Blöddrande GSXR

SZGSXR

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2008
Hoj
GSXR 750 -97
Min gsxr 750 har börjat blöddra vid full gaspådrag. Felet uppstår vid 3000varv.

Någon som vet vad felet kan bero på?

Låter spontant som den inte få bensin. Kolla förgasarna, det är inte otroligt att munstyckena är igensatta.

Jup, låter typsikt som skitiga förgasare. Hade precis samma beteende på min gammelsukka (GSX 750 ES). Rev förgasarbryggan ett antal gånger och skruvade isär fuggarna ett gäng gånger innan den började gå rent o fint.

Var nära att ge upp och bara kasta hela rasket men jag är ju nu då en envis jävel, för att inte säga tjurskallig som en gnu ibland. I synnerhet som den ändrade beteende mellan varje gång. En av gångerna var mitt eget fel, hade glömt att dra åt huvudmunstycket tillräckligt hårt på ett par av dem och de skruvade ur sig och låg lite fint och skramlade på botten av flottörhuset... gick bra en liten stund men gick inte alls över 5000 varv lite senare *host* :gnissla :huvet :D

Skrev lite om det här.

Last edited:
Tackar för svaren. Ska ut och prova att göra rent nu. Återkommer med info om hur det gick.

Min gamla 1100R -89 blöddrade en gång med å det visade sig att en förgasarnål hade släppt, det var bara att sätta dit den riktigt å sen gick hojen kanon igen:tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D