Blå instrument belysning

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholms län
Hoj
ZX10R
Är det någon som har fixat till sin instrumentpannel genom att byta dioder? följd frågan blir är det någon händig som kan det här med att löda ytmonterade dioder?
 

Bifogat

  • inst.jpg
    inst.jpg
    13.6 KB · Visningar: 538
Ajjabajja!
Förstör inte de vackra vita mätartavlorna med denna ändraförändradetsskull-modden!
Basta! :skrämd
 
Lamporna til instrumentbelysningen sitter väl knappast lödda, va?
 
mattsson skrev:
Byt nedre hälften av dioderna...
Halva jobbet, dubbelt så coolt :D

Nä enligt den bilden så måste du byta alla dioder eftersom att det är oranga orginal och inte blåa dvs övre delen behöver blåa och nedre delen behöver röda dioder.
 
Inhandla dioder och skruva isär det. Skicka sedan grejorna till mig så får du det professionellt gjort för en pytteliten summa.
 
Gixxer Rolle skrev:
Nä enligt den bilden så måste du byta alla dioder eftersom att det är oranga orginal och inte blåa dvs övre delen behöver blåa och nedre delen behöver röda dioder.

Hela jobbet då, fortfarande dubbelt så coolt
 
McB skrev:
Inhandla dioder och skruva isär det. Skicka sedan grejorna till mig så får du det professionellt gjort för en pytteliten summa.

jag ska kklura på det.....
 
Ravetrancer skrev:
jag ska kklura på det.....

Du är också välkommen att skicka in dina prylar. Men, jag tror inte att det är dioder i R1:ans instrument, utan vanliga glödlampor. :confused:
 
McB skrev:
Du är också välkommen att skicka in dina prylar. Men, jag tror inte att det är dioder i R1:ans instrument, utan vanliga glödlampor. :confused:

Kan också konfirmera att det är vanliga glödlampor på R1/R6
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top