Blöddrar vid 6k varv

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
JA nu har jag äntligen fått ordning på hojen:
Rengjort o fått ur min fastkärvade avgasport, så nu glider den fin fint in och ut,har även ställt in den.
Satt på gianneli och 130 munstycke som den går riktigt bra med på höga varv.
Men den håller på o blöddrar som fan på 6 tusen varv och det hjälper inte hur mkt jag än flyttar nålen
Innan jag avstrypte den o satte på giannelit så blöddrade den inget på 5-6 k varv så tror inte att den är strypt i cdi:n, har kollat med o det såg ut som att bryggan var borta.
Har en 98:a.
Jag skulle vilja ha lite hjälp med hur jag kan få bort att den blöddrar just vid 6-6.5 k varv
Tacksam för all hjälp jag kan få

Tänkte att ni på mekhörnan kunde hjälpa mig med det, för jag verkar inte få någon hjälp på 125:a delen(inte än iaf)

Hur kommer du fortast förbi 6k blöddret, genom att slå av lite-lite på gasen eller genom att hålla stumt fullt? Behöver du slå av lite för att den ska komma förbi blöddet går den för klent. Berätta vilka bränslekretsar du har i förgasaren?

Tror det blir svårt att få bort det.....
min 125 jag hade gjorde likadant.. gasa mer och håll över 6 tusen varv bara :)

andersbrink skrev:
2482946 Hur kommer du fortast förbi 6k blöddret, genom att slå av lite-lite på gasen eller genom att hålla stumt fullt? Behöver du slå av lite för att den ska komma förbi blöddet går den för klent. Berätta vilka bränslekretsar du har i förgasaren?

Jag behöver slå av lite, eller slira på kopplingen:tungan
Har hört att det är rätt vanligt på aprilia 125:erna med:näsblod
Jag har ingen aning om vilka bränslekretsar jag har, vad menas med det?:confused:

Behöver du slå av lite går den för klent vid just 6k. Höj flottörnivån lite och höj trottelnålen till max och prova igen. Har du "tur" så är det kanske inget du kan göra något åt pga effektpipans egenskaper.

andersbrink skrev:
2483481 Behöver du slå av lite går den för klent vid just 6k. Höj flottörnivån lite och höj trottelnålen till max och prova igen. Har du "tur" så är det kanske inget du kan göra något åt pga effektpipans egenskaper.

Jag tror inte det är något att göra åt, förlåt men jag förstår inte vad du menar med att jag ska höjja flottörnivån, och den gick bäst när jag har nålen på mellersta läget:va
Tack för att du tog dig tid iaf

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...