Blackbird/streetfighter

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Hoj
blackbird 97:a
Efter några mil på birden så börja jag tvivla på att det funkar med ryggen, sen gillar jag att köra fighter. Min fråga är e det mycket bök att göra om en blackbird till fighter? Eller ifall någon som har en vettig fighter/bandit/gsx 1400 skulle vara intresserad av ett byte? (vet att det kanske borde stå i köp o sälj)

Har man tillräcklig stor "plånka" så går det alltid att lämna bort för att bygga om:tummenupp

Du skall inte sätta på ett par styrhöjare då ?
Det är ju nästan standard på Blackbirden. Finns att köpa billigt på engelska E-bay.

blir det stor skillnad? fundera på det också sen har jag beställt brickor till höjningen, Det är lite trög att lägga ner. Men med höjningen och styrhöjare kanske det blir bra, är helnöjd med hojen annars, känns bara som man har lite mer koll på en fighter men det är väl sen crosstiden, Man sitter ju likvärdigt. kanske en dum fråga men vad heter styrhöjare på eng? har sökt lite med verka svårt att hitta.

blir det stor skillnad? fundera på det också sen har jag beställt brickor till höjningen, Det är lite trög att lägga ner. Men med höjningen och styrhöjare kanske det blir bra, är helnöjd med hojen annars, känns bara som man har lite mer koll på en fighter men det är väl sen crosstiden, Man sitter ju likvärdigt. kanske en dum fråga men vad heter styrhöjare på eng? har sökt lite med verka svårt att hitta.

raisers

Är det någon som vet om det är vanligt på birden att den typ knackar/låter lite märkligt på någon halv minut innan det går upp i varv?

Har du kört framåtlutat förut? Kört något i vår annars? Jag vet inget om dina ryggproblem, men det skulle ju kunna vara en ovana som spökar också.

är det typ som brickor man lägger under originalen? måste man sänka den fram då så gaffelbenen kommer upp lite?

Har du kört framåtlutat förut? Kört något i vår annars? Jag vet inget om dina ryggproblem, men det skulle ju kunna vara en ovana som spökar också.

Kan nog vara lite ovana också med ryggen men sen hänger jag lite mycket på händerna, har en hand som inte är redigt som den ska. Men det är klart får jag upp styret lite så skulle det nog göra susen. Läste att styren från vfr skulle passa bolt on

Last edited:
Kan nog vara lite ovana också med ryggen men sen hänger jag lite mycket på händerna, har en hand som inte är redigt som den ska. Men det är klart får jag upp styret lite så skulle det nog göra susen. Läste att styren från vfr skulle passa bolt on

Har du kört framåtlutat förut? Många får problem med handlederna och ryggen för att de sitter fel och inte använder mage/rygg på rätt sätt. Jag säger absolut inte att du inte ska kolla på upphöjning osv, bara att det kan vara en tanke att vänta till du kört lite mer och vant dig.

Har du kört framåtlutat förut? Många får problem med handlederna och ryggen för att de sitter fel och inte använder mage/rygg på rätt sätt. Jag säger absolut inte att du inte ska kolla på upphöjning osv, bara att det kan vara en tanke att vänta till du kört lite mer och vant dig.

har inte kört mycket framåtlutat kan jag väl inte säga, men jag upplever även att jag har svårt att röra huvudet i sidled pga av att jag får böja upp nacken

Låter som ovana för mig.. Nåväl, mitt tips är iaf att avvakta lite. Blir det inte bättre, fixa.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back