Blåst på Blocket

Det kostar ju 5% av varans värde. Suger ju rätt hårt om det är varor som kostar en slant.

Då får man väl budgetera in 5% (eller 2.5% om men delar på det) innan distansköp. Tycker det är ganska billigt för att slippa hamna i samma sits som Gumpa är i.

Tackar för det!!! Imponerande när ni agerar på detta vis.

Agerar hur, skriver inlägg på Sporthoj? :confused:
Blocket kan ju inte fixa några pengar från ett bankkonto. Hon skrev väl att man skulle polisanmäla, och hur sugen banken är på att rota i dfet där utan en fällande dom vågar jag gissa på.

Agerar hur, skriver inlägg på Sporthoj? :confused:
Blocket kan ju inte fixa några pengar från ett bankkonto. Hon skrev väl att man skulle polisanmäla, och hur sugen banken är på att rota i dfet där utan en fällande dom vågar jag gissa på.

Att hon bemöda sig att regga, och förklara vad man skulle göra. Det var ju rätt otydligt i sporthojsanda innan hon dök upp. Jag ser inte ofta att sådant här händer.

Sedan vad det leder till får vi ju se. Jag tyckte initiativet var bra så långt vart fall. Lite positiv anda kanske ger lite tillbaka. Vem vet!

Ha det bott mr dubbelmoral :D

Nej, men jag blir förvånad över att inte dessa utmärkta verktyg används.

Den säljare som vägrar använda IG gör man inte affärer med, helt enkelt.
Så här funkar ig jag köper en sak av dig som kostar ex 2000kr.jag sätter in/du skickar och jag anmäler att varan inte är vad som vi kommer överens om (även om så är fallet) ig skickar direkt tillbaka mina pengar.Ärendet avslutat enligt ig.dom kräver inte att du skickar tillbaka någonting eller att du ska styrka att det är nå fel på grejerna.
jag har använt det en gång när jag sålde grejer aldrig mer!!!!

Så här funkar ig jag köper en sak av dig som kostar ex 2000kr.jag sätter in/du skickar och jag anmäler att varan inte är vad som vi kommer överens om (även om så är fallet) ig skickar direkt tillbaka mina pengar.Ärendet avslutat enligt ig.dom kräver inte att du skickar tillbaka någonting eller att du ska styrka att det är nå fel på grejerna.
jag har använt det en gång när jag sålde grejer aldrig mer!!!!

Fel
Du skickar in pengar till ig jag skickar varan om du inte godkänner varan sitter ig på pengarna och vi hannar i tvist som ska lösas rättsligt!
tills processa är klar sitter ig på pengarna.
Du får tillbaka dina pengar när jag godkänt att jag återfått min vara om du inte är nöjd med den.
säljaren gör ju den stora förlusten, Men vad är poängen för köparen att få varan betala men till någon annan än säljaren bara för att jävlas då eller?

Men eftersom pengarna bara försvann av sig själva måste ju någon sitta på the golden key och kunna gå in där och flytta de till sin rätta ägare.
Fast de skulle säkert kränka tjuvens rättigheter om banken gick in och tog tillbaka pengarna.

Har för mig att det var banken själva som gjort fel...

Jag hade samma dag satt in pengar, kunden efter mig ville också sätta in pengar, handläggaren satte in dom på mitt konto...

Banken rätta sitt fel = Pengarna gick tillbaka...

Fel
Du skickar in pengar till ig jag skickar varan om du inte godkänner varan sitter ig på pengarna och vi hannar i tvist som ska lösas rättsligt!
tills processa är klar sitter ig på pengarna.
Du får tillbaka dina pengar när jag godkänt att jag återfått min vara om du inte är nöjd med den.
säljaren gör ju den stora förlusten, Men vad är poängen för köparen att få varan betala men till någon annan än säljaren bara för att jävlas då eller?

Provat det i verkligheten själv eller? Det svar jag fick var att pengarna var tillbaka sända och ärendet avslutat pungt! Min version var de inte ens intresserd av att höra.nu handla det om 570spänn men ändå!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park