Blåst på skrot?

• Thread starter Thread starter HBSS
  • Start date Start date

HBSS

Guest
Har en annons på blocket med garage/ladurensning av massa grejer/skräp som aldrig kommer komma till användning och mest tar en massa plats. Säljer det billigt men försäljningen går rätt trögt ändå.
Idag ringde en kille och villa köpa allting, för ett bra pris såklart och förklarade att han höll på med att köpa, lagerföra och sälja typ.
Det handlar bara om några tusen och alla grejer är extremt omständiga att flytta så jag undrar: Kan det vara nån typ av blåsning jag råkar ut för?:confused:

nått registerat eller liknande bland skrotet? troligen köper han det till ett underpris ja men de kanske de e värt för att bli av med skiten? så länge du får pengar och sakerna försvinner så e du ju inte blåst eller?

Pengarna i handen innan han hämtar allt och var bara noggrann, så kan du ju klappa dig själv på ryggen att du fått allt sålt ;)

Beroende på vikt och material så får man rätt bra betalt idag för skrot. Men då måste ju grejjerna flyttas så kanske är bättre att få lite för lite betalt men att slippa röra ett finger för det :)

Se till så han verkligen tar med sig allt, så han inte lämnar det som han inte kan sälja vidare...

Jag eller mina kollegor kan ge dig svar på pm, kan du skicka länken till annonsen?

Ämnet är intressant. Jag har lyckats samla på mig en trave bilar sen premien försvann.
Förut så kunde skroten hämta skiten i utbyte mot premien.

Så det finns alltså folk som betalar för att hämta det?
Om inte annat hämtar det gratis?

Det vore fint.
Fast det gäller kanske inte just bilar?

Skär ned dem sortera o åk o sälj skrotet. Borde ju ge en liten slant per bil, typ max 1000:- dock. En kollega gjorde detta med en bil i sommras.

Okej jag formulerade mej lite konstigt, det rör sej mest om skräp alltså och inte skrot.
http://www.blocket.se/uppsala/Vindrutor_till_veteranbilar_mfl_33909698.htm?ca=10&w=1

Har ca 50 st halvtaskiga bilrutor som han vill köpa + det andra i annonsen.
Antingen har han nåt jättebra sätt att flytta rutorna på eller så kommer det ta typ en hel helg och kosta lika mycket i bensinpengar som rutorna är värda. Dessutom går det inte direkt att göra några pengar på skiten. Så antingen är han dum eller så blir jag lurad tänkte jag :va

Okej jag formulerade mej lite konstigt, det rör sej mest om skräp alltså och inte skrot.
http://www.blocket.se/uppsala/Vindrutor_till_veteranbilar_mfl_33909698.htm?ca=10&w=1

Har ca 50 st halvtaskiga bilrutor som han vill köpa + det andra i annonsen.
Antingen har han nåt jättebra sätt att flytta rutorna på eller så kommer det ta typ en hel helg och kosta lika mycket i bensinpengar som rutorna är värda. Dessutom går det inte direkt att göra några pengar på skiten. Så antingen är han dum eller så blir jag lurad tänkte jag :va

Han tar väl det han vill ha och lämnar resten, så se upp.

Om inte så kör på, får du ett par lappar för det där så köp trisslotter för dom.

Kanske en av alla dessa professionella swapmeet säljare? Som sagt, var tydlig med att det gäller allt eller inget, innan han väl kommit för att hämta allt.

Det finns så jävla många skrotprånglare i Sverige så det är pinsamt, du blir antagligen inte lurad men givetvis kommer han tjäna pengar på affären för annars skulle han inte köpa det.
Farsans tidigare chef och vän har dragit in ohemult mycket pengar genom att rota i containrar, köpa upp gamla dödsbon för en spottstyver, köpa skit på gårdsförsäljningar mm. Sen packade han in passande delar i en ombyggd Scaniabuss och åkte omkring på veteranbilsmarknader och dylikt varenda helg under säsong. Jag och farsan var med och sålde också när jag var mindre och jag fick provision på det jag sålde och kunde dra in en tusing på en helg. Mycket pengar för en 10-åring och oftast köpte jag gamla bildelar eller antika prylar och sålde dyrare nästa gång och tjänade ännu mer.

Så nej, jag tror inte att du blir "lurad".

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT