blöddrar vid toppvarv

byxan1186cc

vrålåkare
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
suzuki gsxr 1186cc
tjuena jag har en gsxr 1100-90 den går som en klocka förutom att när jag vrider ur den så börjar den blöddra.. har satt i nya stifft blåst rent fuggarna..
bytt cdi box.. det här felet iriterar mig ned some help vad är felet?? hjälp

MVH tacksamm för alla svar :banana

Hur dök felet upp? Bara sådär eller kom det smygande? Låter ju som om den skulle gå fett på topp.... :va Har du meckat med huvudmunstycken eller så?

Hur då blöddra? Hur då vrider ur den? Bluddrar den efter fullgas 1-2-3 eller när du når ett visst varvtal?

Har inte meckat med några munstycken..vet inte exakt vilket varvtal den blöddrar på( rovan sitter i en sidovagn) men om man delar in varven i 10 lägen så blöddrar den på.8.9.10....felet har varit lite till och från... :banana

Svartryker den? Hur ser stiften ut direkt efter en sån missbludder-repa? Fota!
Går den att varva ur utan växel ilagd eller bluddrar den även då? Vad för förgasare används, luftfilter, luftburk, munstyckesstorlekar? Avgassystem & ljuddämpare?

...och som alltid, se till att det inte bara är en glappande säkring eller kabel eller kabelsko. Brukar lätt bli så på dylika maskiner...

Den svart rycker lite.. den går att varva ur utan växel alltså den går rent då..har mikuni 36...kn filter( 4 små).. kör med 137,5 bestyckningar.. kör med ett prostock system med en 2,5 tums ljuddämpare..Ska åka back sm i helgen då vill man ju inte att den ska blöddra.. :banana

CV36 eller RS36?

De RS36'or jag haft på mina hojar har hamnat mellan 127.5 och 130 beroende på temperatur. Original kommer de med #130 på huvudmunstycket. Det låter ohemult fett med 137.5 om det är RS36'or monterade.

Något som slog mej bara så där helt allmänt. Nu har vi ju inte sett några stift men kan det inte va så att batteriet är kass och därför så orkar det inte tända på högre varv, eller annat knas med laddningen(spänningen).

Edit:
Jag menar om den går tokfett så den bluddrar på toppvarv pga detta så borde symtomen märkas även vid lägre varv eller är jag helt ute och cyklar?

Last edited:
batteriet är fräst startar utan trötthet.. har ej generator på.. motor sprutt tyckte det var bra då känade man 5 hästar till(helsjukt) tänker testa andra bestykningar i morgon.. komm hjärna med fler förslag :banana

Okey ingen generator.
Kommer det omedelbart eller tar det en stund? Är fortfarande inne på spänningsfall när tändningen börjar kräva spänning. Har nämligen själv lidit av det om man ligger på höga varv länge och har fullbelysning använder blinkers, då får jag spänningsfall ner under 12V och då kan han misstända och jäklas, men bara på topp. Löses enkelt att fimpa blinkers och hushålla med strömmen. Detta trots bra batteri och generator. Kanske har jag läckströmmar när jag har motorn igång eller något annat knas men felsymtomen finns där endå. Kan även råka ut för samma sak om man ligger många mil på högt varv tex motorvägskörning i 200, löses enkelt genom att fimpa lyset i 10sec för att få upp spänningen.

Prova annars grundbestycka dina förgasare och utgå ifrån det.

Last edited:
den blöddrar på direkten vid urslag...den enda uppgift mitt batteri har är att förse ström vid start och körning .rovan sitter i en sidovang som man tävlar is och backe har ej lysen eller dyligt... skall andvända mig av Brinkens tipps skall pröva med 130 bestyckningar lite senare..

Det är något knas med fuggarna i varje fall.. lånade ett par RS 36 or och monterade ditt då gick hojen som aldrig för, sjöng ur och gick kanon..
Vad kan vara fel på mina RS36 or???Det är inte bestyckningarna i varje fall för polarn hade samma... Vad skall det vara för flotör nivå på 36 or???kan det inte vara så att bensinen inte hinner fylla på flotörhuset vid full gas..??Är det dyrt att renovera sådana?? eller ska man försöka ragga ett par bättre beggade..?? Kanske rent av det är någon har RS36 or ligger och skräpar :banana

RS36'orna ska ha 17 mm flottörnivå. Det första du ska göra är att rensa filternätet som sitter på flottörens nålsäte. Skruva bort den lilla M3-skruven och kika efter.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D