Black Sabbath och Deep Purple-fans

Sweedo skrev:
För att inte tala om originalversionerna av "Crying in the rain" och "Here i go again" samt andra goingar som "slow and easy" m.fl.
Det är bara att inse att troligtvis kommer divan Coverdale aldrig att återbilda originalsättningen, tråkigt men sant.

Japp originalversionerna är nyckelordet! En annan låt de slaktade är ju "Fool for your loving" originalet rockar riktigt hårt!

"I was born under a bad sign...left out in the cold.."

Finns helt okej musik nuförtiden åsså,men det mesta bygger ju på gammalt iaf så vad är egentligen nytt?

Hip-hop,RnB?Knappast....Grandmaster Flash,Public Enemy höll låda redan på 80-talet,men såg lika fåniga ut då som alla andra hoppfloppare...
Tänk dig själv, springa omkring på scen och se ut som Skurt med kepan bak och fram och sjunga om hur många hoes and bitches man dragit över.
ReSpEcT asså,mannen...

yo,muthafukker!
:ätapiller

Chris Ash skrev:
Fokk it! Jag är 23 och var således inte ens född på 70-talet! Men jag dyrkar detta årtionde på mina bara knän, bra musik åldras inte, så är det bara!
Hrmm... men det var jag. :rolleyes: :tomten
Fast jag började lyssna på pudelrocken på 80-talet med Gary Moores "Run for cover" och Mötley Crües "Theater of pain" som klaraste väckarklockor.
Senare började jag lyssna på 70-talsmusiken och fastnade totalt.
Kommer ihåg när jag skulle gå ut trean på gymnasiet, en polare och jag hade en stereo i skåpet som vi tog fram på raster och håltimmar.
När det började dra ihop sig till sommarlov hade jag tagit en "extra" håltimme och rensade skåpet.
Bandaren stod givetvis på högsta volym med Rainbows "On stage".
En lärare passerar och jag förbereder mig på en utskällning. Istället får jag tummen upp och "Schysst, hederliga gamla Rainbow". :rock

Last edited:
Chirre skrev:
:D Så sant så.
Men vi har iaf lite musikkultur i kroppen.
Och sen har vi inga byxor som hänger nere i knävecken :arsele

HEHEHE!

Nej jag har inte heller brallor som hänger i rööva, o inte fan lyssnar jag på hopflopp-musik eller Birgitta Spears.

men tro mig, det finns massor med bra musik (och musikkultur!!) som gjorts efter 70-talet.

Jag lyssnar själv mycket på hårdrock, alternative osv. Ex. Fuel, Live, Metallica, Therapy?, osv osv.

Men det finns mycket musik som inte är rock som också är ultrabra, som t.ex. Depeche Mode. Eller vocal trance, chillout trance (se www.digitallyimported.com, streama direkct).

Sen kan jag hålla med om att NRJ, Radio RIX och t.o.m. P3 suger fetepung nuförtiden.

Och Eurovision Song Contest ska vi inte ens snacka om. Oh. My. God. :3freak

Så, sååååå unikt är varken 70-talet, Black Sabbath eller Deep Purple.. :mattias :)

Edit: Nu ska jag (moppefuckot?) hålla käften o inte spamma ner fans-tråden. Sorry.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Fokk it! Jag är 23 och var således inte ens född på 70-talet! Men jag dyrkar detta årtionde på mina bara knän, bra musik åldras inte, så är det bara!

Med andra ord en wannabe med utsökta inspirationer :tummenupp

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...