Blåst på Tradera vad göra?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Har vunnit och betalat en auktion på Tradera, men får inga grejer. En struntsumma visserligen (145kr), men jag retar mig på det. Säljaren har av omdömena att döma, slutfört andra auktioner efteråt. Jag har mailat och ringt ett antal gånger men ingen kontakt. Jag vill inte lämna negativt omdöme, får då kommer han att lämna negativt på mig med.

Man kanske skulle sätta ut lite annonser så att han blir nerringd istället :D

Pay Pal,,, kanske inte funkar på Tradera?? För sent nu men att tänka på till nästa gång.

Första gången jag blivit blåst på nätet. Man kanske skulle sätta ut typ: "Torr björkved bortskänkes mot avhämtning pga byte till bergvärme"

H*n kanske har ramlat å brutit benet och kan inte svara just nu?
(tycker det ser lite konstigt ut att blåsa någon på en dryg hundring)

Pay Pal,,, kanske inte funkar på Tradera?? För sent nu men att tänka på till nästa gång.

Jag har blivit blåst, trots att jag använt paypal..
Dock använder jag det fortfarande! Man kan alltid bli lurad och det kräver enormt mycket tid och energi för att man ska få tillbaka dom där slantarna man blir blåst på!

H*n kanske har ramlat å brutit benet och kan inte svara just nu?
(tycker det ser lite konstigt ut att blåsa någon på en dryg hundring)

Nja, andra auktioner har slutförts av honom efteråt så jag tror bara han skiter i det helt enkelt.

Det är därför man ska ha en användare som köpare och en annan som säljare.

Jag skiter väl i om någon lämmnar negativt om mig som köpare som hämnd för att jag har gett dom negativt som säljare.

Däremot en säljare med en massa rött aktar man sig ju för.

Finns inte mycket mer att göra än att lämna ett negativt omdömme. Nu har du testat att försöka kontakta honom men vad jag brukar göra är att skriva att jag kommer att lämna negativt omdömme, då brukar folk bli nervösa och skärpa sig. Har han dessutom inga negativa omdömmen alls betyder det ännu mer. Nu har ju du inte heller några negativa omdömmen men man får tyvärr räkna med att man stöter på ett rötägg förr eller senare, dock kan man ibland ha tur att rötägget inte lämnar något omdömme så man får hoppas på det bästa. Går också att polisanmäla personen men det kommer troligtvis inte leda någon vart.

Jag har blivit blåst, trots att jag använt paypal..
Dock använder jag det fortfarande! Man kan alltid bli lurad och det kräver enormt mycket tid och energi för att man ska få tillbaka dom där slantarna man blir blåst på!

Jag beställde en hjälm i England som jag aldrig fick så jag reklamerade köpet hos PayPal, 2 veckor senare fick jag tillbaka min pengar,, plus 15:-. Jag tjänade alltså 15:- på att jag aldrig fick min hjälm.
Jag mailade med säljaren och sände alltid kopia till PayPal, gjorde säkert nån nytta.

ta kontakt med traderas kundtjänst och säg vad som skett och att du inte får tag på personen i fråga det gjorde jag iallafall.... Slutade med att han tog kontakt och bad om ursäkt samt svamlade om någon dålig ursäkt.
Fick prylen iallafall...

Jag blev blåst på Tradera för en skitsumma på 130 kr för några år sen.
Jag anmälde detta till Tradera och polisen och nio månader senare ringde polisen och sa att dom hade haft killen på förhör och han hade lovat att betala tillbaka. Polisen rekommenderade mig att begära 300 kr från killen, vilket jag gjorde och han betalade till slut. :hihi

Tradera är ju under Ebay flagg så man tycker dom borde ha samma smidiga "Dispyt lösnings cetral" men vad jag kunnat läsa mig till i Traderas FAQ så står dom helt utanför detta... Lägger ingen näsa i blöt i affären. Så jag antar att man bör ta all betalning via Paypal eller liknande service (Payson finns visst med).

Den service som "Resolution Center" på Ebay ger är ju superb i dom situationerna en duspyt uppstår och man inte lyckas lösa den via mail/telefon med säljare/köpare, något Tradera borde införa med.

Finns inte mycket mer att göra än att lämna ett negativt omdömme. Nu har du testat att försöka kontakta honom men vad jag brukar göra är att skriva att jag kommer att lämna negativt omdömme, då brukar folk bli nervösa och skärpa sig. Har han dessutom inga negativa omdömmen alls betyder det ännu mer. Nu har ju du inte heller några negativa omdömmen men man får tyvärr räkna med att man stöter på ett rötägg förr eller senare, dock kan man ibland ha tur att rötägget inte lämnar något omdömme så man får hoppas på det bästa. Går också att polisanmäla personen men det kommer troligtvis inte leda någon vart.

Exakt!

Fick hem en trasig vara (fjärr som ej fungera), inget svart på alla mina mail så jag lämnade dålig feedback och fick det tillbaka, anmälde till tradera som inte gjorde nått så nu har man ett dåligt omdöme tack vare en idiot som inte svara...
Mycket seriösare på ebay och mer hjälp via paypal! Har aldrig haft strul på ebay usa eller england! Är varan trasig har man fått en ny utan problem och gnäll!!!

Lycka till!

Sportlovet började förra veckan. Han kanske inte tänkte sig för innan auktionen och har suttit i en fjällstuga och tryckt utan 3g-uppkoppling..

Det är därför man ska ha en användare som köpare och en annan som säljare.

Jag skiter väl i om någon lämmnar negativt om mig som köpare som hämnd för att jag har gett dom negativt som säljare.

Däremot en säljare med en massa rött aktar man sig ju för.

Tradera använder väll personnr som validering?

Tradera använder väll personnr som validering?

Det har jag faktiskt ingen aning om, jag har aldrig skaffat något nytt konto då jag bara har köpt på tradera, det var bara min plan om jag skulle sälja att skaffa ett enkom konto för det.

Mitt gamla konto minns jag inte ens när jag skaffade.

Jag blev blåst av en tjej på blocket, ca 2200 kr, dock blev hon och resten av hennes crew dömda för brotten dem gjort (tydligen inte bara jag som trodde alla kvinnor var snälla) men jag fick inte 1 krona tbx.

Kan ju tala om hur det slutade. Låg på med mail och tel-samtal utan framgång. Fick genom lite enkel research tag på killens aktuella mobilnr. Det han uppgett på tradera var ej i bruk. Ringde även där utan framgång. Avslutade med ett sms där jag talade om att jag till slut blir tvungen att polisanmäla honom för bedrägeri. Då kom det ett svar omedelbums. Efter diverse ursäkter lovade han att grejerna skulle komma. Har ett kollinummer och någonting är på väg. Vi får väl se.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC