Black Friday/black week för motorcyklister 2019.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fick just mail från just Cardo - de kör Black Friday med rabattkod "bkdy25". Det verkar ge 25% rabatt och fri frakt, så exempelvis JBL-högtalarna kostar runt 750 kr. Vet inte om jag ska slå till eller ej...
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Nog om system! :banana

Fler goda sidor att hålla utkik på? FC Moto har redan 15%, Motoin brukar vara vettiga de också.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
FC moto kör 15% nu.
Men.....har haft koll på priserna på ett par byxor. Dom höjde priset igår med 200 kr. Så i slutändan blev det bara några kr billigare än normalt pris med 10% rabatt (som dom har ofta)
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det är många skruvar som ska dras strax över 20Nm och väldigt få som ska dras över 50Nm
och eftersom noggrannheten på tex 3% är på maxvärdet tex 110Nm => 3,3Nm så blir det lätt istället för 25Nm någonstans mellan 22Nm till 28Nm.
Så i våras blev det en momentnyckel 10-50 Nm. Som jag sedan använt flitigt.
https://www.mekster.se/momentnyckel-3-8-5-50-nm.html
Black Friday pris idag ?
 
Last edited:

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
FC moto kör 15% nu.
Men.....har haft koll på priserna på ett par byxor. Dom höjde priset igår med 200 kr. Så i slutändan blev det bara några kr billigare än normalt pris med 10% rabatt (som dom har ofta)

Japp det är rövigt, och de flesta håller på så. Finns det någon som betalat fullpris på Xlmoto-ryggan de puffar för precis hela tiden? Den kostar i princip alltid 99 kr på någon rea. Tyvärr är ju sällan mcprodukter med på tex Prisjakt, så man får ha koll själv.

Jag beställde JBL-högtalarna nu för övrigt, kunde inte hålla mig. €67 med gratis frakt, ordinarie är €113 med frakt, så det var ju skapligt. Billigaste jag sett i Sverige är 1300 kr.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Precis handlat ett duo pack bl.a. på XLmoto. Hoppas bara Postmord inte sabbar något som vanligt. När brorsan och jag byggde nya datorn så var 4 av 6 paket mosade vid ankomst... :huvet:zpy
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
45c03165f9e0ab287b63b481dde5cf2f.jpg
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Ngn som har koll om det går att beställa ett BRA batteri (iofs till en bil men men...) till ett VETTIGT pris?
Eller har det tåget gått...?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ngn som har koll om det går att beställa ett BRA batteri (iofs till en bil men men...) till ett VETTIGT pris?
Eller har det tåget gått...?

Till vanliga bruksbilar utan extremt effektbehov har jag alltid kört Biltema-batterier. Aldrig haft bekymmer, kallstarter för några vintrar sedan i minus 32 med ett fyra-fem år gammalt Biltema-batteri exempelvis - inga problem.

Till finbilen med V8 har jag original-batteri från Mercedes (som är ett ombrandat Varta tror jag), misstänker att det är ganska onödigt, men det har suttit i bilen i över 10 år nu och är fortfarande prima. Billigt var det dock INTE.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Till vanliga bruksbilar utan extremt effektbehov har jag alltid kört Biltema-batterier. Aldrig haft bekymmer, kallstarter för några vintrar sedan i minus 32 med ett fyra-fem år gammalt Biltema-batteri exempelvis - inga problem.

Till finbilen med V8 har jag original-batteri från Mercedes (som är ett ombrandat Varta tror jag), misstänker att det är ganska onödigt, men det har suttit i bilen i över 10 år nu och är fortfarande prima. Billigt var det dock INTE.

Så till en V60 med en diesel-rova (D3) - skulle det funka med Feltema-batteri?
Är ju rätt kraftiga doningar för dra igång en diesel (nåja, allt är ju relativt)
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Så till en V60 med en diesel-rova (D3) - skulle det funka med Feltema-batteri?
Är ju rätt kraftiga doningar för dra igång en diesel (nåja, allt är ju relativt)

Det borde säkert gå fint. Om du har dieselvärmare och kör den mycket, och eller många kallstarter med korta körningar i ordentlig kyla kanske det är bättre med ett märkesbatteri. Men jag har bara haft positiva erfarenheter av Biltemas batterier. Jag brukar underhållsladda bilen en gång per år inför vintern, det är allt jag gör.
 

Naikon

Medlem
Gick med
3 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha FJR1300
Ingen som hittar några fynd på mellandagsrean? Typ på Lelles, Bike eller XLmoto som verkar ha rea

Är på jakt efter en prisvärd allvädersjacka, gärna under 2000kr
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ingen som hittar några fynd på mellandagsrean? Typ på Lelles, Bike eller XLmoto som verkar ha rea

Är på jakt efter en prisvärd allvädersjacka, gärna under 2000kr

Har du kollat nifamc.se ?
Självnär jag förbannad över att jag inte köpte en AGV Sport modular på black week.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top