jag har sett flera tidigare inlägg om problem med bladebromsarna och det har jag också. Hur pass flytande skall skivan vara? Min är nästan stum och jag tror att det är det som gör att det vibrerar när jag bromsar. Jag tvivlar på att skivan är sned då det inte finns någon som helst anledning till att den skulle ha slagit sig. Nån som vet vad han/hon snackar om och som kan hjälpa mig?

Lasson skrev:
Jag har sett flera tidigare inlägg om problem med bladebromsarna och det har jag också. Hur pass flytande skall skivan vara? Min är nästan stum och jag tror att det är det som gör att det vibrerar när jag bromsar. Jag tvivlar på att skivan är sned då det inte finns någon som helst anledning till att den skulle ha slagit sig. Nån som vet vad han/hon snackar om och som kan hjälpa mig?

Går det att för hand rucka på skivorna något i sidled ?
Då bör de ju vara tillräckligt rörliga i sidled för att ta upp expansion av värmen. I övrigt expanderar de ju efter behov i de yttre måtten.
Kan ju förstås alltid finnas en risk att det är något vajsning med en enstaka skiva.
Jag är förstås inte bekant med Bladens bromsar, och deras välkända egenheter - vad sägs om de bromsarna ?

det går att röra dom litegrann men det är ju inte så att dom klickar till som en del gör. Jag vet inte om det är ett kvalitetsfel för jag har sett många andra som vill köpa skivor till just 99an.

Nyheter
CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”