Black & White, spelet - Har någon klarat det?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Det gamla kultspelet kom på tal nyligen, och ingen vad jag hört hittills har tagit sig förbi världen där det regnar eldklot, blixtrar, regnar och byborna hela tiden rövas bort av troll. Jag minns att jag klarade denna värld när jag hade en duglig dator(och sparade save-filerna), och kom till sista världen, där avståndet till fienden är lagom enormt. Men jag hann knappt börja förrän jag sålde den datorn.

Här måste det väl finnas folk som spelat detta udda spel!
Vilken varelse hade ni, och hur långt kom ni?

FreddaGädda skrev:
2493593 Det gamla kultspelet kom på tal nyligen, och ingen vad jag hört hittills har tagit sig förbi världen där det regnar eldklot, blixtrar, regnar och byborna hela tiden rövas bort av troll. Jag minns att jag klarade denna värld när jag hade en duglig dator(och sparade save-filerna), och kom till sista världen, där avståndet till fienden är lagom enormt. Men jag hann knappt börja förrän jag sålde den datorn.

Här måste det väl finnas folk som spelat detta udda spel!
Vilken varelse hade ni, och hur långt kom ni?

Ettan har jag tyvärr inte kört men däremot så är jag mitt uppe i 2'an. Hur kul som helst. JAG ÄR GUD! :)

Jadå, "gammal" klassiker. Jag har klarat det men tyckte att det var roligare att bygga städer än att gå vidare i spelet. Stannade på fjärde banan/ön och byggde ut mina städer som satan. Fixade även egen symbol :) Härligt spel trots ett par brister. Hade en häst som kreatur.

Bifogat

• bug1.jpg
    bug1.jpg
    110.1 KB · Visningar: 94
  • bwbg800.jpg
    bwbg800.jpg
    118.1 KB · Visningar: 88
Som jag minns det var tutorialen roligare än själva spelet. Minns spelet som häftigt, dock väldigt rörigt. Kreaturen var ju helt cp-skadade. Gjorde aldrig som man ville.

Dessutom gillade jag aldrig grejen med att slå djuren i uppfostringsyfte.

Jag valde nog gorillan men jag slutade strax efter att man skulle göra ett stjärntecken med musen för att slåss, sånt är alldeles för komplicerat för mig plus att det hackade alltid när staden blev utbyggd :gnissla

Jag gillade stämningen i både ettan och tvåan, men AI:n på det där djuret (eller snarare avsaknaden därav) blev bara för mycket till slut, jag tror inte jag spelade igenom något av dem längre än halvvägs. Min dator orkade inte riktigt med tvåan heller, så spelupplevelsen blev väl inte tip-top alla gånger heller.

Btw så var apan ballast, jag har alltid drömt om att ha en 10-metersapa som husdjur.

Ringo skrev:
2493679 Jadå, "gammal" klassiker. Jag har klarat det men tyckte att det var roligare att bygga städer än att gå vidare i spelet. Stannade på fjärde banan/ön och byggde ut mina städer som satan. Fixade även egen symbol :) Härligt spel trots ett par brister. Hade en häst som kreatur.

Jag gjorde precis samma sak...! Satt en hel jävla massa timmar på den ön och bara byggde och fostrade djuret till min fördel - jag måste säga att jag tyckte det var skithäftigt för min tiger hjälpte verkligen till, har inte många negativa åsikter om AI:n trots allt - fast det var jobbigt att få honom dit jag ville... :3freak

Jag spelade god för övrigt...

När man utför trä- eller matmirakel, istället för att hålla in höger musknapp när man fyller på så kan man klicka en massa gånger så fort man kan. Man får då ut säkert 100 gånger större mängd ur ett och samma mirakel. Snacka om att det underlättade när jag upptäckte det :D

Hade alltid tigern, tyckte dom andra var för töntiga.
När jag fått min nya dator så ska jag börja köra igen :tummenupp :tuttar

nu blev jag så sugen på att spela igen bara för att ni prata om det
ska bara instalera först:tummenupp

Boney skrev:
2494880 nu blev jag så sugen på att spela igen bara för att ni prata om det
ska bara instalera först:tummenupp

Bra! Ska göra detsamma när datordelarna kommit. Tvåan såg tvärfett ut, ska införskaffa mig det också :tummenupp

klarade hela spelat men kommer inte ihåg hur jag gjorde är ett par årsen men minns att jag hade kossan som gud

och jag va en snäll gud :)

Min kossa åt bajs, slängde stenar på sin egen by, sprang in i fiendebyn där han tände eld på sig själv medans han mumsade i sig bybor.
(Kan ju påpeka att jag har inga planer på att skaffa riktiga barn i verkliga livet)

Samt var det någon som provade att skapa en vargflock, tända eld på dom och sen låta dom springa igenom fiendebyn. Där kan vi prata skräck bland byborna.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg