Blade 1134XX Fighter

jaha nu är alla planer på att renovera den gammla motorn nerlaggda så nu säljer jag delar från dom två motorerna iställetså är det nån som är ute efter nått så är det bara att pm:a.

Den nya motorn kommer imorrn med Dhl och det är ingen 900:D säger bara xx:yoparty bilder kommer upp imorrn kväll.
 
Bra med riktigt många bilder, speciellt på motorbytet.
Tror inte det funnits någon som dokumenterat en XX konvertering här på SH tidigare.

Följer med spänning. :tummenupp
 
Här kommer lite bilder från dagens bravader, började riva bort massa onödigt krafs som kåpor och alla kablar så nu är den hyffsat ren för att kunna på börja modifieringarna på ramen och motorfästena så xx:en går in mellan rambenen.
Efter att motorn är inpassad så kommer bygget med bakdelen att börja håller på att samla på mig delar för det oxå under tiden. när det är klartt så forsätter jag riva resten och pulver lacka delarna.

Jaja nog tjatat nu här kommer lite bilder från dagen allfall, kunde ju int hålla mig så jag var tvunngen att prov montera motorn lite provesoriskt för att se på ett ungefär vad som behövs göras.
Motorn sitter inte riktigt där den ska än, den ska tilltas upp mera men ena motorfästet tar i motorkåpan på vänster sida som det är nu, men man ser ju allfall på ett ungefär hur det kommer att bli, den är ju lite mulligare än 900:an

På börjat nermonteringen.

img46b4cc134a0ce.jpg


Då var den så pass ren att man kan börja modda lite då.

img46b4cc4ec0254.jpg


img46b4cc1e9c415.jpg


xx:en

img46b4cc5f39a1b.jpg


img46b4cc64c07b3.jpg


Bromspapper på motorn i orginal skick bara finjusterad med andra munstycken.

img46b4cc758b070.jpg


Var ju tvungen att köpa på mig ett Devil grenrör oxå:)

img46b4cc6f3115e.jpg


Motorn provmonterad.

img46b4cc7dde299.jpg


Höger främre motorfäste.

img46b4cc85ba260.jpg


Höger bakre övre motorfäste.

img46b4cc8a1ef15.jpg


Vänster främre motorfäste, här ser ni varför det inte går att tillta upp motorn mer just nu.

img46b4cc8e441d7.jpg
 
Tufft! Blir nog skitbra. Har du pratat med kamekazikid om inpassning av xx motorn. Han har gjort det ett par gånger (har jag för mig att jag läst)

Ser ut som du måste kapa lite i det befintliga fästet för att tilta upp motorn ordentligt....

Följer med spänning!

Kör hårt!:tummenupp
 
Tufft! Blir nog skitbra. Har du pratat med kamekazikid om inpassning av xx motorn. Han har gjort det ett par gånger (har jag för mig att jag läst)

Ser ut som du måste kapa lite i det befintliga fästet för att tilta upp motorn ordentligt....

Följer med spänning!

Kör hårt!:tummenupp

Dom främre fästen kommer att kapas bort och byggas nya blir bäst och snyggast så enligt mig.
 
Kul att se en till gammal 200-ägare som trillat ner i hojträsket! :tummenupp
 
Hur går det med byggandet? Uppdatering och en jävla massa bilder tack! :D
 
Här kommer lite bilder från dagens bravader, började riva bort massa onödigt krafs som kåpor och alla kablar så nu är den hyffsat ren för att kunna på börja modifieringarna på ramen och motorfästena så xx:en går in mellan rambenen.
Efter att motorn är inpassad så kommer bygget med bakdelen att börja håller på att samla på mig delar för det oxå under tiden. när det är klartt så forsätter jag riva resten och pulver lacka delarna.

Lycka till.
Jag har gjort detta och vet att det blir kalasbra! :tummenupp
 
Lycka till.
Jag har gjort detta och vet att det blir kalasbra! :tummenupp

Låter rätt ball. XX:en har ju lite fler hästar, och mer vrid. Har du någon bild på hur du modifierat ramen?

Hur mkt mer väger 1100 motorn? Hur mkt av elsystemet osv måste bytas? CDI:n antar jag, något mer?

Har du reggat om den?
 
Låter rätt ball. XX:en har ju lite fler hästar, och mer vrid. Har du någon bild på hur du modifierat ramen?

Hur mkt mer väger 1100 motorn? Hur mkt av elsystemet osv måste bytas? CDI:n antar jag, något mer?

Har du reggat om den?

Elsystemet passar rakt av om man kör förgasare.
Man behöver bara byta tempgivare och ändra placeringen på neutral, oljetryck och tempgivarsladdarna för att det ska funka.
Sen så är det bolt on!
CDI och hela rasket funkar.
Längre tändhattar behövs.

Den är tyngre...

Min motor är boorad till 1195 cc och portad av Matte Bohlin, Hestec sprut. Akrapovic helystem och ett jääävla komp!
Lämnade 165 häst på bakhjulet och 145 Nm i vrid

Har inte reggat om den.

Ett par bilder som visar lite av motorfästena...
Har några till upplagda i bildarkivet på SH om jag inte mins fel...
 

Bifogat

  • Midsimmaren med Helena 010.jpg
    Midsimmaren med Helena 010.jpg
    27.6 KB · Visningar: 374
  • Midsimmaren med Helena 216.jpg
    Midsimmaren med Helena 216.jpg
    32.7 KB · Visningar: 494
Har haft semester i 6 veckor nu så det har inte hunnat bli så mkt skruvande under den tiden, men nu ska det ta fart igen.
Väntar bara på lite mer delar och en ac/dc tig svets för att kunna börja modda på riktigt.
Bilder kommer att komma upp så fort nånting nytt händer.
Passade in bakramen lite grovt idag blir nog bra när det blir färdigt, här kommer lite bilder på det allfall.

img46c83faf99586.jpg

img46c83fc57e55e.jpg

img46c83f9e599ae.jpg

img46c83fb9aff5e.jpg

img46c83fcad64f3.jpg
 
Med orginal blackbird menar du? isåfall är svaret ja.
Lr har du nått andra idéer?

Ja... :D

Det blir lite klurigt att få dem att lira ordentligt då luftburken från BB inte får plats och FBns inte passar eller är avstämd för dem!
Och eftersom det är vacumförgasare så kräver dom en burk för att fungera.
Sen så kräver originalförgasarna en soppspump.
Den kommer starta om du kopplar dem direkt på tanken men det går inta att varva nånting.

Keihin FCR41 är mitt tips.
Det är riktiga tvångsstyrda trottelförfasare med accpumpar.
Kan köras utan luftburk.
Ger ett härligt rassel och bra mycket roligare motorkaraktär.
Men dom vill nog ha lite väss på motorn för att ge sitt allra bästa.
Dom funkar bra på originalmotorn med bara man bestyckar rätt.

Finns begagnat lite här å där.
Hade själv sådana på min innan det gick överstyr och blev insprut. :tungan

Har även sådana i 39mm utförande på min ban CBR.
 
Hittade lite mer bilder på hojen och fuggar.
 

Bifogat

  • Midsimmaren med Helena 021.jpg
    Midsimmaren med Helena 021.jpg
    42.6 KB · Visningar: 353
  • IMG_2942.JPG
    IMG_2942.JPG
    99.5 KB · Visningar: 478
  • 202C57~1 (2).JPG
    202C57~1 (2).JPG
    57.4 KB · Visningar: 313
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top