BLÅST PÅ R1:a 2004

...muntliga avtal gäller väl både moraliskt & juridiskt !
Med tanke på tid och ev ekonomiska utgifter för garage & lån så kan man väl säga att han blitt småblåst iaf.

Dålig stil Tord :tummenner ...fyyy !

#Olsson# skrev:
Jag skulle inte vilja sälja till någon som får lust att "pryla upp" en bara för att man ångrar sig. Det var väl det tordan kände kanske?

Lycka te' me affärerna :hihi

du är en vettig gubbe, Olsson. att köparen verkar schysst är jätteviktigt för mig när jag säljer motorcyklar. säljer hellre lite billigare till nån som verkar vettig, än dyrare till nån som jag inte riktigt gillar.

vad är det för jävla snack att "pryla upp" säljare egentligen?

inte ordagrant men så känns det när man är förbannad
man lägger inte ut sin hoj på annons om man inte vill sälja!

Want a R1 skrev:
inte ordagrant men så känns det när man är förbannad
man lägger inte ut sin hoj på annons om man inte vill sälja!

Han kanske tyckte du var ett fucko och ville hellre att hans kära hoj skulle komma till ett bättre hem?

Zoidberg skrev:
...muntliga avtal gäller väl både moraliskt & juridiskt !
Med tanke på tid och ev ekonomiska utgifter för garage & lån så kan man väl säga att han blitt småblåst iaf.

Dålig stil Tord :tummenner ...fyyy !

Jo visst gäller muntliga avtal juridiskt(dock inte fast egendom),men vad har det med hans garage och lån att göra.

Som pressumtiv säljare så är det väl inte hans ansvar att ansvara för kostnader och handlingar som köparen vidtar eller drar på sig genom eget agerande.

Sen finns det väl inga skriftliga moraliska lagar mer än när moralbristen övergår i brottslighet.

Ninjaboy skrev:
Han kanske ville sälja för 105', du prutade ner den till 100', då blev han skeptisk.
Eller så blev han besviken när han inte prutade uppåt till 120.000 :3freak ,
...vafaan, deal som deal = dålig stil ! Basta

Långa farbron skrev:
Jo visst gäller muntliga avtal juridiskt(dock inte fast egendom),men vad har det med hans garage och lån att göra.

Som pressumtiv säljare så är det väl inte hans ansvar att ansvara för kostnader och handlingar som köparen vidtar eller drar på sig genom eget agerande.

Sen finns det väl inga skriftliga moraliska lagar mer än när moralbristen övergår i brottslighet.

...nänä, men fortfarande skitdålig stil, ...håller du säkert med om !?
Och gällande om han blitt småblåst eller inte har väl hans ev garage- & lånekostnader med att göra !

Last edited:
Tråkigt att det blev så. :(
Det jag inte förstår är att han ångrar sig och fortfarande har sin annons ute :rolleyes: :3freak
Det är väl de första jag skulle ta bort. :confused:

Men men Det finns fler R1:or ute...
Lycka till :tummenupp

Jag har min hoj utannonserad där <- men jag har inte för avsikt att sälja. Jag vill bara reta upp folk med kort stubin.

Mattias skrev:
Jag har min hoj utannonserad där <- men jag har inte för avsikt att sälja. Jag vill bara reta upp folk med kort stubin.

Synd, jag blev så jääävla sugen på en cbr 600. Lägger ner det och köper mig ännu en R1a istället.

Jodå. Det är fem-sex stycken som har hört av sig. Det är de där killarna som är trygga i sin sexuella identitet och inte behöver förlänga kewken med en R1 eller Blade, ni vet. Eller nej, det gör ni såklart inte... :FU

Vad då killar som har hört av sig? Du måste ha missförstått det, det var ju 5 tjejer som ville köpa din moppe :arsele

Mattias skrev:
Jodå. Det är fem-sex stycken som har hört av sig. Det är de där killarna som är trygga i sin sexuella identitet och inte behöver förlänga kewken med en R1 eller Blade, ni vet. Eller nej, det gör ni såklart inte... :FU
Ha ha ha du e faktiskt rätt rolig!!!

Erkänn, du kör aldrig för fort, alltid bälte när du kör bil,(även om det bara är ner till konsum),röstade på Centern, och när din tjej ser längtansfullt efter grabbarna som wheelar förbi säger du: - jävla knarkartjyvar e va dom e...

Hepp hepp :arsele

Want a R1 skrev:
Vad då killar som har hört av sig? Du måste ha missförstått det, det var ju 5 tjejer som ville köpa din moppe :arsele

visa baken du. antagligen skulle samtliga köra brallan av dig.

Jawbreaker skrev:
Ha ha ha du e faktiskt rätt rolig!!!

Erkänn, du kör aldrig för fort, alltid bälte när du kör bil,(även om det bara är ner till konsum),röstade på Centern, och när din tjej ser längtansfullt efter grabbarna som wheelar förbi säger du: - jävla knarkartjyvar e va dom e...

Hepp hepp :arsele

:va :va :va

Zoidberg skrev:
Eller så blev han besviken när han inte prutade uppåt till 120.000 :3freak ,
...vafaan, deal som deal = dålig stil ! Basta

...nänä, men fortfarande skitdålig stil, ...håller du säkert med om !?
Och gällande om han blitt småblåst eller inte har väl hans ev garage- & lånekostnader med att göra !

Jag tycker inte att det var speciellt dåligt gjort ,det enda var väl att han kanske skule ringt istället för att försäkra sig om att budskapet gick fram.

Sen är det väl så att man vill ha ut så mycket som möjligt som säljare ,likaväl som man vill betala så lite som möjligt som köpare.

Sen har väl inte säljaren tvingat han att skaffa sig garage och lån.
I vilket fall så kommer han ju antagligen köpa en annan hoj för sina pengar att ha i sitt garage dvs investeringen är inte bortkastad utan bara flyttad.

På mc-kompaniet kan du få en Kawasaki ZX-10R -04 blå med 0mil på mätaren för 105 900:-. men den kanske inte är körbar? :tungan

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna