Kapten Blåskägg
Ny medlem
Highsider o lowsider, vad innebär det?
Att det är vurpor fattar jag men hur går de till?
Kurvteknik:
Anta att jag kommer i ca 100 km/h på väg mot en vänsterkurva. Då gör jag följande(vill bara veta om jag är rätt ute): växlar ner till 3:an o möter med gas(jeffla motorbroms i denna hoj), bromsar lite om det behövs, tar ut hojen till höger, fäster blicken i halva kurvan där jag vill hamna med hojen, lägger ner med en lätt motstyrning, gasar för att inte få för mycket nerlägg(lagom nerlägg är bekvämast början), flytar blicken till punkten där jag vill gå ur kurvan, gasar så mycket jag vågar, växlar upp i samband med att jag tar upp hojen.
Är det rätt ordning på grejorna här nu? Missat nåt som man bör tänka på?
Ovanstående gäller förstås när man inte möter tex RoLLER eller nån av de andra fartfantomerna mitt i kurvan, då ingår en kalsongtömning nånstans mitt i beskrivningen

Att det är vurpor fattar jag men hur går de till?
Kurvteknik:
Anta att jag kommer i ca 100 km/h på väg mot en vänsterkurva. Då gör jag följande(vill bara veta om jag är rätt ute): växlar ner till 3:an o möter med gas(jeffla motorbroms i denna hoj), bromsar lite om det behövs, tar ut hojen till höger, fäster blicken i halva kurvan där jag vill hamna med hojen, lägger ner med en lätt motstyrning, gasar för att inte få för mycket nerlägg(lagom nerlägg är bekvämast början), flytar blicken till punkten där jag vill gå ur kurvan, gasar så mycket jag vågar, växlar upp i samband med att jag tar upp hojen.
Är det rätt ordning på grejorna här nu? Missat nåt som man bör tänka på?
Ovanstående gäller förstås när man inte möter tex RoLLER eller nån av de andra fartfantomerna mitt i kurvan, då ingår en kalsongtömning nånstans mitt i beskrivningen
