Blå eld ur skorstenen!

MotardBoy

SOE.SE
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
KXF och Scrambler
Bytte till en öppen dämpare, nu sprakar det, smäller och kommer blå eld vid avslag... Dock inga Jättesmällar. Hade dessa tendenser innan med, men de är tydligare nu.
Någon som har pillat med munstycken på duke1´s dellorto?:va
Någon som vågar sig på en gissning på storleken? ska kolla vad som sitter i i kväll.

Original lågfartsmunstycke räcker ganska långt. Kolla om du har 272 som nålmunstycke och nålen höjd ett hack från standard, samt skruva ut blandskruven någonstans runt 1,5 till 2 varv och se om det gör någon skillnad. Systemet är väl tätt till att börja med ?

Original lågfartsmunstycke räcker ganska långt. Kolla om du har 272 som nålmunstycke och nålen höjd ett hack från standard, samt skruva ut blandskruven någonstans runt 1,5 till 2 varv och se om det gör någon skillnad. Systemet är väl tätt till att börja med ?

Ska kolla detta! Tror nog att det är tätt, skulle det kunna vara det?:va Hadde du liknande fugge på din 620?
Varför slår det lågor då den borde gå snålt?

Jo, det satt en Dell'Orto på 620:n från början och jag körde både med originalavgassystem och ett helsystem med den fuggen. Att det smäller vid avslag är oftast ett tecken på att den går snålt på lågfart/tomgång och/eller att du har ett läckage en bit fram i avgassystemet (färskluften gör att oförbrända avgaser tänds av värmen - bra för miljön med andra ord :) ).

Vart kan hittar jag info om den här fuggen? och dess orginalvärden?

Är det föresten någon som vet om det sitter brembo eller magura bromshandtag org på duke´1

Vart kan hittar jag info om den här fuggen? och dess orginalvärden?

Är det föresten någon som vet om det sitter brembo eller magura bromshandtag org på duke´1

om de e samma som på 620 -96 (PHM 40 SD) så är de:
huvudmunstycke - 195
nålmunstycke - DR272
tomgångsmunstycke - 45
nål - K51 andra läget uppifrån
luftskruven utskruvad 1,5varv
starting jet - 45

Det är inte säkert att huvudmunstycket ska vara högre än 190-200 ca. Original på 620SC var det betydligt lägre och först efter monterat helsystem gick jag upp till 200 (210 var alldeles för fett). Men det känner man ganska snabbt hur hojen går och kollar tändstiftet efter att ha kört en fullgasrepa.

Har samma förgasare.... någon som vet vart man får tag i manual som inte är på tyska?

Nu har jag öppnat dellorton:

Det är inte säkert att huvudmunstycket ska vara högre än 190-200 ca. Original på 620SC var det betydligt lägre och först efter monterat helsystem gick jag upp till 200 (210 var alldeles för fett). Men det känner man ganska snabbt hur hojen går och kollar tändstiftet efter att ha kört en fullgasrepa.

210 main
51 i ”Jet”
268 i needle jet
Nålen i översta läget (brickan i nedersta)

Needle jetten är väl det ända som är ”liten” storlek på
Så det blir nog att sätta i en 272…

Och så var det soppa i flottören, är väl det som gjort att den flödat över.

Last edited:

Och så var det soppa i flottören, är väl det som gjort att den flödat över.

Mmm det ska ju vara soppa i flottörhuset sen beroende på hur flottörnålen är inställd så finns risken antingen så flödar den över eller så blir nivån för låg och hojen dör!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT