blackbox

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
yamaha r6 2000
Hejsan

Jag har en honda nsr 91. Jag undrade om det är någon som vet något om hur man sätter dit blackbox. Går det att köra med den på utan att mcn gå dåligt.

Blackbox e moppe, köp en moppe om du ska ha blackbox, ingen här har blackbox som jag vet o jag vet mycket :rolleyes: fråga själv NSR_Martin, han kommer hålla med.

Varför ska du ha en sån för? :va

Fruxo skrev:
Hejsan

Jag har en honda nsr 91. Jag undrade om det är någon som vet något om hur man sätter dit blackbox. Går det att köra med den på utan att mcn gå dåligt.
'

Släng på en 5 halva och 20 förgasare me.. :D :hihi

Åhh vad kul de är att spammma!

Fruxo skrev:
Hejsan

Mc´n kommer troligvis hacka när du kör med den på. "Om du nu hittar någon till en 125:a, Det är ju moped pryl".

Ne men seriöst.. nu när jag såg tråden.. det kanske kan vara bra å ha. eller?.
Har jag missat va de e för nåt?.. typ klick så går den "strypt" å klick igen ostrypt.. eller?.. de skulle väl va nåt å ha. :)

philsson skrev:
Har jag missat va de e för nåt?.. typ klick så går den "strypt" å klick igen ostrypt.. eller?.. de skulle väl va nåt å ha. :)

nä det är en " snuten kanske missar att min moppe är trimmad - grej "

philsson skrev:

Bara det att polisen märker direkt om du har den igång och om polisen skulle vilja kolla om din hoj var strypt och låter någon verkstad kolla på den så ser dom det direkt & märker det när dom kör. Har hört att dessa ska gå bra dom första metrarna sen ska motorcykeln hacka och hacka och uppföra sig allmänt konstigt. Polisen vet om dessa varvtalsregulatorer för länge sedan.

EDIT: Glömde en fråga.

philsson skrev:
Har jag missat va de e för nåt?..

Det är ett justerbart varvstop som du kopplar in till hojens CDI box. Den ser bara ut som en liten låda och från den går några sladdar som ska till CDI´n och till en till/från kontakt "vippa".

Last edited:
philsson skrev:

japp...så ere...ett justerbart varvstopp ..som man trycker på en knapp så den aktiveras

:va
riLLan skrev:
japp...så ere...ett justerbart varvstopp ..som man trycker på en knapp så den aktiveras

Jepp precis så är det kostar bara 500 kr ! d inköpet tjänar man på kan jah säga =) kan inte det så bra själv. Det är nåt med cdi box tändstift ...?

Men om den stoppar varvet så är de bara skit.. går det inte fixa nåt som drar ner effekten bara?..

Varför inte bara sätta en strömbrytare till avgasventilen om du nu måste kunna få den fake-strypt...?

EDIT: Såg ni hur seriös jag va nu?? Spammade inte nått!! Är impregnerad över mig själv!! :rolleyes:

Last edited:
philsson skrev:
Men om den stoppar varvet så är de bara skit.. går det inte fixa nåt som drar ner effekten bara?..

och hur hade du tänkt dig då? typ en port som täpper till lite av avgassytemet eller gör så man inte kan gasa fullt?

nej säger jag, kör ostrypt och med förnuft så går det bra.

NSR_Martin skrev:
Varför inte bara sätta en strömbrytare till avgasventilen om du nu måste kunna få den fake-strypt...?

fan du är inte så dum som du ser ut,

eller jo lite :tungan :7peta

Eh vet inte.. tänkte mest på när man drar och besiktigar. . att inte behöva orka byta avgassystem å skit. bara göra nåt snabbt. :P eller om man blir stannad.. provar aldrig snutarna hojar?. :va

Solid snake skrev:
Nä han är ännu dummare. :D :tungan

just det jag trodde :tungan

edit: ett seriöst svar: du philipsson eller vad du heter, dom koller inte effekten när man besiktar.

philsson skrev:
Eh vet inte.. tänkte mest på när man drar och besiktigar. . att inte behöva orka byta avgassystem å skit. bara göra nåt snabbt. :P eller om man blir stannad.. provar aldrig snutarna hojar?. :va
Nej, det gör dom inte :fakta

"jaha, är det en såndär 125a" har varit deras kommentar de två gångerna jag blivit stannad :rolleyes: MC-polis/er båda gångerna...

DJM skrev:
just det jag trodde :tungan

edit: ett seriöst svar: du philipsson eller vad du heter, dom koller inte effekten när man besiktar.

Alltså när jag besiktigade min så var snubben på mig om att den var för stark.. han tjabba om att den var ostrypt.. ja påstod hela tiden att den var strypt och att de satt en bricka osv.. han var mycket tveksam.. han provade ju hojen. han tyckte den gick skitbra.. han ville i af inte släppa det.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti