Blade-96 Försäkring

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
Har bestämt mig för en Blade-96:a. Ringde TH och kolla vad förs på den skulle kosta. Vet inte regnr på den så jag tog på en-97:a: Halvförs/Helår:7943:- Hel/Hel: 15450:-. Antar att en 96:a blir lite billigare. Det blir halvförsäkrat till sommaren! Bra premie tycker jag! :)

Deras system är som ett lotteri. Akta dig för att tro att en äldre hoj kommer bli billigare, men hoppas kan du ;)

Jo, jag vet. Men killen sa att dom SÄNKT premien på de lite äldre hojarna!!!! Äntligen något som gynnar oss mc-åkare som inte kör nya hojar! :tummenupp

TH är inget lotteri - fått samma svar alla gånger jag frågat (ett tag kunde jag premierna i huvet) :)

en del av premien sänks för varje år (har för mig att det var 8%)

Men man vet ju inte nu med det nya "sitt när du får TH försäkringsbrev" systemet...

Last edited:
glenoyne skrev:
Har bestämt mig för en Blade-96:a. Ringde TH och kolla vad förs på den skulle kosta. Vet inte regnr på den så jag tog på en-97:a: Halvförs/Helår:7943:- Hel/Hel: 15450:-. Antar att en 96:a blir lite billigare. Det blir halvförsäkrat till sommaren! Bra premie tycker jag! :)

får man fråga hur gammal du är och hur länge du haft A-kortet?

27 år Haft kk sedan 1993(lätt) Tog tungt, tror det var 2000. Men man får tillgodoräkna sina "lätta" år, dvs jag har haft kort i 10 år.

Martin

UltraMarine skrev:
TH är inget lotteri - fått samma svar alla gånger jag frågat (ett tag kunde jag premierna i huvet) :)

en del av premien sänks för varje år (har för mig att det var 8%)

Men man vet ju inte nu med det nya "sitt när du får TH försäkringsbrev" systemet...
hahahahaha, lustigt.
Jag fick 2 olika svar samma dag av just det bolaget(förra året), skiljde 60% på exakt samma uppgifter, en halvtimme mellan försöken.
Fick sen ett tredje belopp när jag väl köpt hojen av det bolaget.
Så fast försäkring gäller inte alla.

*/ ?>
Back