Blårökte och dog efter ca 1,5-2Km bakhjulsåkande

Dr. Adrenalin

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2006
Hoj
Ktm 660
Körde ca 1,5-2km på bakan tidigare idag med ca 500m/upplägg men efter det sista upplägget då jag bromsade inför en korsning så dog hojen! Efter att jag fick igång den igen så blårök den väldigt kraftigt en oroväckande lång stund.

Jag är ny på motard och vet inte om motorn bör ha en genomgång eller om det beror på att den spottar ut såpass med olja genom förgasaren så motorn protesterar för det?

Någon som anar eller vet vad det kan bero på?

Körde ca 1,5-2km på bakan tidigare idag med ca 500m/upplägg men efter det sista upplägget då jag bromsade inför en korsning så dog hojen! Efter att jag fick igång den igen så blårök den väldigt kraftigt en oroväckande lång stund.

Jag är ny på motard och vet inte om motorn bör ha en genomgång eller om det beror på att den spottar ut såpass med olja genom förgasaren så motorn protesterar för det?

Slit ur vevhusventilationen ur luftburken o led ut den i en separat flaska , så ska du se att du slipper blåröken...:)

Been there done that! :P

Samma åkomma har jag faktiskt råkat ut för med en jävla gräsklippare :tungan Om man lutar den så rinner det, på nåt jävla vis, in motorolja i förbränningsutrymmet vilket föranleder en jävla massa blårök, i somras när jag jobbade skulle jag rensa klipparen under, och sen när jag drog igång den så trodde jag att jag skulle mörda busken jag stog vid, jag antar att det är nåt liknande.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Ny 500-kubiks retro från Honda