CAPTAIN AWESOME
Ny medlem
Har letat i forumet men fann inget vettigt så jag slänger upp en dum-tråd ist.
Kör en Gsxr-750 -00 och har några tankar kring ett fenomen/helvete som jag nu drabbats av. Min hoj varvar väldigt villigt....har klippt en kabel som tar bort den verkliga 3-modden. Den svarar snabbare på gasresons etc etc...
Men...ett problem som fanns både före och efteråt är att hojen dricker en hel del olja, ljuddämparens öppning baktill är kolsvart och har beläggningar. När man vrider på rullen så ryker det en hel del....ryker även på tomgång...rökens färg är vit/blå...mest vit enligt mig själv...Motorn i sig låter inte heller konstigt på något sätt när jag vrider på rullen. Den drar heller ingen glykol...Polare som legat bakom när vi kört påstår att den luktar knallpulver.
Jag har aldrig upplevt hojen som klen på lägre varv eller tyckt att den har ett svagt mellanregister men har aldrig kunnat koppla upp den på bakhjulet i över 200 som många verkar kunna göra med sina 750:s...Viiiisst, såklart har det med teknik att göra också men jag tycker att den ger sitt max strax efter 240 på mätaren!!! Nåt annat jag då också reagerat på är mätarens hastighetsvisning....Jag kommer sällan över 270 i hastighet på mätaren och den verkliga "bör" då ligga runt 230 kanske...Den är originaldrevad så den borde visa mer på glädjemätaren och prestera mer på den riktiga hastigheten.....nog med svammel!!!
Jag har en extremt tajt budget och kan inte skicka iväg hojen till fina märkesverkstäder där timpriset är mer än 500 spänn...
Jag hoppas....att det är topplockspackningen...meeeen jag misstänker att det kanske kan vara något med ventiler....ventiltätningar eller kolvringarna som ger ett dåligt effektuttag och som skickar igenom olja från motorn...
Är det någon som har några tips på vad det kan vara eller har egna erfarenheter...å vad jag själv kanske kan kontrollera innan jag slänger iväg min semesterkassa på en verkstad där man glatt konstaterar att motorn är helt värdelös
....och vet någon en billig verkstad så är jag tacksam för tips
Bör väl sägas att jag aldrig plockat med någon motor själv innan heller...om inte min gamla suzuki K50 räknas
Kör en Gsxr-750 -00 och har några tankar kring ett fenomen/helvete som jag nu drabbats av. Min hoj varvar väldigt villigt....har klippt en kabel som tar bort den verkliga 3-modden. Den svarar snabbare på gasresons etc etc...
Men...ett problem som fanns både före och efteråt är att hojen dricker en hel del olja, ljuddämparens öppning baktill är kolsvart och har beläggningar. När man vrider på rullen så ryker det en hel del....ryker även på tomgång...rökens färg är vit/blå...mest vit enligt mig själv...Motorn i sig låter inte heller konstigt på något sätt när jag vrider på rullen. Den drar heller ingen glykol...Polare som legat bakom när vi kört påstår att den luktar knallpulver.
Jag har aldrig upplevt hojen som klen på lägre varv eller tyckt att den har ett svagt mellanregister men har aldrig kunnat koppla upp den på bakhjulet i över 200 som många verkar kunna göra med sina 750:s...Viiiisst, såklart har det med teknik att göra också men jag tycker att den ger sitt max strax efter 240 på mätaren!!! Nåt annat jag då också reagerat på är mätarens hastighetsvisning....Jag kommer sällan över 270 i hastighet på mätaren och den verkliga "bör" då ligga runt 230 kanske...Den är originaldrevad så den borde visa mer på glädjemätaren och prestera mer på den riktiga hastigheten.....nog med svammel!!!

Jag har en extremt tajt budget och kan inte skicka iväg hojen till fina märkesverkstäder där timpriset är mer än 500 spänn...
Jag hoppas....att det är topplockspackningen...meeeen jag misstänker att det kanske kan vara något med ventiler....ventiltätningar eller kolvringarna som ger ett dåligt effektuttag och som skickar igenom olja från motorn...
Är det någon som har några tips på vad det kan vara eller har egna erfarenheter...å vad jag själv kanske kan kontrollera innan jag slänger iväg min semesterkassa på en verkstad där man glatt konstaterar att motorn är helt värdelös


Bör väl sägas att jag aldrig plockat med någon motor själv innan heller...om inte min gamla suzuki K50 räknas
