Black Sabbath!

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Huh, det är tungt! Vilken sångare tycker ni gjorde bäst i från sig på sång (frånsett Ozzy?). Själv lägger jag min röst på Ronnie James Dio, speciellt med albumet Mob Rules.

va ä dä för nått.. ätt band ällerrr? :tungan

nä seriöst.. allt BS utan ozzy suger juh.. pudelmetal typ.. :zpy

Black Sabbath har gjort oerhört mycket bra, men en hel del skräp också. Bäste sångaren (Ozzy inkluderad) är Ronnie James Dio och Sabbaths bästa platta är "Heaven and Hell" som är något av det mest överjävliga som spelats in.

Ozzy Osbourne är en man som kan skriva sångmelodier som få, om någon annan. Han har helt klart drag av musikalisk genialitet men som sångare står han sig slätt mot Dio.

Favoritskivan med Ozzyi Sabbath är den första, självbetitlade. Snyggaste omslaget nånsin dessutom.

Kom inte och sig att Ian Gillan platsade bara, så är jag nöjd. Giller egentligen Dios sång mer, men Ozzy är fortfarande mest Sabbath.

jo

håller med heaven and hell är grym och live evil förståss
fast glöm inte born again(gillan), rätt cool ändå

ops en 1100 94 till

Jag håller med om att Dio är en kung på sång, fast jag kanske inte ska uttala mig då jag är dålig på Black Sabbath som helhet.

Dock har jag svårt för Tony Martin på Black Moon och Headless Cross...
observera att "svårt för" är positivit menat denna gång...

Ozzy låter ju som en ständig bihåleinflammation...

mb skrev:
Kom inte och sig att Ian Gillan platsade bara, så är jag nöjd. Giller egentligen Dios sång mer, men Ozzy är fortfarande mest Sabbath.

Kunnde inte sagt det bättre själv.

Tycker personligen att Sabotage är den bästa men...sen må Dio och Ronnie vara hur bra somhelst för det är dom, men inte Ronnie i Black Sabbath för mig. Det går fetbort. :yoparty

Chris Ash skrev:
Black Sabbath har gjort oerhört mycket bra, men en hel del skräp också. Bäste sångaren (Ozzy inkluderad) är Ronnie James Dio och Sabbaths bästa platta är "Heaven and Hell" som är något av det mest överjävliga som spelats in.

Ozzy Osbourne är en man som kan skriva sångmelodier som få, om någon annan. Han har helt klart drag av musikalisk genialitet men som sångare står han sig slätt mot Dio.

Håller med till tusen. Heaven And Hell albumet är så fruktansvärt bra så jag ryser varje gång jag hör det, (Gitarrsolona och lugn-passagerna i Children of the sea eller Lonely is the word, PRICELESS!!!!). Utan Dio skulle det inte vara samma sak alls.

Heaven and hell, I SALUTE YOU!

Vem är det som sjunger i Headless Cross albumet, är det Tony Martin... han har ganska bra krut i rösten han också... ;)

/a

Last edited:
UrbanTiger skrev:
...I september 1970 släppte Black Sabbath deras andra album Paranoid. Huvudspåret släpptes som singel i förväg och den gick in på topp5 i Storbritannien. När albumet släpptes gick den direkt in på förstaplatsen.

Paranoid blev Black Sabbaths största album om man ser till antalet sålda skivor. I USA såldes den i över fyra miljoner exemplar.

Paranoid plattan skulle igentligen hetat War Pigs som är första låten på skivan. Men när singeln Paranoid sålde så pass bra ändrade man namnet till Paranoid.

Ozzy ÄR Black Sabbath !

Dio och Gillan är bra sångare (Gillan var bra) men "räcker inte till" i BS.

img3f056132a09ec-thumb.jpg

Chris Ash skrev:

Men asså... Är det någon som kan lyssna på dessa textrader utan att få tuppskinn av obehag? jag gillar Dio men vaf*n... Pretentiöst. Patetiskt.

The world is full of Kings and Queens
Who blind your eyes and steal your dreams
It's Heaven and Hell, oh well

/Hising

Nurse Ratched skrev:
Men asså... Är det någon som kan lyssna på dessa textrader utan att få tuppskinn av obehag? jag gillar Dio men vaf*n... Pretentiöst. Patetiskt.

/Hising

Black Sabbath

What is this that stands before me?
Figure in black which points at me,
Turn 'round quick and start to run,
Find out I'm the chosen one
Oh, No!

:Bugar :Bugar :Bugar

Nurse Ratched skrev:

/Hising

Visst drabbas man av obehaglig pudelrocksfrossa. :D

Ozzy ÄR ju Black Sabbath, bästa plattorna på 70-talet sen har det varit rätt ointressant med hårdrock överhuvudtaget tycker jag.

mankan skrev:
Vilken sångare tycker ni gjorde bäst i från sig på sång (frånsett Ozzy?). Själv lägger jag min röst på Ronnie James Dio, speciellt med albumet Mob Rules.

Jag tycker Joey Tempest (Europe) och Axel Rose (Gun´s n Roses) :yoparty

nickname skrev:
Tycker personligen att Sabotage är den bästa men...sen må Dio och Ronnie vara hur bra somhelst för det är dom, men inte Ronnie i Black Sabbath för mig. Det går fetbort. :yoparty

Äntligen nån mer som insett den plattans storhet. Planet Caravan och Hole in the sky är låtar som är odödliga.

gladh

Nurse Ratched skrev:

/Hising

Pretentiöst, majestätiskt, bombastiskt, kalla det vad du vill, jag älskar såna där "over the top" texter...

Intressant med denna trångsynthet som är så vanlig bland hårdrocksfans och som gjort många duktiga musiker förtvivlade, "Det ska vara Ozzy annars är det inte Black Sabbath, det ska vara Dickinson annars är det inte Maiden osv" Fan det är ju skitintressant med sångarbyten, bandet kan totalt ändra riktning och gå från ett stagnerat sönderknarkat skitband till något helt otroligt.

Jag gillar Tony Martin..ruggigt bra sångare, men han har väl inte medverkat på det bästa som Sabbath har skapat.

Sabbath är som bäst när Dio sjunger de gamla låtarna. Som på Live Evil tex. Versionen på War Pigs är ljusår bättre än originalet.

Nyheter
Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC

Efter att Sulas MC bestämde...

Nyheter från Wunderlich

Wunderlich är ett företag i...

Stark Future tredubblar omsättningen