Blade-96 Försäkring

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Har bestämt mig för en Blade-96:a. Ringde TH och kolla vad förs på den skulle kosta. Vet inte regnr på den så jag tog på en-97:a: Halvförs/Helår:7943:- Hel/Hel: 15450:-. Antar att en 96:a blir lite billigare. Det blir halvförsäkrat till sommaren! Bra premie tycker jag! :)

Deras system är som ett lotteri. Akta dig för att tro att en äldre hoj kommer bli billigare, men hoppas kan du ;)

Jo, jag vet. Men killen sa att dom SÄNKT premien på de lite äldre hojarna!!!! Äntligen något som gynnar oss mc-åkare som inte kör nya hojar! :tummenupp

TH är inget lotteri - fått samma svar alla gånger jag frågat (ett tag kunde jag premierna i huvet) :)

en del av premien sänks för varje år (har för mig att det var 8%)

Men man vet ju inte nu med det nya "sitt när du får TH försäkringsbrev" systemet...

Last edited:
glenoyne skrev:
Har bestämt mig för en Blade-96:a. Ringde TH och kolla vad förs på den skulle kosta. Vet inte regnr på den så jag tog på en-97:a: Halvförs/Helår:7943:- Hel/Hel: 15450:-. Antar att en 96:a blir lite billigare. Det blir halvförsäkrat till sommaren! Bra premie tycker jag! :)

får man fråga hur gammal du är och hur länge du haft A-kortet?

27 år Haft kk sedan 1993(lätt) Tog tungt, tror det var 2000. Men man får tillgodoräkna sina "lätta" år, dvs jag har haft kort i 10 år.

Martin

UltraMarine skrev:
TH är inget lotteri - fått samma svar alla gånger jag frågat (ett tag kunde jag premierna i huvet) :)

en del av premien sänks för varje år (har för mig att det var 8%)

Men man vet ju inte nu med det nya "sitt när du får TH försäkringsbrev" systemet...
hahahahaha, lustigt.
Jag fick 2 olika svar samma dag av just det bolaget(förra året), skiljde 60% på exakt samma uppgifter, en halvtimme mellan försöken.
Fick sen ett tredje belopp när jag väl köpt hojen av det bolaget.
Så fast försäkring gäller inte alla.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...