Blackizzz R125

30 000:- är inte mycket pengar. Inte för en ny hoj som har bättre kvalitet än en gammal risig utsliten hoj från slutet av 80 talet.

Och nej inget personligt har tagits upp i mitt inlägg.

Jag åkte på två 125or från 1998 för ett par år sedan. Och visst tyckte jag det gick lite slött... Jo visst men det fanns inte en enda moppe som hängde med iallafall. Och jag ska vara helt ärlig! Jag saknar dem. För de tog mig dit jag ville och jag hade förbaskat roligt med dem! Till skillnad från 650n jag har idag...

Och ja jag åker på grushojar. För plasträser är inte något för mig. Jaga bilar tittsomtätt är inte min grej.

Nya hojar har inte bättre kvalitet än dom gamla, de äldre hojarna har bättre kvalitet för då fans inte billiga delar från kina som de ofta köper in för att få hojen lite billigare och företaget ska tjäna så mycket som möjligt.

En gammal TZR håller både bättre och längre än de nya aprilia hojarna.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/crazya.gif
 
Nya hojar har inte bättre kvalitet än dom gamla, de äldre hojarna har bättre kvalitet för då fans inte billiga delar från kina som de ofta köper in för att få hojen lite billigare och företaget ska tjäna så mycket som möjligt.

En gammal TZR håller både bättre och längre än de nya aprilia hojarna.http://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/crazya.gif

Pff, hojarna nuförtiden har inte stålfoder i cylindrarna och stålramar, samt så är toleranserna "något" mindre än i äldre hojar och effekten högre.

Utvecklingen stannade inte av på 80 talet om det är det du tror, snarare ägare som inte tar hand om sina hojar...
 
Ojoj vad mycket avundsjuka det var här!
Och även om hans pappa/mamma är rik är det kul att det använder pengarna. för på banken gör de ingen nytta..
Men tillbaka till ämnet!

Hojjen ser riktigt snygg ut!
Men kan kanske kännas lite overkill att mappa och hålla på då du får ut så lite effekt.

Men kör på! :)
 
Hojjen ser riktigt snygg ut!
Men kan kanske kännas lite overkill att mappa och hålla på då du får ut så lite effekt.

Håller med lud här. Har hört många som hållt på och trimmat en 125a. Det blir mycket pengar för så lite effekt. Så jag rekommenderar att göra den snyggare. Men det har du ju redan gjort. Och en eftermarknads ljuddämpare :tummenupp


:rolleyes:
 
Håller med lud här. Har hört många som hållt på och trimmat en 125a. Det blir mycket pengar för så lite effekt. Så jag rekommenderar att göra den snyggare. Men det har du ju redan gjort. Och en eftermarknads ljuddämpare :tummenupp

:rolleyes:

Absolut är det dyrt med trim, som på en 125 dessutom knappt ger någon effekt. Men helsystemet jag har, GPR deeptone, ger nästan ingen effekt, utan där jagade jag ljud, (plus viktminskning) jag är mer intresserad av utseende och apperance än att tjäna 5kmh i toppen...

Om jag verkligen ville trimma skulle jag köpa boreup 200cc osv, men det är inte intressant ;)

Tack för alla kommentarer som rör hojen, resten blev väl lite väl OffTopic, men antar att de flesta trådarna går OT på något sätt!

Gummit ner :)
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top