Blåa glas...

Joker

Bra skit är bra skit..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 -09 Black/Gold Yeah Baby!
...som på den här R1'an, vet någon vart man kan köpa sånt, kanske bara är nåt man klistrar fast lr är det hela glaset man måste köpa? Givetvis så ska jag inte ha det till en R1 utan en DTR!! :D , men det kanske finns fler versioner av det om det inte är så att man köper och klistarar fast det....är det lagligt med blått framlyse??

//Joker

Bifogat

• 02628237.jpg
    02628237.jpg
    61.6 KB · Visningar: 572
Tänk efter noga!

Det är inte så att det är brudarna som du egentligen fastnade för. ;) Gjorde ju jag i alla fall. hehe

Du får ha blått, gul eller vitt ljus framåt. Allt annat är olagligt. Och angående blått så får det ju inte vara tokblått.. Bara lite xenon liknande blått...

Billigast blir väl att köpa sånt där "papper" som man har på disco lamper och klistra dit bakom lyckt glaset?

Jag satte på en blue cap på en H4 lampa när jag hade min DT-R

Blev skit dåligt ljus....

Jo, det var brudarna som jag kollade på först..men sen så såg jag ju blå lyserna :D
Jo det går att färga lampan, men jag vill helst inte göra det...blir inge bra..har gjort det på blinkers och det lyser fint i mörken men det lyser knappt inget på dagen. Men får man ha blått ( även gult och klart men inte andra färger? ) fram ljus, jag vet än här i närheten som "sägs" åkte fast för att han hade blått lyse fram, dom sa att han inte fick ha det...
Men alltså kan man ha det? :confused:

Therudeboy: vart kan man köpa sånt, har du kanske en bild, hemsida lr något du kan visa?

Eller det går kanske att trycka på från en R1, elle vad sägs, Dezert? :D

EDIT: Fixx, jo det lyser dåligt på dagen..iaf mina blinkers som jag då målade. Därför kanske det är bättre med att köpa glaset blått eller om man klistrar på något? kanske lyser bättre då ?

Btw, vart fick du tag på det, Fixx?

Last edited:
Testa med den lokala musik butiken eller där dom säljer lampor,annars kan det finnas på bokhandeln.

tror jag köpte dom på
V W Custom & Speed Parts AB - Helsingborg
Tel. 042-22 59 40
Örtg. 25, Box 3, 26061 HYLLINGE

Men jag vågar inte lova nått..
Dahlhems eller någon likande bilstyling har det nog annars...

Har varit i kontakt med polisen. Blått/rött får man ej ha fram. Bara utryckningsfordon får ha det...

Xenon räknas inte som blått ljus tydligen.. Alla blåa spottar och sånt man kan ha på spolarmunstyckena är oxå olagliga.

Fixx skrev:
tror jag köpte dom på
V W Custom & Speed Parts AB - Helsingborg
Tel. 042-22 59 40
Örtg. 25, Box 3, 26061 HYLLINGE

Men jag vågar inte lova nått..
Dahlhems eller någon likande bilstyling har det nog annars...

Har varit i kontakt med polisen. Blått/rött får man ej ha fram. Bara utryckningsfordon får ha det...

Xenon räknas inte som blått ljus tydligen.. Alla blåa spottar och sånt man kan ha på spolarmunstyckena är oxå olagliga.

TAck!
Jag ska också kolla här om dom har ev. Jag förstog nästan att blått var olagligt, det är väl bara poliser som får ha det även rött?
Men kan man ha någon anna färg då Typ alla utan blått o rött ?

Lila lr rosa kanske? :D

Xeno kan man alltså ha då? det lyser då inte lika blått som en riktig blått framljus, men vafan det får väl duga ( kanske :whip ) om jag inte hittar något riktigt blått!

Xenon ÄR inte blått. Det är så vitt att det upplevs som ett blått sken vilket innebär att lagligt sett lyser det vitt.

Sjukt men sant...

Jag har svarta Lights-lid på min retta... De sitter med ett typ av karborrband...

Jag tycker att det är snyggt... Men det är väll en smaksak från person till person...

//Score

Bifogat

• o-y5.jpg
    o-y5.jpg
    41.6 KB · Visningar: 149
Nu så, Tack!!
Jag tycker mörk-tonade är snyggt på!

:tummenupp

Kanske kan köpa till Te x Retta och sen klippa till själv ...

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7