Blade vs. R1 eller dyl.

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Okej, jag skall byta hoj till våren som kommer INGA ESSAR, jag skall byta till Supersport 1000cc........vill inte ha min trötta husa längre, vill kunna åka fort......

Jaja, nu till det viktiga, jag har tittat lite på bladen nu i veckan, varför är den så dyr ? Och hur bra går den om man jämför med andra hojar i samma klass o vi snackar bara hojar över årsmodell 00 och uppåt.

Jag har ett jätte problem och det är att jag alltid ändrar mig om vilken hoj jag skall köpa. Jag vill ha nått som jag blir rädd av när jag gasar. Jag skall inte våga dra det sista på rullen typ.

Jag har aldrig kört en blade men R1:a 02 har jag kört en del.

Om man tar en blade från säg 00, är den okej då eller ??

Eller vad skall man köpa ????

Snälla hjälp mig.........och köp nu min husaberg 650 SM

cool_lilja skrev:
Om man tar en blade från säg 00, är den okej då eller ??

Man skulle kunna säga att det beror helt på vem du frågar. :näsblod

Provkör och bestäm dig sen, utan att lyssna på vad alla andra tycker och tänker.

Penguin skrev:
Man skulle kunna säga att det beror helt på vem du frågar. :näsblod

Provkör och bestäm dig sen, utan att lyssna på vad alla andra tycker och tänker.

Kan bara hålla med Pingu, provkör allt du kommer över, sammanställ dåligt & bra hos alla hojar, så kommer du nog närmre sanningen än att höra "köp den för den bla bla"

Så gjorde jag, har inte ångrat det än :D

Lycka till med hojköpet :tummenupp

cool_lilja skrev:
Jag har ett jätte problem och det är att jag alltid ändrar mig om vilken hoj jag skall köpa. Jag vill ha nått som jag blir rädd av när jag gasar. Jag skall inte våga dra det sista på rullen typ.

Köp en turbohoj. Då kommer du att vara rädd :eek:
Men tragiskt nog så vänjer man sig snabbt med det oxå.
Alt börja bromsa senare inför kurvorna så kommer oxå den sköna kicken att bubbla upp inombords.

Bladen är snabb, men inte som en R1... trots allt skillnad på motor. Bladen är bättre för stunts.

Jag vill ha en 929 eller 954.

Drevar du hojen lite ovettigt så kommer du vara rädd att vrida på rullen, då du kommer bakhjula hela tiden annars. :)

Jag blev störtkär i bladen (954) första gången jag körde den, så det blev så att jag var tvungen att köpa en...

Hade en Blade 929:a -00 i två sesonger som jag drevade ner för att få den lite roligare. Det är en mycket fin och stabil hoj, dock tycker jag att R1:an är en roligare cykel, mer lätt manuvrerad i kurvor och roligare att weela med.

Båda cyklarna är mycket bra så det är nog bara provköra och känna sig för :tummenupp

ehhh är det märkesmobbing eller??
En Gixxer 1000 01-02 borde du få loss för inte allt för mycket cash. Då kan jag garantera att du blir skraj om du drar rullen i botten!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien