Blästra ramen i Skåne!?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag söker någon i Skåne, Helsingborg/Åstorp med omnejd som har utrustning eller liknande för att kunna sand/glaskuleblästra ramen till min KTM 520. Ramen är liten och borde få plats i relativt små blästerskåp, Antingen får jag låna prylarna och göra jobbet själv, eller så blästrar du åt mej och du får en slant i näven. I vilket fall som helst så är det ganska bråttom. ASAP MAO! Skicka ett PM eller mail så hörs vi.

Vet en blästerfirma i Dalby som är rätt schyssta. Finns på eniro.

Jag har för mig det skall ligga en firma i korsningen vid 110:an o 107:an, vid Husvagnsfirman... Eller så är det gården till v, en bit in på 107:an från korsningen.

Annars kollar du om inte fälgfixarna i Mörarp kan blästra den. :tummenupp

Viele Glück!

Fasad & industrilackering i Häljarp (ligger utanför Landskrona)

Dom blästrar & pulverlackerar till vettiga pengar :tummenupp

Han du skall prata med heter Micke

Jag pulverlackade ramen på ducatin jag hade, men det sprak bara man tittade på det höll jag på att säga. Det var iallafall ömtåligt om man slant med en ringnyckel tex, det gick av en flisa färg direkt, så jag är allergisk mot pulverlack.

Jag är dock helt såld på att det ska vara en vanlig hård tvåkomponentslack för att det ska hål bättre mot stenskott osv. Nu letar jag i första hand inte efter någon firma som kan göra jobbet, utan någon privatiperson med tillgång till utrustningen som behövs, som vill göra en hacka svart eller byta tjänster eller prylar eller what-ever-he-likes :arsele

Jag är den typen av människa som vill ha allting gjort igår, därför letar jag inte upp någon firma då det generellt sett tar en vecka eller så på sej att blästra en enkel liten ram. Nästa alternativ är att blästra skiten själv i polarens-barns-sandlåda-i-trädgården, me det känns inte så hett för tillället.

Jag har för mig det skall ligga en firma i korsningen vid 110:an o 107:an, vid Husvagnsfirman... Eller så är det gården till v, en bit in på 107:an från korsningen.

Annars kollar du om inte fälgfixarna i Mörarp kan blästra den. :tummenupp

Viele Glück!

Jag tror jag vet vilken du menar. En gård är det, med en grön extrabyggnad. jag kanske ska kolla med dom om ingen nappar inom det närmsta dygnet. Thx. :tummenupp

Last edited:
Problem solved. FettSnok ställer upp, free of charge. Kan knappast bli bättre. :yoparty

Jaha, då var ramen lämnad till Fettsnok. Hinner knappt starta datorn efter att jag kommit hem, förän det ligger ett PM från Fettsnok. Ramen är redan blästrad. Vist är det underbart med människor som förstår oss andra människor som vill ha saker och ting gjorda i rappet! ;)

:D Yada yada
Det var la inget, det regnar ju ute så vafan skulle jag göra då? Blästern behövde användas efter flytten till verkstan. Verifierat, den funkar :tummenupp
(Å nä, det är ingen allmän gratistjänst, KuntaKen hade bara osedvanlig flyt att jag var på barmhärtigt humör :tungan ) Förvisso står han i evig skuld och det kan alltid vara användbart :D

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard