Blaa's Sweblade

2 minuter!

Jag tror att de är fel för jag minns de som att jag bankade på den tätning för att få ut lagret...
 
Last edited:
Så.

1. man ser ingen text
2. de skall monteras en packbox direkt utan för detta lager...
 

Bifogat

  • DSC03570.JPG
    DSC03570.JPG
    138.1 KB · Visningar: 77
  • DSC03571.JPG
    DSC03571.JPG
    131.6 KB · Visningar: 81
  • DSC03572.JPG
    DSC03572.JPG
    137.8 KB · Visningar: 79
Dvs tightare mot mitten...

Men de är bara nållager på ena sidan...


Jag tror inte att de är konsikt men de är möjligt att de är de...
Jag har hittat en manual men de står fan ingenting om de där i...
Har ju inget jävla skjutmått hmemma heller...

Men du är säker på att de är fel?

Får försöka dra ur de på jobbe i morgon förhoppningsvis utan att skada de...
 
Last edited:
Är rätt så säker!
Tänker man efter så är det rätt så logiskt!?
Kan spendera 1 dygn på att operera min sving.
I värsta fall så får vi väl göra det.:tummenupp

Nej fan får kolla mitt gamla lager sen ta med de till jobbet...

Kanske går in hos den glada honda dealern som försökte råna mig idag...


Jävla skit hade andra planer i morgon tex att montera på svingen...
 
Ett nållager kan väl inte sitta åt fel hål dådet är liksidigt?! Det är ju likadant på båda sidor så att säga... Därför finns inte heller nån text på det....
Annars kan du ringas DIONE KULLAGER i Uppsala, dom borde veta, 018-140130

Mvh Fredrik
 
Tack så mycket för all hjälp allihopa!

Jag har tittat på axeln som skall gå igenom detta lager...

Den är inte konisk, dock har jag hittat "spår" dvs nötningar på axeln som visar på att jag skall ha packboxen som sitter i lagret monterat inått dvs. tvärttom mot vad jag ahr gjort.

hittade en lagerurdragare på jobbet så skall ge de ett försök annars är de till att köpa nytt lager om de blir skadat.


Än en gång TACK!!!
 
De som kommer händao m jag inte vänder på lagret är att utstick på axel från slut av nållager kommer öka från 17mm till 21mm dvs att kraften som axeln/nålagret utsätts för kommer öka med ca 23%...

Jag ringde och kollade vad ett nytt kostade då jag tror jag skall ge mig på att dra ut de och dem ville ha närmare 800:-

Får se skall iaf ge de ett försök att vända på och hoppas att de håller...
 
Gick kanon!

Tack Tobbe på UH!

Gav mig en bit teflon som vi svarvade till exakt rätt diameter för att sen klämma ut ett helt lager och montera de korrekt!


SWEET!!

Idag har svingen monterats ihop med driv hub och diverse packboxar...

Tror min distans är för smal den tätar in mot packboxen på höger sida av svingen...
 
Lite bilder från färdigställande av sving samt

AMPUTATION av stackars urblade.




Sista två är till salu :P
 

Bifogat

  • DSC03601.JPG
    DSC03601.JPG
    39.1 KB · Visningar: 87
  • DSC03600.JPG
    DSC03600.JPG
    153.5 KB · Visningar: 103
  • DSC03594.JPG
    DSC03594.JPG
    210.7 KB · Visningar: 122
  • DSC03591.JPG
    DSC03591.JPG
    174 KB · Visningar: 95
  • DSC03589.JPG
    DSC03589.JPG
    148.8 KB · Visningar: 92
  • DSC03578.JPG
    DSC03578.JPG
    130.8 KB · Visningar: 92
  • DSC03577.JPG
    DSC03577.JPG
    128.9 KB · Visningar: 90
  • DSC03573.JPG
    DSC03573.JPG
    159.5 KB · Visningar: 101
Objekt att transplantera på stackars blade!


De vart ganska tight mellan svingen och däcket :D

HÅller även på att dra bromsslagen igenom svingen istället för utanpå...

Hoppas de blir bra.
 

Bifogat

  • DSC03619.JPG
    DSC03619.JPG
    120.8 KB · Visningar: 120
  • DSC03615.JPG
    DSC03615.JPG
    183.6 KB · Visningar: 131
  • DSC03614.JPG
    DSC03614.JPG
    178 KB · Visningar: 127
  • DSC03611.JPG
    DSC03611.JPG
    179.2 KB · Visningar: 147
  • DSC03605.JPG
    DSC03605.JPG
    187.5 KB · Visningar: 116
  • DSC03604.JPG
    DSC03604.JPG
    137.3 KB · Visningar: 127
  • DSC03603.JPG
    DSC03603.JPG
    135.2 KB · Visningar: 151
  • DSC03628.JPG
    DSC03628.JPG
    177.1 KB · Visningar: 150
Finns fortfarande rätt mycket jobb kvar...

Tex ser ju inte fotpinnarna så roliga ut... inte heller fästet under svingen som håller ihop dämpare och sving i ramem.
 
fan.. blir bra detta! har du räknat på hur många timmar du lagt på o polera?
 
Tack för glada kommentarer!

Jag skulle gissa på dryga 100h totalt på slipning och polering.
 
:klappar:klappar:klappar:klappar:Bugar!
Men Du:7peta
OM Du nu bygger en så asaläcker hoj så HOPPAS Jag verkligen att Du rengör grejerna INNAN slutmontering??:va
Va? Va? Va?:)
Skitläckert mannen.:tummenupp


Asaläcker vet jag väl inte, men Tack :pussa:hojsmilie

Jag skämms!

De är så jävla pinsamt... jag borde verkligen har gjort rent innan jag började... ångrar min lathelt någe grymmt!


Men de är aldrig försent :P skall väl tvätta av henne innan preimör tur iaf.
 
Polera! Det kan du ju nu! Eller så lämnar du det på pulverlack! Blir skit snyggt det där!

Tror faktiskt de blir pulver lack...

Har inte bestämt mig ännu.

Länkaget måste jag dock göra något åt...Blir nog polera... men fan trodde jag var klar och förbi med de...

Shit killen, vilket jobb!
Grymt imponerad:tummenupp


Tack, än mycket kvar hoppas hela blir bra.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top