Blå med svart ram

Det kan vara snyggt med mönster men visst är det stilrent med helfärgat, typ Ducati. Blått var snyggast och går hyffsat ihop med ditt skinnställ. Grönt gillar jag, även om det på sätt och vis känns reserverat för Kawahojar. Svart fungerar i alla lägen. Vad sägs om något mittemellan klarrött och violett, typ Cherry Red. Jag vet, man kan lika gärna säga körsbärsröd men det låter ju så mycket bättre på engelska åsså andas det lite 60-tal och Amerikansk muskelbil då. En röd nyans har fördelen att du (läs Mattias) slipper dutta med sifferbottnar och kan lägga krutet på siffror och så kan man istället avgränsa en sifferbotten enbart med stripes. Sen var det det där med matchning med skinnställ, hmmm.

Nånting i stil med det här då?

(underskatta inte paint, its teh best)

Bifogat

• svart_bla_test.JPG
    svart_bla_test.JPG
    73 KB · Visningar: 75
Nyteknik skrev:
Uppskattar initiativet. Men det där var riktigt fult.

:)
Haha :D Jag tycker den vart ganska snygg jag, nånting som saknas men jag kan inte sätta tummen på det. Ibland är det bra att ha olika smak, ibland inte :tungan

OlleR skrev:
Haha :D Jag tycker den vart ganska snygg jag, nånting som saknas men jag kan inte sätta tummen på det. Ibland är det bra att ha olika smak, ibland inte :tungan
Tror det fula till stor del består i att det svarta inte ser speciellt snyggt ut. Med ditt hemmaknåpade blå blev det inte bättre. Personligen gillar jag enfärgade dekorer utan mönster. Det svåra och viktiga är att hitta rätt nyans och gärna kombinera med en snyggt kompletterande färg på fälgar (och kanske ram). Mönster i alla ära, men är de inte smått sinnrika, väldimensionerade etc. förfular de mest.

Du får tänka på att sätta rätt nummerbotten osv. Så att man ser slutresultatet hur färgerna samspelar eller vad man kallar d..

E kass på att rita på datorn men blåa versionen med nummerbotten:

Bifogat

• blåmedrödbotten69.JPG
    blåmedrödbotten69.JPG
    77.8 KB · Visningar: 69
Axxexs skrev:
Du får tänka på att sätta rätt nummerbotten osv. Så att man ser slutresultatet hur färgerna samspelar eller vad man kallar d..

E kass på att rita på datorn men blåa versionen med nummerbotten:
Det har du rätt i. Tycker (trots dina lite grova "blaffor") att det ser snyggt ut med röda nummerbottnar till det ljusblå/svarta.

Frågan är om ett svart/silver/vitt ställ och röd/svart hjälm fördärvar anrättningen. Skit samma. Ljusblått får det bli!

Nyteknik skrev:
Tror det fula till stor del består i att det svarta inte ser speciellt snyggt ut. Med ditt hemmaknåpade blå blev det inte bättre. Personligen gillar jag enfärgade dekorer utan mönster. Det svåra och viktiga är att hitta rätt nyans och gärna kombinera med en snyggt kompletterande färg på fälgar (och kanske ram). Mönster i alla ära, men är de inte smått sinnrika, väldimensionerade etc. förfular de mest.

Svart och orange är snyggt, kolla på KTM!

/JPS

Det oranga var riktigt snyggt. Frågan är bara hur bra det passar ihop med röda sifferbottnar.
Bara en fundering.

/Sleven.

sleven skrev:
Det oranga var riktigt snyggt. Frågan är bara hur bra det passar ihop med röda sifferbottnar.
Bara en fundering.

/Sleven.
Kanske en övertoning fram och bak skulle kunna funka? Man får försöka tänka bort den nuvarande gröna nummerbottnen bak.

Bifogat

• orangered.jpg
    orangered.jpg
    137.4 KB · Visningar: 44
Nyteknik skrev:
Kanske en övertoning fram och bak skulle kunna funka? Man får försöka tänka bort den nuvarande gröna nummerbottnen bak.

Såg sådär ut. Men dom blir väl gröna efter några race... :tungan

*/ ?>
Back