Hade en likadan tråd här på sporthoj för ca 1.5 år sen och jag gjorde som alla sa , Jag tog ett litet 1 mm borr och borrade dock så borrade jag lite för långt
och inte med ett steriliserat borr , jag fick infektion och fick käka piller i en vecka plus att nageln och min tumme var stor som en fotboll , tumnageln trillade
bort efter ca 1.5 månad och den är inte riktig ännu

hehe så kan det gå
dock så pajjade jag tumnageln med att dra en slägga allt jag hade på tumnageln , inte med mening dock , Jag svimmade nästan av smärta när jag gjorde det hehe. nageln höjdes upp så pass mycket att själva nageln satt 3 mm
över själva tummen borrra på du
Preciiiiis vad jag sa!
Tänk att ingen

i yngre generationen kan lyssna!
Det här var det första intressanta jag läst i denna tråd

Blånagel är ingen att oja sig över - det är bara lite smärta som går över vad det lider, men en riktig fylla som sitter som en smäck och gör en gott - det är viktig kunskap. Tell us!
(Mångåriga försök på egen hand har i alla fall kommit till slutsatsen: ät fet mat och drick bara kvalitetssprit, så håller både mage och huvud)
TACK för att det finns EN vettig människa som gitter fråga oss äldre, som har kunslaper att förmedla!
Jo! Det är så, att en fylla måste (precis som ett hus) byggas fr´ån grunden...
(såklart säger alla amatörer)
MEN! Det här ska då gå till på ett SPECIELLT* sätt

(såklart säger alla amatörer, som tror de vet nåt)
Dock planerar jag, herr Dr. att ha KURSER i detta!
Så jag avslöjar ingenting nu!
Men hugade må ställa sin kropp till förfogande, så ska vi se vad vi kan göra.
Vänligen
Blå nagel (nagelhematom /subungualt hematom)
Behandling
Vid smärta: bränn hål på nageln med hjälp av spetsen på ett uträtat metallgem som värmts upp över en låga . Trycket mot nageln behöver inte vara särskilt hårt. Efter någon/några tryck uppstår ett hål genom vilket blodet kan sippra ut. Härigenom minskar trycket och smärtan försvinner.

Hade många nagelinfektioner (med pus dvs var) som barn och minns allt för väl när morsan tog fram nål och värmde den under en tändsticka för att vara 100% säker på att den var steril. Någon fick tas bort och fick då två sprutor i nagelbandet
Men HUR kan DU som är sjv-kunnig rekommendera detta kvacksalveri?
Läs mitt inlägg om infektionsrisker. Minns dina egna infektioner....

fan...
Vaddå bli av med smärtan?
Såklart man kan bli.
Men till vilket pris!
Se Floodi, han blev (precis som jag sa) konvalecent.
Så visst... för syltryggar som inte pallar lite smärta kan man borra... och ja, i dagens sammhälle är det ju inte omanligt att vara borta från jobbet 1,5 månader för en blånagel, så visst, go ahead, sjukskriv er hela bunten för fan...

JAG betalar skatt! Må så gott. *s*
Grundregel:
"Smärta - är bara vekhet - som lämnar kroppen!"
Dvs var glad!
Det härdar.