"Blå" lysen fram = hjärtattack?

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Väg 259 in mot huddinge alldeles innan Stensätra, kommer i lite för hög fart enl lagen (jättekorkat och skall aldrig upprepas igen). Ser hur ett fordon med blåa (inte xeon-blåa), utan just blåa frontlysen närmar sig i en rask tak. Tittar på mätaren, kollar avstånd, tar beslutet att bromsa ner till laglig fart. Ser fordonet närma sig, och man förbereder sig att ta sitt straff. Då kommer det en gunstig junker på en blå R1:a med skjuts och jättefina blåa framlysen och tuffar förbi. Lätt förvånad blev jag, och säkert han också över den korkade idioten som först bromsar in och sedan hänger på. Men blåa framlysen är jättefint och kan lätt ge en gammal farbror som mig hjärtproblem! :rofl

troligtvis inte, han tycker nog att det är coolt så det är nog därför

En kille i ex klubben körde en vit VFR med neonklibbor (ni vet, sådana där för att synas bättre) iklädd vitt skinnställ. Han hade som hobby att leta upp bilar som körde för fort, gasa ikapp och lägga sig bakom. Ofelbart så ställde sig bilföraren på hejdaren.

Han gav nog dom flesta en hjärtattack för han såg verkligen ut som polis framifrån. :lol

DumDum skrev:
En kille i ex klubben körde en vit VFR med neonklibbor (ni vet, sådana där för att synas bättre) iklädd vitt skinnställ. Han hade som hobby att leta upp bilar som körde för fort, gasa ikapp och lägga sig bakom. Ofelbart så ställde sig bilföraren på hejdaren.

Han gav nog dom flesta en hjärtattack för han såg verkligen ut som polis framifrån. :lol

Kul kille? :va

Den där effekten upplevs om man glor i skak-backspeglarna, när man har en bil med xenonljus bakom sig! Hua, jag har gått på den för många gånger nu...

cool_adde skrev:
Den där effekten upplevs om man glor i skak-backspeglarna, när man har en bil med xenonljus bakom sig! Hua, jag har gått på den för många gånger nu...

Skulle inte ha brytt mig om det var xeonljus, det har man lärt sig att upptäcka. Dessa lysen hade samma fina blåa färg som en smurf med andnöd. :)

DumDum skrev:

Såna människor ska man klubba ihjäl :fatta!

Var ute och körde landsväg för nån vecka sedan med kamraterna, så dras det på lite på rullen... Då ser jag en västklädd man med reflexer långt fram vid vägkanten, hållandes en stor svart sak mot huvet, riktat mot oss... Stod på bromsen ganska hårt och pulsen är i 190 och man känner att man blir rent svettig på 3 sekunder... Kommer närmare och närmare och ser sen att det är en joggare som står och dricker ur en vattenflaska mot oss. :3freak

Kay skrev:
Var ute och körde landsväg för nån vecka sedan med kamraterna, så dras det på lite på rullen... Då ser jag en västklädd man med reflexer långt fram vid vägkanten, hållandes en stor svart sak mot huvet, riktat mot oss... Stod på bromsen ganska hårt och pulsen är i 190 och man känner att man blir rent svettig på 3 sekunder... Kommer närmare och närmare och ser sen att det är en joggare som står och dricker ur en vattenflaska mot oss. :3freak

:rofl :rofl :rofl :tummenupp

Kay skrev:

HAHAHHAHHAHA
:rofl :rofl :rofl

När jag nyligen tagit körkort och var ute och körde på en väg jag kör nästan dagligen, så hände nått rätt kul. Efter en kurva såg jag plötsligt nått neongult vid vägkanten. Jävlar polisen tänkte jag och bromsade samtidigt som jag ser vad det egentlingen är. Någon hade ställt ut en sån där träpall med gult plakat med reklam på.

cool_adde skrev:

ofan :3freak jag låg i runt 200 igårkväll på E6 norrut och var helt säker på att det kom en polis med blinkande blåljus...visade sig vara en vanlig personbil vars väldigt blåa lampor ibland skymdes lite av framförvarande bil... usch vad hjärtat hann komma upp i tempo :p

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back