Blås på z750 -08

gyver

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
Kawasaki z750
Då var hojen och nya blåset på plats men precis när jag ska börja min "enkla" installation så upptäcker jag två kablar som går från baksidan av orginalblåset in under sitsen. Verkar varar någon form av reglage.

Läser på lite i instruktionsboken men där står inte speciellt mycket.

För att få på mitt nya blås, hur gör jag? Kan/ska jag bara koppla bort det som finns där eller kan jag koppla över det till mitt nya slipon?

En detalj kan vara att det är ett SC Project slipon som ska på.

Tacksam för hjälp.

Tjena

Har du löst det? Hur isåfall?

Jag funderar också på att köpa sc project(short oval). Beställde du från deras hemsida eller hittade du nånstans i vårt avlånga land?

Om du har fått på det, låter det bra?:)

Tjena

Har du löst det? Hur isåfall?

Jag funderar också på att köpa sc project(short oval). Beställde du från deras hemsida eller hittade du nånstans i vårt avlånga land?

Om du har fått på det, låter det bra?:)

Tjena

Jag fick hjälp att hitta denna tråden på ett annat forum:
http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011

Följde bara guiden och det var bus enkelt.

Blåset låter helt fantastiskt och jag har plockan db-killern just nu. Har tänk filma det men har inte riktigt orjat bry mig.

Jag beställd direkt från sc-project hemsida och det gick fort och smidigt. Tyvärr var inte tramsportbolaget så bra på att uppdatera paketstatusen men det tog ca en vecka från att sc hade bekräftat att det var skickat.

Så starka köprekomendationer verkligen, både för ljud, utseende opch pris. :tummenupp

Tjena

Jag fick hjälp att hitta denna tråden på ett annat forum:
http://www.riderforums.com/showthread.php?t=41011

Följde bara guiden och det var bus enkelt.

Blåset låter helt fantastiskt och jag har plockan db-killern just nu. Har tänk filma det men har inte riktigt orjat bry mig.

Jag beställd direkt från sc-project hemsida och det gick fort och smidigt. Tyvärr var inte tramsportbolaget så bra på att uppdatera paketstatusen men det tog ca en vecka från att sc hade bekräftat att det var skickat.

Så starka köprekomendationer verkligen, både för ljud, utseende opch pris. :tummenupp

Perfekt! Tack så mkt!

*Märkte du nån förlust av vridmoment när du bytte? Dom nämde i det forumet, att dom där två vajrarna reglerade så man fick mer vrid i låg- och mellanregistret vid originaldämpare.

*Och du får inget felmeddelende på displayen?

mvh Jocke

Perfekt! Tack så mkt!

*Märkte du nån förlust av vridmoment när du bytte? Dom nämde i det forumet, att dom där två vajrarna reglerade så man fick mer vrid i låg- och mellanregistret vid originaldämpare.

*Och du får inget felmeddelende på displayen?

mvh Jocke

Eftersom jag fortfarande kör in hojen så har gazzandet varit rätt sparsamt så några direkta skillnader på vridet vill jag inte påstå att jag har märkt.

Nepp än så länge har jag inte fått några fel signaler eller lampor som lyser. :banana

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back