Black Sabbath och Deep Purple-fans

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Kolla in detta......en powertrio bestående av

Tony Iommi-Gitarr
Glenn Hughes-sång,bas
Kenny Aronoff-Trummor

...släpper snart en ny platta kallad "Fused", snacka om att det känns intressant....

“Congratulations are in order this week. Firstly, I want to congratulate Tony Iommi for the best album I've heard in years. Sabbath fans, and Iommi fans, are going to be rejoicing when they hear this album. If you don't know by now, it's called "Fused." It's brilliant. Buy it!”
-Geezer Butler

Mer på....

http://www.glennhughes.com/fused.htm

Tack Chris!
Den här skivan hamnar på min inköpslista. :tummenupp

@Masonit: Jag respekterar att du inte gillar Fused, men klanka inte ner på de som gör det. Jag lyssnar mest på modernare metal numer men gräver fram legenderna med jämna mellanrum och fläskig klassisk hårdrock är aldrig fel.

kan någon säga en bra låt med deep purple förutom child in time? jag har sökt och sökt men inte lyckats

honkiie skrev:
kan någon säga en bra låt med deep purple förutom child in time? jag har sökt och sökt men inte lyckats
Perfect Strangers
Ladda gärna ned Dream Theater's version, den rawkar! :rock

Fan, gillade t.om. Glenn Hughes när han gjorde nått inhopp som sångare i den där "disco"gruppen för typ 15 år sedan.... Kommer inte ihåg vad dem hette..var det inte KLF eller KLM typ?
Ajja, Hughes stämma var grymmare än nånsin.

Chirre skrev:
Fan, gillade t.om. Glenn Hughes när han gjorde nått inhopp som sångare i den där "disco"gruppen för typ 15 år sedan.... Kommer inte ihåg vad dem hette..var det inte KLF eller KLM typ?
Ajja, Hughes stämma var grymmare än nånsin.
KLF :mattias
Fast Hughes har nog gjort en av sina bästa insatser på John Norums "Face The Truth".

honkiie skrev:

Hush, Highway star med mycket mera.

Hela Machine head, In rock och 25th aniversery albumen...

mb skrev:
Allt mk I-IV skulle jag säga.

Japp, det enda albumet Deep Purple gjort som jag kan säga att jag tycker är dåligt är "Slaves and masters". Till och med utskällda "House of blue light" innehåller mästerligheter som lyfter skivan en bra bit över vattenytan.

Men "Burn" och "Come taste the band" är favoriterna, två av de bästa skivorna som gjorts av något band någonsin, alla kategorier.

Sweedo skrev:
KLF :mattias
Fast Hughes har nog gjort en av sina bästa insatser på John Norums "Face The Truth".

Personligen tycker jag Glenns allra bästa tid rent röstmässigt är nu! Vid 54 års ålder är han starkare än nånsin! Ladda ner hans sololåtar "Standing on the rock" och "Dark Star" och bli blown away! Det finns helt enkelt ingenting killen inte kan göra med sin röst. Inte för inte som han kallats "The voice of rock" och Stevie Wonder kallade honom "My favourite white singer".

Verkar vara bara jag själv i bekantskapskretsen som föredrar DP när Coverdale/Hughes delade micken på det glada 70-talet. Burn och Stormbringer....aaaah,vilka skivor.
Har egentligen aldrig varit en fan av Gillan iaf.....men låtarna har det inte vart nåt fel på.

Lär nog hålla med om att Glenn nog aldrig låtit så bra som idag,iaf det lilla jag hört.Har inte så bra koll längre.Men kul att gubbarna kan än.

Btw,är ingen direkt fan av "återföreningar" men ett Whitesnake med Micky Moody och Bernie Marsden vore nåt, bara för en gång om inte annat! :yoparty

Last edited:
Snorfen skrev:
Verkar vara bara jag själv i bekantskapskretsen som föredrar DP när Coverdale/Hughes delade micken på det glada 70-talet. Burn och Stormbringer....aaaah,vilka skivor.
Har egentligen aldrig varit en fan av Gillan iaf.....men låtarna har det inte vart nåt fel på.

Lär nog hålla med om att Glenn nog aldrig låtit så bra som idag,iaf det lilla jag hört.Har inte så bra koll längre.Men kul att gubbarna kan än.

Btw,är ingen direkt fan av "återföreningar" men ett Whitesnake med Micky Moody och Bernie Marsden vore nåt, bara för en gång om inte annat! :yoparty

Jag håller med, Ian Gillan är inte ens i närheten av samma kaliber som Coverdale och Hughes. Men visst, "In Rock" är tex helt sagolik, jävlar vad tung den är! Ingenting var hårdare 1970!

Whitesnake inledde en "downhill" efter det att Marsden slutade och när Mickey också gav upp var det spiken i kistan. Gamla Whitesnake är överlägset det nyare, "Walking in the shadow of the blues" och "Vampire Blues", satan vilka låtar de skrev....

40+ varning i denna tråden? :D :tungan

Chris Ash skrev:
JWhitesnake inledde en "downhill" efter det att Marsden slutade och när Mickey också gav upp var det spiken i kistan. Gamla Whitesnake är överlägset det nyare, "Walking in the shadow of the blues" och "Vampire Blues", satan vilka låtar de skrev....
För att inte tala om originalversionerna av "Crying in the rain" och "Here i go again" samt andra goingar som "slow and easy" m.fl.
Det är bara att inse att troligtvis kommer divan Coverdale aldrig att återbilda originalsättningen, tråkigt men sant.

Sweedo skrev:
Hörru, återvänd till moppefucko -forumet! :7peta
:rofl

Mycket har jag blivit kallad, men inte moppefucko! Jag är ju endå 27 år, hehe..

MEn fAn vA guubiga ni e i deEna trÅDen då va liksom typ va bara då va typ :blah

Zee skrev:
Mycket har jag blivit kallad, men inte moppefucko! Jag är ju endå 27 år, hehe..

MEn fAn vA guubiga ni e i deEna trÅDen då va liksom typ va bara då va typ :blah

Klart vi e!!
Jag är 37 och varje söndagsmorgon tar jag min rullator ut på verandan och slår i gång ghettoblastern med endast musik utförda av typer med utsvängda jeans och texter som handlar och drakar,demoner och lättfotade girls!
Sen efter ett schysst headbang med de få millimetrar med hår jag har kvar, så behövs syrgasen kopplas på...men gud vad sköj det är!
Mera gubbmusik till folket!

Alla kan inte ju lyssna på Schnappi eller hårdsminkade punkfjollor från United States of Assholes...

:hihi

Snorfen skrev:
Klart vi e!!
Jag är 37 och varje söndagsmorgon tar jag min rullator ut på verandan och slår i gång ghettoblastern med endast musik utförda av typer med utsvängda jeans och texter som handlar och drakar,demoner och lättfotade girls!
Sen efter ett schysst headbang med de få millimetrar med hår jag har kvar, så behövs syrgasen kopplas på...men gud vad sköj det är!
Mera gubbmusik till folket!

Alla kan inte ju lyssna på Schnappi eller hårdsminkade punkfjollor från United States of Assholes...

:hihi
Gahhaaha :Bugar

Fokk it! Jag är 23 och var således inte ens född på 70-talet! Men jag dyrkar detta årtionde på mina bara knän, bra musik åldras inte, så är det bara!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8